X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ילדים אלימים שעברו טיפול רגשי באמצעות סיפורים, שירים וסרטים, הפחיתו את רמת האלימות שלהם וחיזקו את האמפתיה שלהם
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

העצמת העולם הרגשי של ילד אלים, דרך סיפורים, שירים וסרטים, נמצא יעיל בהפיכת הילד לפחות אלים ואף יותר אמפתי לסביבתו. כך עולה ממחקר שנערך באוניברסיטת חיפה.
המחקר נערך על-ידי פרופ' ציפי שכטמן, ראש החוג לייעוץ והתפתחות האדם באוניברסיטת חיפה, בקרב מדגם מייצג של 61 ילדים אלימים, בגילאי 16-8, מבתי ספר בצפון הארץ.
במסגרת המחקר, חולקו הילדים לשלוש קבוצות, כאשר קבוצה אחת עברה טיפול המתמקד בהעצמת הרגשות במתודות רגילות, קבוצה שנייה עברה טיפול רגשי דרך סיפורים, שירים וסרטים הקשורים לאלימות וקבוצה שלישית לא עברה כלל טיפול (שימשה כקבוצת ביקורת).
מנתוני המחקר עולה, כי הילדים בשתי הקבוצות שעברו טיפול רגשי, הפחיתו את רמת האלימות שלהם וחיזקו את האמפתיה שלהם, אולם הקבוצה שעברה טיפול דרך סיפורים ושירים שיפרה את האמפתיה של הילדים בצורה טובה יותר.
כמו-כן, על-פי שאלון שהועבר למורים, ירדה רמת האלימות של הילדים שעברו טיפול רגשי רגיל ממוצע של 2.04 ל-1.7 ורמת האלימות של הילדים שעברו טיפול דרך סיפורים ירד מ-2.23 ל-1.7.
בנוסף, בשאלון דומה שהועבר לילדים שעברו טיפול רגשי רגיל, דיווחו כי רמת האלימות שלהם ירדה מ-1.77 ל-1.52 והילדים שעברו טיפול דרך סיפורים ירדו מרמת אלימות של 1.93 ל-1.55.
עוד עולה, כי במדד למדידת האמפתיה, עלתה רמת האמפתיה של הילדים שעברו טיפול רגשי רגיל מ-4.26 ל-4.57 בעוד שאלה שעברו את הטיפול דרך הסיפורים עלתה רמת האמפתיה מ-4.17 ל-4.92. בקרב קבוצת הביקורת לא היו כמעט שינויים או אפילו שינויים לרעה.
לדברי פרופ' שכטמן, על-פי חוזר מנכ"ל של משרד החינוך, צריך להעניש ילד אלים. אנחנו חושבים שצריך לעזור לו. קיימות במערכת החינוך בישראל רק מעט תוכניות התערבות למאבק באלימות בקרב ילדים ובני נוער. מרביתן מתמקדות בעבודה מונעת עם כלל הכיתה. נקודת המוצא שלנו היא שילד אלים הוא ילד עם בעיה רגשית. מדובר בילדים שלא מחוברים לרגשות של עצמם ולא לרגשות של הסביבה. אמפתיה כלפי האחר מתפתחת בגיל מאוד צעיר וילדים אלה לא עברו כראוי את ההתפתחות הזו. אנחנו מנסים לתקן תהליך סוציאליזציה זה.

תאריך:  06/05/2008   |   עודכן:  06/05/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מטפלים באלימות דרך סיפורים ושירים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת PCאון
אם יש לכם שאלה בוערת, ולא מצאתם לה תשובה, תמיד כדאי להתייעץ עם מומחה. ומי טוב יותר מנינג`ה לענות לכם מניסיון החיים העשיר שלו. על איזה שאלות עונה הנינג`ה? לא בטוח שתרצו לדעת
גלית יצחק
ה-FDA אישר את השימוש בסטנט טלנט של מדטרוניק    טיפול זעיר-פולשני עם תיקון אנדווסקולרי, משפרים את שיעורי ההישרדות של חולים בכל הגילים
מחלקה ראשונה
נוהל התקשרויות חדש להפקות חיצוניות אושר על-ידי הוועד המנהל של רשות השידור
דרור מרום
הרוב המוחלט שלהם - 73% - הם גברים    נשיא לשכת אירגוני העצמאים: "ציבור העצמאים מהווה את הגורם המרכזי והיציב במשק מאז קום המדינה"    גיל העצמאים הולך ומצעיר אך האפליה נמשכת: הם אינם זכאים לדמי אבטלה כאשר המיזם כושל
דרור מרום
החברה הישראלית שפיתחה את מכשיר הטלפון הסלולרי הקטן ביותר בעולם תפעיל באוסטריה את כמטה המכירות המרכזי שלה    טוענת כי פתיחת המשרד באירופה תסייע לה לעמוד "בדרישה העולמית חסרת התקדים למכשיר"    מינתה יוצא HP, מיקרוסופט וסמסונג למנהל המשרד - לקראת תחילת השיווק באיטליה, ברוסיה ובישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il