X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
התע"א ורפאל אמורות לספק להודו טילי נ"מ בעסקה הביטחונית הגדולה בתולדות התעשיה הביטחונית הישראלית "דיילי ניוז": "ההקפאה - עקב שחיתות ברכישה קודמת"
▪  ▪  ▪
שר ההגנה ההודי לשעבר, ג'ורג' פרננדס [צילום: הפרלמנט של הודו]
מנכ"ל רפאל, האלוף (במיל.) ידידיה יערי

נשיא התע"א, יצחק ניסן

שר ההגנה של הודו, ויג'אי סינגה, זימן אליו את הנספח הצבאי של ישראל בהודו, ואת נציגי התעשיה האווירית ויצרנית הטילים רפאל הישראליות - והודיע להם כי הודו החליטה להקפיא את העסקה לפיתוח ורכישת טילים נגד מטוסים מישראל. כך, במילים אלו, דיווח היום (ג', 6.5.08) העיתון "דיילי ניוז" המתפרסם במומבאיי, בירת העסקים של המעצמה האיזורית.
החברות הישראליות אמורות לספק להודו טילים נגד מטוסים בעסקה הביטחונית שאמורה להיות הגדולה בתולדות התעשיה הביטחונית הישראלית, והגדולה ביותר בתחום הפיתוח בין הודו למדינה זרה. העיתון מספק גם הסבר להקפאת עסקת הענק; "רוחו של הטיל 'ברק'", מכנה זאת העיתון, ומסביר כי לאחר שהודו רכשה מישראל טילים ימיים מדגם "ברק", נחשפה שחיתות במשרד ההגנה, הקשורה לדברי ה"דיילי ניוז" לשר ההגנה לשעבר, ג'ורג' פרננדז.
העיתון ההודי מדווח עוד כי הקבינט בממשלת הודו אישר את רכישת הטילים מישראל ביולי 2007, וכי הטילים מכונים "אקאש". הפיתוח אמור להתבצע במשותף ע"י אירגון המחקר הביטחוני ההודי (DRDO), חיל האוויר המקומי והתעשיות הישראליות. יהיה זה טיל שהוא הדור הבא של טיל הברק, וטווחו יגיע לכ-70 קילומטר. חקירת השחיתות מתקיימת בנוגע לעסקת הטילים הקודמת, משנת 1999.
העיתון נוקב גם בשמם של מפקד חיל הים ההודי דאז, האדמירל סושיל קומאר, ושל סוחר הנשק המקומי סורש נאנדה כמעורבים בפרשה. לדברי העיתון, מאז הפרשה "ממשלת הודו מנסה להימנע מביצוע עסקות ביטחוניות עם ישראל, ולמעשה לא אישרה את החלטת הצי לרכוש טילי "ברק" נוספים". ה"דיילי ניוז" מוסיף, כי הבעייתיות קיימת רק בתחום הטילים הימיים ממשפחת ה"ברק", וכי במקביל להקפאת הכוונה לרכוש את הטילים לטווח בינוני מהתע"א/רפאל - יש אישור להמשך פיתוח טילי קרקע-אוויר ארוכי טווח (LRSAM) בשיתוף תעשיות מישראל.
הודו היא כיום רוכשת הנשק המרכזית מתעשיות ביטחוניות בישראל. בשנים האחרונות, במהלך "מערביזציה" ומודרניזציה של צבא הענק של המעצמה הגרעינית, השתלבו חברות ישראליות באספקה לכל זרועותיו. התעשיה האווירית נמצאת בראש הספקיות, עקב סל המוצרים המגוון שלה, שבו מרכיבים שהתאימו לצרכיה העכשוויים של הודו: היא מכרה מטוסים ללא טייס להגנת הגבולות עם פקיסטן, טילים ומערכות הגנה.
התעשיה האווירית סירבה היום להתייחס לידיעה.

הטיל "ברק" [צילום: רפאל]
תאריך:  06/05/2008   |   עודכן:  06/05/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הודו הקפיאה עסקת מיליארדים עם ישראל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
משרד החוץ הישראלי מפרסם אזהרת מסע למיאנמר    עד כה נמנו מעל ל-22,000 הרוגים בסופת הציקלון    ג'ורג' בוש למנהיגי מיאנמר: תנו לארה"ב להגיע ולסייע
דרור מרום
רף 3.4 שקל לדולר הוא מעין מחסום שמתחתיו התערב בנק ישראל לפני יותר מחודש, תוך רכישת דולרים במהלך המסחר    שערו נחלש באפריל מול השקל ב-3.49%
אלעזר לוין
החברה החלה לשוק ביטוח חיים ללוקחי משכנתאות, שבו היא מתחייבת לפרוע במקומם את המשכנתה ל-12 חודשים, אם הלווה יהפוך למובטל
אלעזר לוין
גרי לוי רכש ב-2 מיליון דולר 50% מבנין אמפא במרכז תל אביב    יהרוס את הבניין הישן, ויבנה יחד עם עודד גרודצקי ופרטיים מגדל מגורים יוקרתי ומלון בן 30 קומות
רותי אברהם
בימין חוששים כי אולמרט פועל להפוך עצמו ל"אתרוג" באמצעות מהלכים מדיניים    עו"ד פוקס למזוז: תורה לאולמרט להמנע מהחלטות מדיניות    יו"ר העבודה: העבודה מוכנה תמיד לבחירות אבל יש אפשרויות פוליטיות אחרות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il