X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אתר מעיינות המרפא הגדול באירופה, המצוי במינכן, מאפשר שכשוך במים טרמליים חמים של עד 54 מעלות צלסיוס, כשלזאטוטים מזומנת בו אטרקציה חלומית של מגלשות, במסלול של 1400 מטר, והנעות במהירות סוחפת של 72 ק"מ בשעה
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

סמוך למרכז האולימפי של מינכן נפתח לא מכבר מרכז מעיינות המרפא הגדול ביותר של אירופה: ארדינג. פרץ של מים חמים, בטמפרטורה של עד 54 מעלות, בוקע תדיר ממעמקי האדמה ב-25 מוקדים שונים, המעניקים לגוף רוגע ובריאות.
האטרקציה המרכזית במבנה המקורה, המשתרע על שטח של 3 ק"מ, היא מעיין הגייזר, הנישא לגובה של חמישה מטרים, ושמסביבו מתקבצים המוני המתרחצים, המתפרקים בו מן המתח היומיומי שלהם. המים החמים הם ארוכה לגוף דווי ונוסכים בו את סגולות המרפא הטבעיות שלהם.
המים הטרמליים, הבוקעים ממעמקי האדמה, נעים מטמפרטורה של 30 מעלות צלסיוס ומגיעות, כאמור, עד לשיא של 54 מעלות. הם נועדו, בעיקר, לטיפול במחלות ראומטיות בעמוד השדרה והפרקים, אבל גם נופשים בריאים, שאינם סובלים ממחלות או פגעי-גוף כלשהם, נוהרים מדי יום למי הפלא האלה.
עיסוי מהסרטים
מוקדי הבריכות הטרמליות עומדים לשימושם החופשי של המתרחצים - כל אחד בהרכב המינרלים השונה שלו - משעת-בוקר מוקדמת ועד לרדת הלילה, בכל ימות השבוע. בקצותיו של כל מוקד-רחצה מותקן ג'קוזי רב-עוצמה לעיסוי, המכוון לחלק זה או אחר של הגוף. כך, למשל, יש מוקד-ג'קוזי המופנה לגבו של המתרחץ; מוקד נוסף מפעיל לחץ אדיר על כפות הרגליים; מוקד שלישי מכוון לחלקו התחתון של הגוף, בעוד מוקד רביעי הינו משטח-מים מבעבע, בעוצמה רבה, שעליו נשכבים המתרחצים, כאילו היה מיטה חמה, והוא מזעזע אותם בפרץ המים המיוחד שלו.
מוקדי הג'קוזי מופעלים אחת לרבע שעה, ובכל מוקד נדלקת נורת-מים, כל אימת שהג'קוזי התורן מופעל. עם הבהוב הנורה מתקבצים ב"אתר התורן" המתרחצים שזכו לתפוס בו מקום, והם מצפים, בדחילו ורחימו, להדלקת הנורה. בהינתן האות הם נעים, בשורה ארוכה ובסדר מופתי, ממוקד למוקד, כשהמים סוחפים אותם קדימה, במהירות רבה, ומבלי שהם נאלצים כלל להשקיע מאמץ בשחייה.
לחובבי הסאונה מזומנת בארדינג חוויה מהממת של טיפולים במתקנים מיוחדים ובפיקוחה של מדריכה. השהייה במתקני הסאונה המיכנית מוגבלת למשך 20 דקות ואמורה ליצור במהלכן הרפיה מוחלטת של שרירי הגוף המתוחים, באמצעות מדיטציה, ולהשרות תוך כך על המשתמש בהם שלווה מוחלטת.
אווירה קוסמופוליטית
כדי ליצור אווירה קוסמופוליטית, הותקנו בארדינג בריכות טרמליות על-רקע נופים עולמיים: יש בריכה שבה אתה חש כאילו הינך מצוי ב"קאנאל גרנדה" של ונציה; בריכה אחרת יוצרת אשליה שאתה מצוי באיסלנד, ואילו בריכה שלישית יוצרת תחושה שאתה באלסקה. בריכה רביעית מעבירה אותך היישר לחוף קופקבנה של ברזיל.
לזאטוטים מזומנת בארדינג אטרקציה חלומית של מגלשות המים הארוכות ביותר באירופה, המשתרעות על מסלול של קילומטר וחצי, כשהן נעות במהירות של 72 ק"מ בשעה וסוחפות עימן את הקטנים, הנהנים משעשועי-מים לרוב, בצד פעילות גופנית לשמה.
תעריפי השהייה בארדינג נעים בין 10 אירו לנפש עבור שהייה של שעתיים, לבין 22 אירו לשהייה של יום שלם. ולמי שמבקש לסעוד במקום, על-רקע הצמחייה העבותה המקיפה את משטח הבריכות, מזומנת חוויה קולנרית של ממש, עם מיטב מעדני העולם ובמחירים עממיים. אכן, גן-עדן בריאותי, ספורטיבי וקולינארי כאחד.

תאריך:  04/05/2008   |   עודכן:  04/05/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהונתן דחוח-הלוי
חמאס מנסה ללחוץ על ישראל לאשר את הצעת התהדיאה    שובריו מאיימים: ללא תהדיאה יממשו הפלשתינית את זכות ההתנגדות, שמשמעותה - הסלמת העימות והטרור נגד ישראל
שי אלון
המחבט מספר 2 של ישראל הפסיד ליאן הרניך הצ'כי 3:6, 6:4 ו-6:3 והחמיץ הזדמנות להעפיל לגמר הצ'לנג'ר    אובזילר ניצחה במוקדמות של טורניר ברלין
עידן יוסף
פוסק מוסלמי פופולרי קובע כי מדובר בזמן מספיק שלא יפגע ביעילותו    בישראל משך התפילה לאסיר מסלמי מגיע לעד 30 דקות
עידן יוסף
בעקבות גילויי האלימות הקשה בקרב בני הנוער בחודשים האחרונים, התחייבה מועצת התלמידים והנוער הארצית לפעול לחיזוק הקשר ושיתוף הפעולה בין נציגות הנוער לגורמי האכיפה והחינוך בניסיון לצמצם את התופעה    היוזמה: יום חילופי תפקידים בין מועצות התלמידים והנוער ומשטרת ישראל
עידן יוסף
זוג עולים מקרב בני המנשה נישאו השבוע    החתן בן 97 והכלה רק בת 88
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il