עו"ד עזרא אלנתן תבע את חברת באג מוליטיסיסטם בבית המשפט לתביעות קטנות בירושלים לאחר שסירבה לתקן נגן חסין מים תמורתו שולם סך של 999 שקל. מכתב התביעה עלה שלאחר מספר שימושים לא ניתן היה לשמוע באוזנייה הימנית והנתבעת סירבה לתקנה בטענה שהאחריות אינה חלה על קרע בחוט. טענתו העיקרית של התובע התייחסה לכך שלא קיבל תעודת אחריות וחשבונית הקנייה אינה מהווה תעודה כזו ואף לא כללה את כל הפרטים כנדרש בתקנות הגנת הצרכן (אחריות ושירות לאחר מכירה), תשס"ו - 2006.
הנתבעת השיבה שבתעודת האחריות שנמסרה לתובע ישנם סייגים מותרים שאינם בניגוד לתקנות. לשון התעודה: "האחריות לא תחול על האביזרים הנלווים כגון: אוזניות, נרתיקים, מתלים, חוטים, כבלים וכד'". הנתבעת ביקשה לדחות את התביעה בחיוב בהוצאות.
בפסק דין שניתן בתחילת החודש, בהעדר צד, חייב השופטת אברהם טננבוים, את הנתבעת להשיב לתובע 999 שקל וללא חיוב בהוצאות. השופט הפנה לתקנה 2 לתקנות הגנת הצרכן (אחריות ושירות לאחר מכירה) תשס"ו - 2006 בה נקבע שחובתו של יצרן לתקן כל קלקול או פגם ותקנה 6(ג) לתקנות קובעת שאם לא יעשה כן ישיב את תמורתו של המוצר.
השופט התייחס לתקנה 8, הקובעת שיצרן רשאי לדרוש תמורה בעד תיקון, הובלה או החלפת טובין אם הוכיח שהקלקול נגרם מכוח עליון, זדון ורשלנות של הלקוח או תיקון בידי מי שאינו מורשה. "החלטת הנתבעת שאחריותה כלפי הצרכנים לא תחול על אביזרים נלווים חורגת מרשימת המקרים המנויה בתקנה 8 ונמשכך נעשתה שלא כדין".
השופט הוסיף שהתובעת לא טענה ולא הוכיחה שהקלקול נגרם מאותם המקרים המפורטים בתקנה 8. השופט האמין לתובע שלא קיבל תעודת אחריות ודחה את טענת הנתבעת בעניין. "לא שוכנעתי כי צורפה לנגן תעודת אחריות במועד רכישתו, ולא נראה לי שהתובע שיקר במצח נחושה בעניין זה. לכן חלות התקנות וממילא הנתבעת אחראית לכל חלקי הנגן". השופט לא נענה לבקשתו של התובע להטיל על הנתבעת הוצאות למופת.