X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
התובע נחת בארץ וגילה ששתי מזוודותיו נעלמו למחרת נמצאה מזוודה אחת ובגין השנייה חייב בית המשפט את חברת התעופה לשלם פיצוי בהתאם לאמנת ורשה
▪  ▪  ▪
פיצוי בהתאם לאמנת ורשה [צילום אילוסטרציה: AP]

חזי בינה תבע את חברת איבריה בבית המשפט לתביעות קטנות בירושלים לאחר ששב ארצה, בחודש ספטמבר 2006, מטיול בארצות הברית וגילה ששתי מזוודותיו נעלמו. למרבה המזל אחת מהן נמצאה ועקבותיה של השנייה נעלמו עד עצם היום הזה. כשפנה לשירות הלקוחות של הנתבעת במדריד, נתקל בקשיים ולבסוף נאמר לו שאינו זכאי לפיצוי משום שהתלונן באיחור. בינה דחה את הדברים והתעקש שפנה לנתבעת עם גילוי הנזק ובסמוך למקום הגעתו לשדה התעופה. הוא ביקש פיצוי הכולל את שווי המזוודה, תכולתה ועוגמת נפש.
בכתב ההגנה טענה הנתבעת שיש לדחות את התביעה משום שהתובע לא דיווח על אובדן המזוודה, שלשיטתה מהווה היזק, בתוך 3 ימים בהתאם לסעיף 26 לאמנת ורשה. לחלופין שאם תוטל עליה אחריות יש להחילה גם על רשויות שדות התעופה בהן שהה התובע הואיל והכבודה היתה גם בחזקתן.
בפסק דין שניתן בחודש מרס, בהעדר הצדדים, חייב השופט אברהם טננבוים את הנתבעת לשלם לתובע 2,245 שקל בגין אובדן המזוודה בתוספת 1,500 שקל עבור הוצאות משפט ועוגמת נפש בתוך 40 יום. השופט טננבוים קבע שהיזק ואובדן הם שני מונחים שונים וסעיף 26 לאמנה מדבר על מצב בו הכבודה או הטובין הגיעו פגומים וזה לא המקרה.
לדבריו, אם היה מקבל את הטענה שאובדן המזוודה מהווה היזק, כמובנו באמנה, הרי שהתובע פעל כנדרש ויצא ידי חובתו כשפנה לדלפק הנתבעת עם גילוי הנזק. "היה על הנתבעת במעמד זה להסב את שימת לבו וליידעו בדבר מגבלת הימים הרובצת על תלונתו, ככל שסברה שזו נעשתה שלא כדין.
משמילאה הנתבעת פיה מים ולא הזהירה את התובע, כאמור, אין לה אלא להלין על עצמה בלבד. הפרשנות לאמנה צריכה להיות תכליתית. ברור שאם נוסע לא הצהיר תוך זמן סביר, לא יכולה להיות חברת התעופה אחראית לנזק. ולכן יש היגיון בהצהרה תוך זמן קצר. אולם אם הצהיר הנוסע בדלפק החברה, הרי שמן הסתם נרשמו הדברים, והיה זה לא הוגן להתנער מכך ולא אוסיף בכך".
השופט הפנה לסעיף 18 לאמנת ורשה, המטיל אחריות מוחלטת על המוביל לנזק הנגרם בגין השמדה, אובדן או היזק של כבודה תוך כדי הובלה אווירית. "מכאן שהנזק שנגרם למזוודתו של התובע מצוי באחריותה הבלעדית של הנתבעת ואל לה להשית אחריות זו על צדדים שלישיים. לאור האמור, אני סבור כי התובע זכאי לפיצוי בגין אובדן המזוודה". השופט טננבוים הדגיש שהפיצוי כפוף לסכומים הנקובים באמנה קרי, לסך של 250 פרנק לקילוגרם.

תאריך:  05/05/2008   |   עודכן:  05/05/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צביקה פישר
צביקה פישר, אשכנזי מן השורה הראשונה, מגיע למסעדת דארנא בירושלים ("ביתנו" במרוקאית) ומקבל אירוח מסורתי מפואר מארץ המגרב, כולל כל כללי הטקס והקוסקוס    הוא חזר פעור פה, אלא מה?
אלעזר לוין
הקונה - יזם הנדל"ן גרי לוי    המוכרים: 'נוצרים למען ישראל' רכשו אותו בעבר ב-6 מיליון דולר    הבניין ההיסטורי של מועצת פועלי תל אביב יהפוך למרכז למחול וקומת משרדים
מחלקה ראשונה
קולנר ינהל את חטיבת ה- IT העוסקת בשיווק ואינטגרציה לתחום העיסקי
מחלקה ראשונה
הררי שימש עד עתה כסמנכ"ל פיתוח עסקי בכלל אשראי ומימון בע"מ
עידן יוסף
הנשיא אמר את הדברים בתשובה לשאלת כתבת אל ג'זירה ששאלה אותו כמה זמן ישרוד ראש הממשלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il