X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
צפירת אבל נשמעה ברחבי הארץ בשעה 20:00 נשיא המדינה אמר בטקס האזכרה המרכזי בכותל המערבי כי בלית ברירה יינשא חזון השלום על כידוני המגן מחר תישמע צפירה בשעה 11:00 הורים שכולים לראש הממשלה: אינך ראוי לזכר בנינו
▪  ▪  ▪
[צילום: ערוץ 10]

+"אולמרט אינו ראוי לזכר הבנים הנופלים"

יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה נפתח (יום ג', 6.5.08) בשעה 20:00 בצפירת אבל של דקה. טקס הזיכרון המרכזי התחיל באותה שעה ברחבת הכותל המערבי בהשתתפות נשיא המדינה, שמעון פרס, קצינים בכירים ונציגי המשפחות השכולות.
ראש המטה הכללי, רב אלוף גבי אשכנזי, אמר כי על תושבי ישראל להתלכד כמדינה וכחברה ולחזור אל שורשיהם.
"עלינו לשוב ולדבר בינינו לבין עצמנו ועם ילדינו על ציונות ועל משימותיה לשנים הבאות. עלינו לחזור אל שבילי הארץ ואל נופיה, לדבר על רעות וחברות, על נתינה ועל הגשמה, על ערך השירות ועל התנדבות. עלינו להאמין בנוער, לבטוח בו, להציב לפניו יעדים ולשוב ולחנכו על אהבת העם והארץ. בראש כל אלה, עלינו ללמד ולא לחדול מלשוב ולספר על גבורתם של הנופלים שדמם ספוג באדמת הארץ הזו; אשר הודות לגבורתם, שב העם לארצו ובנה את מדינתו", אמר ברחבת הכותל המערבי.
לדברי אשכנזי, החינוך הוא חלק בלתי-נפרד מהביטחון. "באמצעותו ובעזרת לימוד מורשת עמנו – נוכל להיות ראויים למחיר ששילמו הנופלים, ששילמתן אתן המשפחות השכולות, ששילמנוּ כולנו. רק כך נוכל להבטיח את קיומה של מדינת ישראל כמדינה עצמאית, דמוקרטית וחזקה, שתנצח בכל עימות שעוד נכון לה".
"בעוד ידנו האחת מושטת לשלום-אמת עם שכנינו, אנו מוסיפים ומוודאים כי היד האחרת אוחזת איתנה בשמורת ההדק. צה"ל לא יירתע מפני כל סכנה, איום או קושי וימשיך להיות חומת המגן של מדינת ישראל, עד אשר ייכונו השקט והשלווה בגבולותינו", דברי אשכנזי.
פרס: לא נקבל תכתיבי כניעה
נשיא המדינה פרס, אמר בטקס כי מדינת ישראל מוכנה לשלם תמורת יום השלום אך לא תקבל תכתיבי כניעה.
"אנו מוכנים לשלם תמורת יום השלום, תמורת חיוך של ילדים. גם ילדים פלשתינים, ירדניים, מצריים וסוריים", אמר (ג', 6.5.08) בטקס הזיכרון המרכזי לחללי מערכות ישראל שהתקיים בכותל המערבי בירושלים.
לדברי פרס, אנו חולמים שלום, מבלי לקבל תכתיבי כניעה. "אנו רוצים ללחוץ יד, אך אויבינו יודעים שאנו מסוגלים גם ללחוץ על הדק ההגנה. אנחנו רוצים לסיים את המלחמות ולהמשיך את חזונה של התנועה הציונית, אך אויבינו יודעים כי באין ברירה אחרת, יינשא החזון על חודי כידוני מגן, עד יבוא שלום".
פרס הוסיף בפנייה למשפחות השכולות וציין כי להם אבדו בנים ובנות, אחים ואחיות, ולמדינת ישראל אבדו דורות של חברים אהובים. "חברים לנשק. הילדים מהשכונה. מבית הספר. מתנועת הנוער. דורות שלא נולדו. במלחמות ישראל איבדנו דורות נפלאים של המחר, איבדנו את ילדינו האהובים", דברי פרס.
מוקדם יותר, אמר ראש הממשלה אהוד אולמרט, כי "גם השנה, גם שנדרשנו לפעילות צבאית מאומצת בגזרות השונות אל מול הטרור, גם השנה ממשיכה לקונן התקווה למחר אחר. אולמרט, שלא התייחס כלל לחקירה החדשה המתנהלת נגדו, אמר בעצרת הזיכרון לחללי מערכות ישראל שהתקיימה בגבעת התחמושת בירושלים כי התקווה לשלום אמת עם כל שכנינו היתה ועודנה נדבך מרכזי בחיינו בחלקת ארץ רווית דם זו. "מחר, כשהצבא יפשוט מדיו, ליבנו יעבור לדום. מי מאיתנו לא מחכה ליום הזה שגם אם יתמהמה, בוא יבוא".
22,437 חללים מאז שנת 1860
מאז שנת 1860, השנה שבה יצאו המתיישבים הראשונים אל מחוץ לחומות העיר העתיקה בירושלים, ועד לשנת 2008 נפלו 22,437 בני אדם במסגרת המאבק על תקומת עם ישראל בארצו. בשנה האחרונה נוספו לרשימת החללים 132 חיילים ואזרחים שנהרגו על-ידי מחבלים. מספר זה כולל נכי צה"ל שנפטרו השנה וחללים שהוכרו על-ידי מערכת הביטחון.
מחר בשעה 11:00 לפני הצהרים תישמע צפירת אבל נוספת של שתי דקות ומייד לאחריה יחלו טקסי זיכרון ב-43 בתי עלמין צבאיים ברחבי הארץ.
בשעה 13:00 יתחיל בהר הרצל בירושלים טקס הזיכרון לחללי פעולות האיבה.
משטרת ישראל תקיים טקס אזכרה מרכזי לחללי משטרת ישראל בחלקת המשטרה בהר הרצל. טקס לזכר החללים הבדווים שנפלו במסגרת שירותם בצה"ל ייערך באנדרטה לזכרם שבצומת המוביל. טקס האזכרה הממלכתי לחללי ההעפלה, יתקיים במוזיאון ההעפלה בחיפה. טקס האזכרה הממלכתי לחללי המחתרות ולעולי הגרדום, יתקיים במוזיאון אסירי המחתרות בעכו.
תאריך:  06/05/2008   |   עודכן:  06/05/2008
"אולמרט אינו ראוי לזכר הבנים הנופלים"

"אולמרט אינו ראוי לזיכרון בנינו" [צילום: פלאש 90]
הורים שכולים קוראים לראש הממשלה, אהוד אולמרט, שלא להגיע לטקסי הזיכרון הממלכתיים בהר הרצל ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל. זאת בשל העננה הפלילית הכבדה המרחפת מעל לראשו.
"אתה שאת בנינו ששלחת לקרב - ביזית ועתה כשעננה כבדה של חשד לשוחד רובצת מעליך. אתה מר אולמרט, אינך ראוי לזכרם של בנינו שנפלו על הגנת המולדת. אין זה ראוי שתגיע ביום הזיכרון להר הרצל ותשא דברים על הנופלים שביזית. ואין זה ראוי שתגיע ביום העצמאות השישים של מדינת ישראל ותשא דברים בפני העם היושב בציון כשבאמתחתך כשלון המלחמה ומעל ראשך עננת השחיתות", כתב (יום ג', 6.5.08) לראש הממשלה משה מוסקל, אביו של רפנאל מוסקל שנפל במלחמת לבנון השנייה. "אנא, תשקול לפטור אותנו מנוכחותך בימים אלו (ואולי בכלל)", הוסיף.
לדברי מוסקל, שעמד יחד עם הורים שכולים נוספים בראש הקוראים לאולמרט להתפטר בעקבות מלחמת לבנון השנייה, מזה שנה וחצי הבז ראש הממשלה לקריאת ההורים השכולים לשאת באחריות.
"הגדלת לעשות כאשר ביזית גם את הנופלים במלחמת לבנון השניה, עת בטיעונים נלעגים לא הגעת לטקס ההתייחדות עם זכרם בהר הרצל, ביום השנה למלחמה", טען.
עוד הוסיף כי כשהתפרסמו החקירות הרבות נגד אולמרט על מעשי שחיתות הוא קיווה עבור אולמרט ויותר מכך עבור כל עם ישראל שיתברר כי אין אמת בדבר.
"קיוויתי שאתה צח כשלג שהרי, כך חשבתי, לא יתכן שאיש מושחת, כפי שאתה מוצג בחקירות השונות, יכול להגיע להיות ראש ממשלת ישראל.
"נזכור את אנשי העיר ואת אנשי הכפר ... את הנערה בסודרה ואת הטף.... עד נהיה ראויים לזכרם" כתב אבא קובנר. אינך ראוי לזכר בנינו".

מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כלליחדשותרשימותנושאיםאישיםפירמותמוסדות
אקטואליהמדיני/פוליטיבריאותכלכלהמשפט
סדום ועמורהעיתונות
"עלינו לשוב ולדבר על ציונות"
תגובות  [ 5 ]מוצגות  [ 5 ] כתוב תגובה 
1
אולמרט אינך ראוי
שוחט ברוך  |  6/05/08 22:20
 
- אין שוחטים
מאיריקו  |  6/05/08 23:48
2
קול {לא יפה }ברמה נשמע
מאיריקו  |  6/05/08 22:40
3
אני יודע על בית בזוי אחד ש....
אחמד זיבי  |  7/05/08 00:22
4
אולמרט לא יעמוד לדין.אולמרט
תושב סדום  |  7/05/08 00:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דרור מרום
מדובר בהזמנה שנייה מחברת בהארט שתרכוש בישראל מיכלולי חישוב וכינון צבאיים לרכישת מטרות בשדה הקרב    ההיקף הכספי של העסקה הוא חסר תקדים מבחינת החברה - 51 מיליון שקל    החברה אומרת כי המוצר כבר הוכיח את עצמו בשדה הקרב - אך לא ברור אם בהודו
יואב יצחק
בצעד תקדימי וחריג מבקש מזוז להעיד את העד המרכזי המפליל את אולמרט וזקן    השניים צפויים לקבל את חומר החקירה לצורך חקירה נגדית של העד המרכזי
יואב יצחק
שולה זקן שומרת על זכות השתיקה, בין היתר במטרה לאפשר לה להנות ממעמד של עד מדינה מאוחר יותר
יפעת גדות
במסגרת מחקר: טרשת עורקים החריפה פחות אצל חולים שנטלו גלולה שהכילה שום וויטמינים בהשוואה לאלו שקיבלו פלצבו
דרור מרום
"הדיחה" השנה מהבכורה את חברת החשמל שדורגה שנייה    אחריהן: פרטנר, סלקום ובזק    הפרמטר החשוב ביותר לעובד הישראלי הוא תנאי השכר, ואחריהם יחסי העבודה, הקידום המקצועי והיציבות התעסוקתית    שביעות הרצון הגבוהה ביותר ממקום העבודה - בהיי-טק    הכישלון המרכזי של המעסיקים - בקידום המקצועי    הענף שהכי טוב לעבוד בו - טכנולוגיה מתקדמת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il