X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בית הדין לעבודה דחה תביעה של יו"ר עמותת המתווכים לקבל 250 אלף שקל שכטר: "נקלעתי לחובות כבדים" טוען שסגר בעבר את משרד התיווך שלו באילת "הוא נכנס למשרד, ישב בחבר המנכ"ל ולקח את מפתחות הרכב" בית הדין: שכטר ניכס לעצמו תפקיד, ורשות החברות הורתה שלא לשלם לו דבר
▪  ▪  ▪
"ניכס לעצמו את התפקיד". נחמן שכטר

בית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע, דחה בשבוע שעבר (29.4.08) תביעה של כ-250 אלף שקל שהגיש המתווך נחמן שכטר מאילת נגד החברה לפיתוח חוף אילת. שכטר טען כי בשנת 1998 כיהן במשך שמונה חדשים כיו"ר פעיל ומנכ"ל בפועל של החברה, סגר את משרד התיווך שלו, לא קיבל שכר ונקלע לחובות כבדים.
שכטר מכהן כיו"ר עמותת המתווכים מלד"ן, וכן חבר במועצת המתווכים הפעילה ליד משרד המשפטים. פסק הדין חושף פרשה, שככל הנראה לא הייתה ידועה עד כה בעברו המקצועי של שכטר. החברה לפיתוח חוף אילת משווקת, יחד עם מינהל מקרקעי ישראל, מגרשים לבניית בתי מלון ונכסים אחרים בחוף הים של אילת.
נשיא בית הדין האזורי לעבודה, מיכאל שפיצר, פסק, על-פי מסמכים, כי שכטר כיהן במשך שנים כדירקטור החברה לפיתוח חוף אילת, והיא אכן בחרה בו ליו"ר. אולם רשות החברות הממשלתיות לא אישרה את המינוי והודיעה על כך ב-17 ביוני 1998, וזאת משתי סיבות: ראשית, לשכטר אין השכלה מתאימה הדרושה על-פי החוק. שנית, חשש לניגוד אינטרסים - שכטר הוא יזם ומתווך נדל"ן, והחברה משווקת מגרשים ליזמים, הזקוקים לשירותי יזום ותיווך.
מיד לאחר שנפסל מינויו ליו"ר ניסה הדירקטוריון (ב-28.6.98) לאשר לשכטר תשלום בדרך אחרת - גמול בתור יועץ זמני לחברה, בגובה משכורת מנכ"ל. אולם רשות החברות פסלה ב-30 ביולי גם החלטה זו. הדירקטוריון ניסה שוב (באוגוסט 1998) לאשר תשלום כספים לשכטר, הפעם בתור "מנכ"ל בפועל". אולם רשות החברות הורתה לחברה לפיתוח חוף אילת להפסיק את הדיונים בעניין זה.
השופט שפיצר ניתח את חוק החברות הממשלתיות ופסק, כי הישענותו של שכטר על הבטחות הדירקטורים שידאגו לשלם לו כסף, היא "השענות על משענת קנה רצוץ": החוק קובע, כי המינוי והתשלומים כפופים לאישור שרי האוצר והתיירות, הדברים נכתבו במפורש בהחלטות הדירקטוריון, "ואין לו לתובע אלא להלין על עצמו", מה גם שבתור דירקטור בחברה היה עליו להכיר את המצב.
נציגת החברה לפיתוח חוף אילת, דקלה מור, העידה במשפט: "שכטר פשוט נכנס למשרד, ישב בחדר המנכ"ל ולקח את מפתחות הרכב. כדירקטור בחברה, לא היה מקום שמישהו יעיר לו על כך בצורה בוטה". השופט קבע כי שכטר אומנם חתם על מסמכים, אולם לא בתור מנכ"ל אלא כדירקטור.
מסכם השופט ספיצר: "הדירקטוריון עשה כל שביכולתו כדי לאשר לשכטר תשלום כלשהו, אולם לא ניתן להורות לחברה לשלם לשכטר שכר בגין תפקיד ששכטר ניכס לעצמו. הדבר היה מאפשר לאדם למנות עצמו לתפקיד זה או אחר ולפעול מתוך משרדי החברה ללא קבלת גושפנקא - מצב שאין לתת לו יד, בפרט כשמדובר בכספי ציבור". בנוסף, הזכיר בית הדין כי התביעה הוגשה לאחר "שיהוי עצום" של שנים, ערב תאריך ההתיישנות.
תיק 1490 משנת 2005
תאריך:  04/05/2008   |   עודכן:  04/05/2008
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כלליחדשותרשימותנושאיםאישיםפירמותמוסדות
אקטואליהמדיני/פוליטיבריאותכלכלהמשפט
סדום ועמורהעיתונות
נדחתה תביעה של נחמן שכטר
תגובות  [ 10 ]מוצגות  [ 8 ] כתוב תגובה 
1
נחמן שכטר אדם רב פעלים
דובר מלדן  |  4/05/08 20:19
 
- מיהו הדובר
מתווך   |  5/05/08 10:56
 
- קישורים שהשתנו-!.
ofermargolin  |  28/11/15 18:38
2
נחמן מנכס תפקידים סדרתי
אלון רחמים  |  5/05/08 15:38
 
- תראו מי שמדבר
ששי דקל  |  5/05/08 16:48
3
המדובר בנוכל סדרתי-לא פחות!!
דיויד  |  7/05/08 20:14
 
- למיתחזים ומלכלכים המוכרים...
דובר מלדן  |  9/05/08 13:07
4
נוכל ושמו שכטר
האחד  |  18/08/10 11:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
חמישה בני אדם לקו בחרדה    שמונה מצבות נשברו
אלעזר לוין
ההלוואה תממן רכישת קרקע ו-50 אלף מ"ר נכסים מניבים על חוף הים השחור בבולגריה    שיתוף פעולה עם אגד
דרור מרום
נתפס ייבוא 100,000 יחידות של זיופי משחת השיניים הנפוצה    זה המשלוח השני שנתפס בחודשים האחרונים מאותו המקור - כן, בסין    במשלוח הקודם התגלתה בקטריה המייצרת זיהומים
איציק וולף
לקראת יום הזכרון יניחו חיילי צה"ל דגלונים על כל קברי חללי מערכות ישראל    הרמטכ"ל הניח דגלון על קברו של סמל דוד פפיאן ז"ל
דרור מרום
זאת - על-רקע המשך התחזקות שער השקל מול הדולר בישראל, בניגוד למגמת התחזקות הדולר העולמית בשבוע האחרון    טוען כי עלולות להיות השלכות חמורות למגמה - ואומר כי יש לגדר את כל תשלומי החוב החיצוני השנתי השוטף הנאמדים בכ-4 מיליארד דולר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il