X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
התרגיל של מגדל: הוסיפה ערך גלום של 868 מיליון שקל בפנסיה, שאינו חלק מהנתונים הנדרשים עברה את כלל ביטוח ב-1.44 מיליארד שקל
▪  ▪  ▪
איזי כהן [צילום: אסף שילה/ישראל סאן]

הערך הגלום של קבוצת הביטוח מגדל הגיע בסוף 2007 ל-7.6 מיליארד שקל. כך הודיע היום (4.5.08) מנכ"ל החברה, איזי כהן. זהו גידול של כ-600 מיליון שקל לעומת הערך בסוף 2006. "הערך הגלום" הוא תחזית הרווח הצפוי בעתיד מכל פוליסות ביטוח החיים והבריאות של החברה, בתוספת ההון העצמי הנוכחי שלה.
מגדל עברה ב-1.44 מיליארד שקל את קבוצת הביטוח כלל, השנייה בגודלה בענף. כלל ביטוח הודיעה לפני כחודשיים, שהערך הגלום (תחזית הרווחים) שלה מגיע ל-6.16 מיליארד שקל. קבוצת הביטוח הפניקס הודיעה על ערך גלום של כ-5 מיליארד שקל.
מגדל עשתה תרגיל, כאשר הוסיפה לערך הגלום של ביטוחי החיים והבריאות גם את הרווח הגלום של ניהול קרנות פנסיה – 868 מיליון שקל. על-ידי הוספת נתון זה, לאחר הפחתת נתון מסוים בהון העצמי, הגיעה מגדל לערך גלום של 8.2 מיליארד שקל. אולם הפיקוח על הביטוח דורש מהחברות להציג רק נתוני ביטוחי חיים ובריאות, ולא של פנסיה. כלל ביטוח, למשל, לא פרסמה נתונים על הרווחים הצפויים מניהול קרנות הפנסיה שלה.
כהן אמר ל-Nfc כי החברה שלחה למפקח על הביטוח שני נתונים: הערך הגלום ללא פנסיה, והערך עם פנסיה. החברה מעריכה, כי בעתיד הקרוב ידרוש הפיקוח מכל החברות לחשב ולפרסם גם את נתוני ענף הפנסיה.
מנהל הכספים של מגדל, שמעון קלמן, והאקטואר הראשי לייבוש אולמן, הסבירו היום, בפגישה בתל אביב עם עיתונאים, כי הרווח הגלום מורכב משני נתונים: (1) הרווח הצפוי של פוליסות חיים ובריאות - 5.87 מיליארד שקל. (2) ההון העצמי הנוכחי של הקבוצה – 1.72 מיליארד שקל. רווחי מגדל אשתקד נתנו תשואה גבוהה של 18.4% על הערך הגלום. הנתונים נבדקו על-ידי משרד רואי החשבון המוביל ארנסט את יאנג.
חברות הביטוח אינן נדרשות להודיע מהו הערך הגלום שלהן ל-2006. מגדל הודיעה בכל זאת – 7 מיליארד שקל. הדבר מאפשר לה לדווח על גידול של כ-600 מיליון שקל בשנה. נתון זה לא נבדק בידי ארנסט את יאנג.
קלמן אמר כי למגדל יש רזרבה סמויה נוספת: נכסי החברה חושבו לפי הערך החשבונאי שלהם, ולא לפי שווי השוק, שהוא גבוה יותר. חישוב לפי שווי השוק היה מגדל את הערך הגלום של הקבוצה. הערך הגלום גם אינו מביא בחשבון רווחים צפויים ממכירות פוליסות בשנת 2008 ובשנים הבאות.
הנתונים מתייחסים לענפי חיים ובריאות, המהווים כ-80% מפעילות הקבוצה. הם אינם מתייחסים לענפי ביטוח כללי, קופות גמל, סוכנויות ביטוח ומגדל-פיננסים. הסיבה: המפקח על הביטוח ידין ענתבי לא דרש להציג את תחזית הרווח בתחומים אלו.
הערך הגלום חושב בהנחה שהנתונים הם ריאליים, ללא אינפלציה ועלית מחירים. כמו כן נלקחו בחשבון הנחות מסויימות ביחס לגובה הרבית במשק, להתפתחות המכירות ולשיעור הביטולים בענף ביטוח חיים.
במהלך מסיבת העיתונאים ניסו ראשי מגדל לטעון כי הערך הגלום גבוה אף יותר, ומגיע ל-8.9 מיליארד שקל. הם הגיעו לנתון זה על-ידי הוספת הדיבידנד שחולק ב-2007 – כ-700 מיליון שקל. אולם בתשובה לשאלת Nfc, אישרו ראשי החברה כי הדיבידנד הוא כסף שהוצא מהחברה והועבר לבעלי מניותיה (ג'נרלי, בנק לאומי והציבור), ולכן איננו נמצא בחברה ואיננו יכול להוות חלקה מהרווחים הצפויים בעתיד.

תאריך:  04/05/2008   |   עודכן:  04/05/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הערך הגלום של מגדל: 7.6 מיליארד ש'
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
מהיום חיילות שטרם גיוסן לצה"ל החלו לקבל את החיסון גרדסיל במכבי, תוכלנה להשלים את יתרת מנות החיסון במרפאות מכבי
יפעת גדות
חברה של הזוג סיפרה כי ג'וזף ורוזמרי התנהגו בצורה נורמלית אך כשהיה בחופשה בתאילנד ללא אשתו, גילתה כי לג'וזף היתה "חברה" שעבורה קנה תחתונים סקסיים    החברה הייתה בהלם כשהבינה כי ה"חברה" הייתה כנראה בתו של פריצל
דרור מרום
בשל מחלוקת על 6 מיליארד דולר - הפער בין הצעתה של ענקית המחשבים והתוכנה לבין עמדתה של החברה המפעילה אתר אינטרנט - שקרנו ירדה בשנים האחרונות לנוכח התחזקות גוגל    לא עזרה למיקרוסופט הפנייה הישירה לדירקטוריון יאהו לפיה "הצעתנו היא הנדיבה והכדאית ביותר"    דירקטוריון יאהו התבצר בעמדתו כי "המחיר צריך להיות נכון"
עידן יוסף
המשטרה וצה"ל הרסו הלילה שוב מבנה המשמש כבית כנסת ליד קריית ארבע    המתנחלים מנסים להיכנס ולבנות את המאחז מחדש
יפעת גדות
אם אתם בני 50 או יותר וללא גורמי סיכון אחרים, אתם נחשבים בסיכון ממוצע    גורמים המעמידים אתכם בסיכון גבוה לסרטן המעי הגס כוללים בין היתר הסטוריה משפחתית או אישית של סרטן המעי הגס או פוליפים אדנומטיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il