X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יו"ר ענקית האחזקות ברקשייר התאוויי, וורן באפט, מתכנן לבצע מסע רכישות בשווי 40 מיליארד דולר
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

וורן באפט, יו"ר ענקית האחזקות ברקשייר התאוויי, מתכנן לבצע מסע רכישות בשווי 40 מיליארד דולר.
עד סוף הרבעון הראשון הצטברו בקופת המזומנים של ברקשייר 35.5 מיליארד דולר. בימים שבהם כלכלת ארה"ב קרובה למיתון ומחנק האשראי מחסל את התחרות בהצעות רכש, באפט צפוי לנצלם כדי להרוויח.
מניית ברקשייר עלתה ב-22% ב-12 החודשים האחרונים. בשני העשורים האחרונים עלתה בקצב שנתי של 19.5%.
באפט השקיע 4.5 מיליארד דולר בחודש האחרון ברכישת 60% מחברת מרמון הולדינגס של משפחת פריצקר. בשבוע שעבר השקיע 6.5 מיליארד דולר כדי לסייע ליצרנית הממתקים מארס לרכוש את חברת ריגלי.
לפני שנה הודיע באפט בפגישת בעלי המניות השנתית של ברקשייר כי בכוונת החברה לבצע מסע רכישות בהיקף של 60 מיליארד דולר. באפריל פורסם כי באפט צפוי לצאת החודש למסע בארבע ערים אירופיות כדי להשקיע בעסקים משפחתיים.
באפט הכין במשך שנים את הקרקע לרכישת עסקים מחוץ לארה"ב. שווי הרכישות והמיזוגים בעולם ב-2008 עד כה מסתכם ב-943.5 מיליארד דולר - נפילה של 36% לעומת שוויים בתקופה המקבילה ב-2007. הרכישות של ברקשייר ב-2007 הסתכמו ב-1.6 מיליארד דולר בלבד.
מנמיכים את הציפיות
אלפים נהרו לכנס בעלי המניות של ברקשייר - שנערך בסוף השבוע באומהה שבנברסקה, ארה"ב. לפי הערכות, יותר מ-30 אלף איש הצטופפו אתמול במרכז קווסט באומהה לנקודת השיא של היום - כנס שאלות ותשובות עם באפט וסגנו צ'רלי מאנגר.
באפט הזהיר כי תשואות תיק ההשקעות של החברה, וכן תשואת מניית החברה, יהיו נמוכות מבעבר, וספק אם התשואה השנתית תעלה על 10%. "נהיה מרוצים גם מרווח קטן מבעבר, ואני ממליץ גם לכם לאמץ גישה זו", אמר מאנגר.
באפט הוסיף כי ברקשייר כבר כה גדולה, עד שקשה למצוא השקעות גדולות דיין כדי להשפיע באופן משמעותי על תוצאות החברה. "כל מי שמצפים מאתנו לשחזר את תוצאות העבר - שימכרו את מניותיהם. זה לא יקרה", אמר.
באפט שיבח את ישקר, שאותה רכשה ברקשייר ב-2006 לפי שווי של כ-5 מיליארד דולר. "זו היתה רכישה חלומית שעלתה גם על ציפיותינו הגבוהות בכל המובנים", אמר. הוא הוסיף כי על רקע עליית מחירי הטונגסטן תיאלץ ישקר להעלות את המחירים שמשלמים לקוחותיה.

תאריך:  04/05/2008   |   עודכן:  04/05/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יעל מרגלית, מדריד
גמר הפיינל פור: וויל ביינום השאיר את הצהובים בתמונה עם רבע שלישי גדול, אך הרוסים בהנהגת סמודיש, הגדילו את הפער עד שניצחו בפער גדול 91:77
איציק וולף
היועץ המשפטי לממשלה, פרקליט המדינה וראש אגף החקירות במשטרה מודיעים כי ינסו לזרז פרסומים נוספים בדבר חקירת ראש הממשלה    זאת בכפוף לאינטרס של משטרת ישראל שלא לפגוע בחקירה
איציק וולף
מנהיגה הרוחני של הרפובליקה המוסלמית של אירן אומר כי מדינתו תמשיך לפתח את תכנית הגרעין על אף מאמצי המערב להטיל עליה סנקציות
גיא בן זיו, עדי חנוך
לקראת הגמר בין מכבי לצסק"א, הצבנו מספר שאלות לכדורגלני ומאמני ארצנו    לוין: "מכבי תנצח"    שטראובר: "מחזיק למכבי אצבעות"    ומי הימר על צסק"א?
איציק וולף
המיליארדר ארקדי גאידמק אומר כי יהיה מעוניין בתפקיד השר לענייני התפוצות    פורשי הגמלאים הודיעו כי ח"כ שרוני ינהל את המו"מ הקואליציוני בתיאום עם גאידמק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il