X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ברבעון הראשון של 2008 נרשם הסכום הגבוה ביותר שהושקע בתחום מזה שבע שנים 92 חברות היי-טק גייסו הון, לעומת 69 חברות ברבעון הקודם ו-81 חברות שגייסו ברבעון המקביל אשתקד
▪  ▪  ▪
עלייה בכל התחומים [צילום: פלאש 90]
ממוצע השקעה של 4.6 מיליון לחברה

חברות היי-טק המגובות הון סיכון, גייסו בישראל במהלך הרבעון הראשון של 2008 כ-427 מיליון דולר - הסכום הגבוה ביותר שהושקע ברבעון מאז הרבעון הראשון של שנת 2001. במונחים כספיים זאת עלייה של כ-93% לעומת הרבעון הקודם, בו גויסו כ-221 מיליון דולר, ועלייה של כ-39% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, בו גויסו כ-307 מיליון דולר. הנתונים הוכנו בחברת רואי החשבון קסלמן וקסלמן במסגרת דוח ה-Money Tree.
עוד עולה מהנתונים, כי 92 חברות היי-טק ישראליות גייסו הון ברבעון הראשון, לעומת 69 חברות שגייסו הון ברבעון הקודם ו-81 חברות שגייסו ברבעון המקביל אשתקד. ממוצע ההשקעה בחברה עמד על 4.6 מיליון דולר ברבעון הנוכחי, לעומת 3.2 מיליון דולר ברבעון הקודם ו-3.8 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
נתוני הדוח מצביעים על גידול ניכר בהשקעות בחברות הנמצאות בשלבי הביניים ובחברות הנמצאות בשלבים מתקדמים בהתפתחותן. 74 חברות הנמצאות בשלבים אלה גייסו כ-382 מיליון דולר, הסכום הגבוה ביותר שגויס ברבעון מאז שנת 2000. הסכום הזה מהווה כ-90% מסך ההשקעות ברבעון הנוכחי. עבור רובן המכריע של הקרנות שהשקיעו בחברות זאת השקעת המשך בחברה שבה השקיעה הקרן בעבר (Follow-on Investment).
לדברי השותף ומנהל תחום הייעוץ וההיי-טק בקסלמן וקסלמן, יוסי פילוס, "כאשר מביאים בחשבון את הגידול במיגזר התוכנה ואת רמת המחירים שבהן נסגרו עסקות במיגזר ברבעון הראשון של השנה, ובמקביל מסתכלים על הגידול בתקשורת והאינטרנט, שאף הם נשענים על תשתית חזקה של תוכנה, ניתן לומר שתחום התוכנה על ניגזרותיו הופך להיות הקטר שמושך את ההיי-טק הישראלי קדימה".
בקסלמן וקסלמן מציינים כי בהיעדר האפשרות לגייס הון בבורסה, עיקר המימון בחברות הנמצאות בשלבים מאוחרים בהתפתחותן מגיע באמצעות השקעות המשך של הקרנות אשר השקיעו בחברות בעבר, וניתן לצפות כי מגמה זו תמשיך במהלך שנת 2008 - ככל שהמשבר בשווקים הפיננסיים יימשך.

תאריך:  07/05/2008   |   עודכן:  07/05/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
427 מ' ד' הושקעו בחברות היי-טק מגובות הון סיכון
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דרור מרום
בקביעת הנוסח האחיד מיישם הפיקוח על הבנקים את הלקחים שהופקו בעקבות טיפולו בנושאים הנוגעים לערבויות לפי חוק המכר, ובעקבות פסיקת בתי משפט
יפעת גדות
כשהמדענים מגלים במהירות גרסאות גנטיות למצבים שכיחים הבדיקות הגנטיות משגשגות    מעבדות יכולות לשווק בדיקות לליקויים אלו בדנ"א עוד לפני שהמדענים הוכיחו עד כמה הם מסוכנים, או האם הידיעה כי אנו נושאים פגם מסויים תשנה משהו בטיפול הרפואי
דרור מרום
ועדת הכספים: "הוועדה מצפה מהמפקח על הבנקים כי לאחר שייכנס התעריפון החדש הוא יפוקח אינטנסיבית כדי שהבנקים יעמדו בכללים שנקבעו"
יפעת גדות
הטיל מיועד להגיע למרחק של 3,000 קילומטרים ולהעמיד את הערים הראשיות של סין בטווח הירי שלו, כמו גם מטרות במזרח התיכון    השבוע זכתה קבוצת אזימוט טכנולוגיות בהזמנה הגדולה בתולדות החברה והיא תספק להודו מכלולי חישוב וכינון להרכשת מטרות צבאיות
איציק וולף
רשת הטלוויזיה הקטארית אל-ג'זירה דיווחה כי ראש הממשלה שוקל לעזוב את תפקידו    לשכת ראש הממשלה פרסמה הכחשה גורפת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il