X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ביהמ"ש דחה בקשת המדינה לתת חסינות מפני תביעה אישית לפרופ' היס השופט: הבקשה לא נומקה וההחלטה להעניק חסינות התקבלה בידי מי שכפופה להיס התובעים: משפחת קורבן טרור שנקבר פעמיים בגלל התנהלות המכון
▪  ▪  ▪

בית משפט השלום בתל אביב דחה (יום ג', 6.5.08) בקשת המדינה להעניק חסינות מפני תביעה אישית לפרופ' היס. מדובר בתביעה של משפחת נפטר שגופתו נקברה פעמיים בשל התנהלות המכון לרפואה משפטית בראשותו של ראש המכון דאז פרופ' היס.
מדובר במשפחתו של נרצח בפיגוע טרור משנת 1999, אדוארד ברדיצ'אנסקי, שביקשה להגיש תביעת פיצויים אישית נגד היס בטענה כי בשל התנהלות המכון בראשותו דאז נאלצה לקבור את יקירה פעמיים.
כאמור, בית המשפט דחה על הסף את בקשת המדינה ל"הכרה בחסינות עובד ציבור" עבור היס. בהחלטה כתב השופט יחזקאל הראל כי מדובר בבקשה לא מנומקת וכי החוק קובע כי "על המדינה לפטר בהודעה ההכרה מדוע מתקיימים תנאי חסינות" ואלו לא הובאו. הוא הוסיף כי "על המדינה להבין כי לא לעולם חוסן ועליה להסכין ולקיים את התקנות והדרישות באופן דווקני". זאת כדי שניתן יהיה לוודא "מניעת אדישות של עובד ציבור לדרך פעולתו לאחר שהוסר החשש מפני תביעה אישית בנזיקין".
השופט הוסיף כי יש לדחות גם את החסינות מהטעם שהודעת ההכרה הנושאת את חתימתה של המשנה לפרקליט המדינה עו"ד מרים רובינשטיין, נתמכה בתצהיר של היועצת המשפטית של המכון עו"ד ליאורה רזניק. תצהיר זה לדבריו אינו כולל מידע כלשהו על השתלשלות האירועים ממועד מתן ההמלצה בידי רזניק ועד לחתימה של רובינשטיין על הודעת ההכרה. "לא הובא בפני בית המשפט כל מידע כי נעשתה בדיקה נוספת עצמאית על-ידי הפרקליט המטפל בתיק כמו גם על-ידי רובינשטיין על-מנת לבחון את המלצת עו"ד רזניק".
זאת, למרות שרזניק "כפופה מנהלית" להיס. מחקירתה של רזניק עולה, כתב השופט , כי היא רואה בו "אדם רגיש בסבלן של המשפחות.. האיש עושה במכון עבודת קודש". לדבריו היא אף טענה כי "התקשורת ליבתה את 'הסיפור' [סביב היס, ר.א] אולם יחד עם זאת הודתה כי התקשורת היתה 'הטריגר' להקמת ועדת סגלסון. היא קבלה על מסע יחסי הציבור המתנהל לדבריה מפעם לפעם בתקשורת נגד המכון ופרופ' היס". השופט גם הדגיש כי ראוי היה להביא בפני בית המשפט את העובדה כי פרופ' היס הודח מתפקידו על-ידי שר הבריאות לאחר שהורשע על-פי הודאתו בדין משמעתי "בשל אירוע של אכילת איבר מגופת קטין על-ידי עכבר שחדר לכותלי המכון". מדובר לדבריו בהחלטה על בסיס דעתה של "מי שעובדת בכפיפות לפרופ' היס על כל המשתמע מכך, וכמי שרוחשת לו כבוד רב ואף נועצת בו לא אחת - ועל כן יש לבחון בחון היטב את דעתה".
השופט הוסיף כי מצא פגמים גם בהחלטות קודמות להעניק להיס חסינות כמו בפרשת ישעיהו צינר ז"ל, שגם הוא נקבר שלש פעמים בשל התנהלות המכון.
הפגמים בבקשה ובהחלטה לבקש את החסינות "מחייבים דחיית הודעת ההכרה והבקשה שכן אינם עומדים במבחן הסבירות המינהלית, קבע השופט.

בית המשפט השלום בת"א א 57311/07
תאריך:  06/05/2008   |   עודכן:  06/05/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פרופ' היס לא יקבל הפעם חסינות
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
די
נצר יעקב  |  6/05/08 19:45
2
במדינה בה המתים חשובים מהחיים
קשה לחית   |  6/05/08 21:01
 
- מה זה משנה?
אורי פ  |  6/05/08 21:53
3
האם באמת האיר השחר?
כנניהו המיסר  |  6/05/08 22:07
4
התנהלותו גורמת עוול לחוג הכולל
פרופ' מנע  |  7/05/08 02:30
5
כבוד המת חשוב כמו כבוד החיי ל"ת
הפתלוג  |  7/05/08 07:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
שני כתבי ידיעות אחרונות נחקרו ביממה האחרונה    המשטרה: צפויות חקירות נוספות
דרור מרום
בעוד שעובד ישראלי הרוויח ברמה הגבוהה ביותר, העובד הזר קיבל בממוצע 4,083 שקל, ואילו לגבי העובד הפלשתיני אין נתונים, אך ידוע כי שכר נמוך אף מכך
דרור מרום
הרקע: רשות החברות הממשלתיות החליטה להגביל כהונת המבקרים ל-5 שנים, ולאשר הארכתה רק בכפוף לבדיקת ביקורת חיצונית בכל מיקרה ספציפי
דרור מרום
התע"א ורפאל אמורות לספק להודו טילי נ"מ בעסקה הביטחונית הגדולה בתולדות התעשיה הביטחונית הישראלית    "דיילי ניוז": "ההקפאה - עקב שחיתות ברכישה קודמת"
איציק וולף
משרד החוץ הישראלי מפרסם אזהרת מסע למיאנמר    עד כה נמנו מעל ל-22,000 הרוגים בסופת הציקלון    ג'ורג' בוש למנהיגי מיאנמר: תנו לארה"ב להגיע ולסייע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il