X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
לאחר מפגן-צניחה מרגש של צנחנים מ-16 מדינות בחופי ישראל, ערך לכבודם צה"ל ערב נוסטלגי מרגש באשקלון
▪  ▪  ▪
[צילום: מיקה]

אם יש גרעין של אמת באמרה הצבאית והמיתולוגית, "חיילים ותיקים אינם מתים לעולם", הרי שחזינו בכך במו עינינו. היה זה בסוף השבוע הזה, בתום חגיגות העצמאות, במפגש מרגש שערך צה"ל לאורחיו הצנחנים מ-16 מדינות.
במפגש הנוסטלגי, שנערך במלון "גני דן" באשקלון, השתתפו 190 צנחנים מארצות-הברית, קנדה, אסיה ואירופה, בהם שלושה צנחנים יהודים. בין אלה בלט הקשיש שביניהם, מיכאל אפשטיין, בן ה-79, מארצות-הברית, שלמרות גילו המופלג לא היסס לצנוח מעל ימה של אשקלון יחד עם יתר חבריו, שלא מעטים מהם צלחו כבר את שנת ה-60 שלהם.
אחוות לוחמים
אבל לא רק שחיילים ותיקים אינם מתים לעולם - הם גם יודעים לשמור על אחוות-לוחמים ביניהם. מרגש היה לראות קציני צנחנים מארה"ב מצדיעים לעמיתיהם מהולנד, כשאלה האחרונים מצדיעים לחבריהם מספרד, בעוד קצין-צנחנים מאינדונזיה מצדיע לקצין איטלקי, וכולם ביחד מצדיעים לקצין צנחנים ראשי, תת-אלוף יוסי בכר, שהעניק להם בהזדמנות זו את עיטורי צה"ל.
במפגש המרגש הזה, שעמד בסימן סיום חגיגות העצמאות של צה"ל, לבשו 190 הצנחנים את מדיהם הלאומיים והססגוניים, כשהם מתחבקים עם עמיתיהם הישראלים ומביעים בקול רם את התפעלותם העמוקה מהישגיו המרשימים של צה"ל ב-60 שנות קיום המדינה. ערב יום הזיכרון הם צנחו מעל חוף-ימה של פלמחים וביום העצמאות מעל חוף הים באשקלון, כשהם זוכים לתשואות סוערות של קהל הצופים הישראלי, שנאסף לחזות במיפגן הצניחה המרהיב שלהם.
האחת והיחידה
האטרקציה של מפגן הצניחה היתה, ללא ספק, צניחתם המרשימה של זקן סגל הצנחנים הזרים, קולונל (אלוף משנה) מיכאל אפשטיין, בן ה-79 מצבא ארה"ב, ושל בן-דרגתו, קולונל טובור לאבה, בן ה-68, מקנדה. החרתה החזיקה אחריהם הצנחנית היחידה בחבורה, לוטננט (סגן) סילביה סיניורלי, בת ה-39 מאיטליה, שזו לה צניחתה ה-50 במניין. בן-ארצה, ז'אן פרנקו גראסי בן ה-36, עורר תשומת-לב מיוחדת בצניחתו המרהיבה. ז'אן, יפה התואר, גילה את אוזנינו כי עוד בילדותו היה חלום-חייו להיות צנחן ואת כמיהתו זו הביע באוזני אביו, קונסול-איטליה בארץ, בעת שחזה במפגן-צניחה של צה"ל באחד מימי העצמאות של אותם ימים. ואכן, ברבות הימים הפך החלום למציאות.
והיה גם צנחן, ביש מזל, מקנדה, שהגיע למפגש כשהוא ישוב על כסא-גלגלים. מסתבר שהוא נפצע במהלך צניחתו, ערב יום הזיכרון בחוף-פלמחים. ותשומת-לב מיוחדת משכו אליהם גם שני צנחנים מאינדונזיה.
מוקסמים מישראל
במהלך המפגש, עם סיום חגיגות העצמאות, האירו את השמיים זיקוקים מרהיבים - מתנת צה"ל והוקרתו לאורחיו מחו"ל. רבים מהם, שזה להם ביקורם הראשון בארץ, הביעו את רצונם לחזור לכאן גם בסתם יום של חול, מוקסמים מנופיה של ירושלים, מהאטרקציה של ים המלח ומאשקלון, שבמלונותיה שהו משך שבוע, ושבהם זכו לכבוד ולהערצה רבה כל כך.
את המפגש המרשים נעל קצין הצנחנים הראשי, תת-אלוף יוסי בכר, שהודה לאורחיו, הצנחנים הזרים, על מפגן-הזדהותם עם ישראל, כשהוא מעניק לכולם חתימות, לפי בקשתם. בתום הערב המרגש חזרו צנחני 16 המדינות לארצותיהם עם טעם של עוד.

תאריך:  09/05/2008   |   עודכן:  10/05/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איריס דור-און
כך דיווח אתר החדשות האירני "Press TV"    נסראללה מאשים: הממשל מכריז עלינו מלחמה בשם ארה"ב וישראל
אופירה אסייג ויעל מרגלית
פרסום ראשון: ההפסד לגליל הוריד למינימום את מניות שרף שצריך נס ואליפות    המועמדים להחליפו: בלאט שזכה באליפות אירופה ודרוקר שעושה חיל בבלגיה
עידן יוסף
ההרוג, ג'ימי קדושים, כבן 48, נפגע סמוך לבית פרטי    פצצת מרגמה נוספת פגעה סמוך למועדון הקיבוץ וגרמה לפציעת אדם נוסף
שרון גל
ג'והנסון בת ה-23 הודיעה שהיא מתחתנת עם החבר-השחקן ריאן ריינולדס [ג'והנסון. צילום: AP]
נמרוד הלפרן
מחירי הנפט עולים שוב על-רקע היחלשות הדולר    הזהב מתקרב ל-890 דולר לאונקייה    נשיא אופ"ק: "מחיר הנפט יגיע ל-200 דולר אם הדולר ימשיך להיחלש"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il