X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הצעדים מצד הממשלה נדרשים לדעתה בעקבות היחלשות הדולר היו"ר: "לא כל הידע נמצא באגף התקציבים והוא לא צריך לעבוד על טייס אוטומטי הצענו רעיונות לעידוד התעשיינים - ואני מבקש מהאגף להגיש התייחסות ואף להציע פתרונות אחרים"
▪  ▪  ▪
מיסז'ניקוב
אריאב

בלניקוב

ועדת הכספים של הכנסת קיימה אתמול (ב', 28.4.08) דיון המשך בנושא עידוד היצואנים לאור היחלשות שער הדולר, ביוזמת היו"ר ח"כ סטס מיסז'ניקוב, ובהשתתפות מנכ"ל משרד האוצר ירום אריאב, ראש אגף התקציבים רם בלניקוב, נשיא התאחדות התעשיינים שרגא ברוש - ועשרה חברי כנסת.
אריאב אמר בדיון כי "העולם משפיע עלינו מאחר שאנחנו חלק מהכלכלה הגלובאלית, והצמיחה המתונה יותר ועליית מחירים נובעים מעלייה של מחירים בכל העולם ואנחנו מושפעים מכך. אנחנו לא אי עם מדיניות פרטית משלנו, ואם לא נעמוד בדבקות בשמירת הגירעון וביעדי ההוצאה התקציבית, המדיניות המוניטארית שלנו לא תוכל להמשיך כמו שהיא. המשק נכנס להאטה בנקודת פתיחה טובה, אחרי כמה שנים של צמיחה ועמידה ביעדי גירעון כפי שנקבעו, בגלל שהקפדנו לשמור על עיקרי המדיניות שלנו, שהיא הפחתת המיסוי והמשך הרפורמות המבניות במשק. שיעורי הצמיחה של ישראל הרבה יותר טובים ממדינות רבות אחרות".
בלניקוב הודה כי האוצר מעריך שתהיה ירידה משמעותית בגביית המיסים וכי המשרד החליט "לא לגעת בתקציב ההוצאות שלנו. מדובר בהחלטה חשובה ביותר, לא תהיה התאמה של תקציב המדינה לירידה בהכנסות. לא נשנה את גובה התקציב לשנת 2008, וזהו מסר פיסקאלי משמעותי ביותר. הפחת המואץ, עליו החלטנו, בגובה של 50 אחוז, נועד ליצור תמריץ חזק יותר לסקטור העסקי להשקיע, על-מנת להמשיך את הפעילות הכלכלית. האומדן של עלות פעולה זו למשק הוא בין 1.5 ל-2 מיליארד שקל. הצמיחה שהייתה והקפיצה הגדולה של המשק נובעת בין היתר ממהלכים חכמים שעשינו לפתיחת המשק וביצוע הרפורמות המבניות.
"כדי לסייע ליצואנים להתאים את עצמם למצב הקיים, עשינו כמה צעדים: הקצבנו 30 מיליון שקל למכון הייצוא, הקרן ליצואן בודד הוגדלה ב-70 מיליון שקל, הגדלנו ב-15 את מספר הנספחים הכלכליים - והקצבנו 4 מיליון שקל לקרן ליצואנים קטנים. אנחנו לא נטפל ברווחיות של התעשיינים, זה לא תפקידנו. כמו שלא עשינו כלום כאשר הרווחיות עלתה, לא נעשה כלום גם עכשיו. באילוצים הקיימים כיום במשק, אני לא רואה לנכון מקום להוסיף צעדים מעבר לאלה שננקטו עד כה. נעשו על-ידי אגף התקציבים ונגיד בנק ישראל צעדים מאוד משמעותיים וחסרי תקדים. הסיבה שהמשק במצב טוב יותר יחסית ממקומות אחרים היא בין היתר כתוצאה ממדיניות אחראית".
לדברי ברוש: "שמענו בדיון רק בעיות אבל לא כלים להתמודדות איתן. בקרן היצואן הבודד לא השתמשו קודם ולא ישתמשו בה גם עכשיו. התעשיינים עומדים להפסיד 5 מיליארד דולר השנה ו-30-40 אלף איש הולכים להיפלט או לא להיכנס לענף. יש האטה עולמית, עלויות התעשיה עלו בעשרות אחוזים ואנחנו נמצאים תחת המלחציים הללו. מתי נעשה דיון רציני בין הממשלה לסקטור העסקי בשלושת החודשים האחרונים? אולי יש לנו איזה רעיון קטן לשיפור המצב? אני פונה לאוצר - שבו עם האנשים שכואב להם".
מיסז'ניקוב, סיכם את הדיון ואמר כי "לא כל הידע נמצא באגף התקציבים והם לא צריכים לעבוד על טייס אוטומטי. הצענו בדיון היום חבילה של רעיונות לעידוד התעשיינים, ואני מבקש מאגף התקציבים להגיש לנו בתוך שבועיים התייחסות מפורטת לכל הנושאים שהועלו, ואולי אף להציע פתרונות אחרים. נקיים בעוד כמה שבועות דיון מעקב נוסף".

תאריך:  29/04/2008   |   עודכן:  29/04/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ועדת הכספים דורשת מהאוצר צעדי עידוד היצואנים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דרור מרום
ברבעון הראשון של 2008 נמשכה מגמת השיפור בתפוסה - אולם חלה פגיעה ברווחיות המלונות עקב שחיקת הדולר    תפוסת החדרים הגבוהה ביותר נרשמה בתל אביב - כ-71%
יפעת גדות
מחקר שנערך על-ידי אתר המסעדות 2eat קובע שלמרות המחסור באורז ועליית מחירי חומרי הגלם בצורה דרסטית רק 2% מהסושיות העלו מחירים    מנכ"ל אתר המסעדות 2eat: "ישראל הינה המעצמה השלישית בעולם בצריכת סושי אחרי יפן וארה"ב    בישראל פועלות כ-240 מסעדות סושי
אלעזר לוין
ירכשו בשותפות מתחם בן 43 דונם בסנט פטרסבורג    יבנו 110 אלף מ"ר משרדים שיושכרו ב-40 אירו למ"ר לחודש    בין יוזמי העסקה - סגן יו"ר מנורה ערן גריפל
עידן יוסף
300 בר-מצוות התקיימו ביום אחד ברחבת הכותל המערבי    בחוגגים: ילדים מיישובי עוטף עזה והנער שידליק את המשואה ביום העצמאות
דרור מרום
נקטה בצעד בעקבות מה שהיא מכנה "צעדים חד-צדדיים שנוקט הוועד המנהל של הרשות לפיטורי מאות עובדים ללא משא-ומתן ולבטל את ההסכמים הקיבוציים"    מבקשת לא לפגוע בזכויות העובדים ובהסכמים הקיבוציים, למנוע את יישום הצעדים - ולשוב לאלתר לשולחן המו"מ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il