X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מנהיגים יהודים בולטים קוראים ליהודים בכל העולם להחרים את המשחקים האולימפיים בבייג'ין מודאגים ביותר מתמיכתה של סין ברצח העם בסודן, מהיחס הגרוע שלה לאנשים בטיבט, מאספקת טילים לאירן ולסוריה ומחברותה עם החמאס "סין, כמו גרמניה בשנת 1936, מנסה להשתמש במשחקים האולימפיים ככלי של יחסי ציבור שיסיט את תשומת הלב מהעדויות השונות"
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

קבוצה גדולה מאוד של מנהיגים יהודים אמריקנים מתכננת לפרסם הצהרה היום (ד', 30.4.08) שבה יהודים מכל העולם נקראים להחרים את המשחקים האולימפיים בקיץ בבייג'ין, זאת לאור העדויות המרשיעות מסין בנושא זכויות אדם וטיבט.
בהצהרה מוזכרים גם קשריה הקרובים של סין עם אירן, סוריה וארגון החמאס.
המארגנים ציינו כי על העצומה, המתפרסמת זמן קצר לפני יום השואה, חתמו עד כה 175 רבנים, גורמים רשמיים ממכללות דתיות ויהודים בולטים וחשובים אחרים.
"אנו מודאגים ביותר מתמיכתה של סין ברצח העם בסודן, מהיחס הגרוע שלה לאנשים בטיבט, מהתכחשותה לזכויות הבסיסיות של אזרחיה שלה, מאספקת הטילים שלה לאירן ולסוריה ומחברותה עם החמאס", נאמר בהצהרה.
"כמי שסבלו מהחוויה המרה של נטישה של מי שראינו כבני בריתינו במהלך השואה, אנו חשים מחויבים במיוחד לזעוק נגד חוסר צדק ורדיפה המתרחשים כיום".
המשחקים האולימפיים - כלי ליחסי ציבור
הרב יצחק גרינברג, יו"ר לשעבר של המועצה להנצחת השואה בארצות הברית, אמר כי החותמים אינם טוענים כי ממשלת סין שקולה למשטר הנאצי, אך כי סין, כמו גרמניה בשנת 1936, מנסה להשתמש במשחקים האולימפיים ככלי של יחסי ציבור שיסיט את תשומת הלב מהעדויות השונות.
פרסום ההצהרה אורגן על-ידי גרינברג ועל-ידי הרב חזקל לוקשטיין מניו-יורק - שניהם יהודים חרדים - יחד עם המוסד לחקר השואה דייוויד אס. וויימן", שבסיסו בוושינגטון.
מספר נציגים של ארגונים ראשיים של יהודי ארצות הברית ומוסדות יהודיים גדולים חתמו על העצומה. אלו כוללים את הרב אריק יופי, נשיא האיגוד ליהדות רפורמית; נייל גולשטיין וריצ'ארד גורדון מהקונגרס היהודי האמריקני; והרב ג'ואל מאייר, סגן נשיא האסיפה הרבנית, איגוד של הרבנים הקונסרבטיביים.
ההצהרה מבקרת את התוכניות של מארגני המשחקים האולימפיים למטבח כשר בכפר האולימפי, היכן ששוהים הספורטאים. גרינברג תיאר את הצעד כניסיון לפתות את התיירים היהודים על-ידי הצגה של דימוי רגיש.
"אני אומר כי עקרונית, ספורטאים, תיירים וממשלות צריכים כולם להסיק את אותה מסקנה", אמר גרינברג. "אם הסינים לא יעשו כמה תיקונים משמעותיים, הם לא צריכים להשתתף".
לדברי מאייר הוא מקווה כי ההצהרה תתקבל כקריאה לישראל ולספורטאים היהודים בכל העולם להחרים את המשחקים, למרות שהוא מסופק אם חרם כזה יצא אל הפועל.
"זה יהיה טוב אם זה יקרה", אמר. "אבל אני יודע שלישראל יש קשרים פוליטיים עם סין, והיא עושה עסקים עם סין".

תאריך:  30/04/2008   |   עודכן:  30/04/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יהודי העולם נקראים להחרים את האולימפיאדה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דרור מרום
על-רקע התייצבותו של מחיר הדלק על הרמה הגבוהה ביותר בכל הזמנים בישראל, יוצאת חברת פטרוטק המשווקת מוצרים לשיפור ביצועי הרכב והמנוע בעשרה טיפים לחיסכון בדלק ובהוצאות
רותי אברהם
ביהמ"ש המחוזי בירושלים גזר 6 חודשים בפועל על מתווך הכספים שפעל להעברת 390 אלף דולרים מירדן לח"כ לשעבר בשארה    ההקלה בעונש כי בשארה נמלט מהארץ
יפעת גדות
תרגילים למוח המתוכננים לשפר את זיכרון העבודה (היכולת לשמור מידע במוח על-מנת להשתמש בו אחר כך) מסוגלים גם להעלות את הרמה של האינטליגנציה הזורמת (היכולת לחשוב ולפתור בעיות חדשות)
יפעת גדות
למרות מגמה של ירידה במספר הכולל של אירועים אנטישמיים בכמה ארצות מפתח ניכרת עלייה ברורה במספר התקיפות החמורות    רוב רובה של האלימות האנטישמית אירעה בארצות מערב אירופה ובמרכזה, שם הנוכחות הגדלה של מיליוני מהגרים בהם כ-20 מיליון מוסלמים
דרור מרום
התעשיינים קובעים כי "התעשיה הישראלית נכנעת לשער הדולר"    ברבעון הראשון של השנה דיווחו התעשיינים על נסיגה חדה בייצוא התעשייתי    40% מהיצואנים רשמו ירידה - ורק 28% דיווחו על עלייה    לראשונה מזה 4 שנים דיווחו התעשיינים על נסיגה חדה גם במכירות לשוק המקומי ובתפוקה    אומרים כי רק פעולות "נמרצות ואמיצות" של הממשלה יכולות להביא לשינוי המגמה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il