X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
דיין החבר בבית הדין הגדול פסל אישית את הרב דרוקמן בשל זיופי מסמכים שבוצעו באמצעות חתימה על תעודות גיור מבלי להיות נוכח בדיון המסקנה: מאות גיורים בשנים 2005-1999 ייחשבו כבטלים הרב דרוקמן: "כתב פלסתר מרושע"
▪  ▪  ▪
הרב חיים דרוקמן [צילום: ערוץ 10]
תחקיר: הזיוף של הרב דרוקמן
אלעזר לוין
היועץ המשפטי לממשלה החליט שלא לפתוח בחקירה פלילית נגד ראש מערך הגיור הממלכתי, למרות חשדות שהועלו נגדו * חתם על תעודת גיור מבלי להשתתף בישיבה * גייר בחו"ל בניגוד לתקנות * "גייר מחוץ למערכת בתי הדין והפעיל תעשיית גיורים בניגוד לכללים"
לרשימה המלאה

שנתיים אחרי פרסום תחקיר Nfc ["הזיוף של הרב דרוקמן", אלעזר לוין] מטיל פסק דין של הרב אברהם שרמן, חבר בית הדין הרבני הגדול, צל כבד על מאות גיורים אותם אישר הרב חיים דרוקמן. בעקבות כך ייתכן אף כי כ-200 גיוֹרים שעברו בבית דינו במרכז שפירא בשנים 2005-1999 ייפסלו, והמתגיירים יצטרכו לעבור מחדש מסכת ממושכת שתהפוך אותם מגויים ליהודים.
כזכור, התחקיר העלה כי הרב דרוקמן חתם על תעודת גיור מבלי להשתתף בישיבת בית הדין. תחקיר Nfc על הרב דרוקמן (שכיום משמש כראש מינהל הגיור הממלכתי של בתי הדין המיוחדים) הובא בפני הרב שרמן על-ידי הרב אברהם עטיה, דיין בבית הדין האזורי באשדוד. למראה התחקיר כתב הרב שרמן: "וכדי בזיון וקצף. וי לאותה בושה ולחילול השם הנורא".
היועץ המשפטי של בתי הדין הרבניים, עו"ד שמעון יעקבי, העביר לעיון בית הדין של הרב שרמן מסמכים רבים על אודות גיורי בית הדין של הרב דרוקמן, בהם היה שותף גם הרב יוסף אביאור. "נתגלתה בפנינו תמונה מזעזעת בחומרתה על התנהלותם של הרב דרוקמן וחברו לביה"ד הרב יוסף אביאור בזיוף, ברמיה ובמסירת עדויות שקר בחתימה על מעשה בית דין בתעודות גיור ומתן אשורי יהדות קרוב למאתיים תעודות גיור", כתב בית דינו של הרב שרמן בפסק המשתרע על פני 37 עמודים.
הרב חיים דרוקמן מצידו טוען כי אין מדובר בפסק דין, אלא ב"כתב פלסתר מרושע שצריך לקרוע". לדבריו, הדברים נכתבו עליו מבלי ששמעו אותו בכלל. עוד אמר כי הרב שרמן הירצה בעניין פסלות גיוריו בכינוס דיינים הרצה מבלי שכלל שוחח עימו קודם, וכשהזמין אותו להרצות את טענותיו בבית הדין, אמר הרב דרוקמן לדיינים שהם פסולים משום שכבר פסקו נגדו.
תלונה לנציבת תלונות השופטים
הרב דרוקמן הוסיף כי פנה בעניין לנשיא בתי הדין הרבניים, הראשון לציון הרב שלמה עמאר, שהורה לבית הדין לא לפסוק בעניינו של הרב דרוקמן. לדבריו, למרות כל זאת יומיים אחרי קביעת הרב עמאר כתבו הדיינים את שכתבו. "זו קבוצה שאין להם שום אחריות לעם ישראל, והם אינם ראויים להיות דיינים", אמר הרב דרוקמן.
הוא סיפר כי פנה לנציבת קבילות השופטים והתלונן על כך שהדיינים בבית דינו של הרב שרמן פסקו מבלי לשמוע את הצדדים.
הרב דרוקמן מייחס את ההתקפות נגדו גם להשקפת העולם החרדית של הדיינים, אולם בין המתלוננים נגדו ניתן למצוא גם את הרב ישראל רוזן מהציונות הדתית. במרס 2000, עת כיהן כראש מינהל הגיור, שלח הרב רוזן מכתב לרבנים הראשיים לישראל, ובו טען לזיוף מצידו של הרב דרוקמן בחתימה על מעשי גיור בהם לא היה נוכח, למרות שעל מסמכי הגיור נכתב כי בוצעו "במותב תלתא" [במעמד שלושה דינים]. אומנם היו שלושה בהרכב המגייר, אך הרב דרוקמן לא היה ביניהם. הרב רוזן הביא את העניין לפני הרבנים שפירא ז"ל ואליהו. הם הורו לרב דרוקמן לא להמשיך בדרך זו, אך הורו שלא לבטל את הגיורים למרות החתימה ה"מזויפת".
הטלת ספק בכלל הגיורים
בצד הפסילה האישית את הרב דרוקמן ובית דינו, כולל פסק הדין הטלת ספק בכל הגיורים שנערכים במערכת הגיור המיוחדת לגיור, מטעם הרבנות הראשית, בשל חששות של אי שמירת מצוות, לאחר זמן, מצד המתגיירים, ודורש לבדוק כל מקרה לגופו.
פסק הדין של הרב שרמן ניתן בעקבות דחיית גיורה של אישה שהתגיירה לפני 15 שנה בבית הדין לגיור בראשותו של הרב דרוקמן. בזמן גירושיה התברר שאינה שומרת מצוות, ובעקבות כך פסק דיין בבית הדין באשדוד כי גיורה אינו תקף, ובשל כך גם ילדיה, שנולדו אחר הגיור, אינם יהודים. בעקבות אותו פסק ערערה האישה לבית הדין הגדול, ולפני כשלושה חודשים אישר בית הדין הגדול את הפסק.

תאריך:  03/05/2008   |   עודכן:  03/05/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בעקבות תחקיר Nfc: סיכוי לפסילת מאות גרים
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
כל מיני הדתיים מזיקים למדינתנו ל"ת
להרחיק אותם!  |  4/05/08 01:09
2
מעניין אם כסף זירז את הגיור ? ל"ת
עגל הזהב  |  4/05/08 07:39
3
שרמן הואשם כבר בניהול לא תקין
עוז  |  4/05/08 11:11
4
בדרך מקובלת ובתום לב ...
ע. סובול  |  4/05/08 13:07
5
מישהו יכול לדאוג ללינק לפסה"ד?
מתעניין  |  4/05/08 13:11
6
שרמן ובית דינו
י.א.מ.ה.   |  4/05/08 19:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות
אלעזר לוין
חתם כחבר בית דין שהשתתף בגיור בורשה, שעה שבאותו יום היה בישראל    טענות: זה לא מקרה יחיד אצלו, והיו לו עוד מחדלים    היועמ"ש: לא תיפתח חקירה פלילית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il