X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ארגון זכויות האדם "יש דין" טוען כי בשנה החולפת חלה עלייה חדה במספר תיקי החקירות נגד חיילי צה"ל בגין עבירות נגד פלשתינים בצה"ל טוענים מנגד: הנתונים מסולפים
▪  ▪  ▪
עלייה של יותר מפי שנים [צילום: דובר צה"ל]

בשנה שעברה, שנת 2007, נפתחו 351 תיקי חקירה נגד חיילי צה"ל בגין עבירות שבוצעו לכאורה נגד פלשתינים. מדובר בעלייה של יותר מפי שתיים לעומת שנת 2006 שבה שנפתח 152 תיקי חקירה נגד חיילים בגין העבירות הללו.
ארגון זכויות האדם "יש דין", המזוהה בעיני רבים עם השמאל, מציין (יום א', 11.5.08) בדוח מיוחד כי מספר תיקי החקירה הגדול ביותר נפתח נגד חיילים בחטיבת כפיר, 66 תיקי חקירה. אחרי חטיבת כפיר נמצאת חטיבת הצנחנים עם 52 תיקי חקירה ואחריהן, בהפרש גדול נמצאות חטיבות הנח"ל (14 תיקי חקירה) וגבעתי (10 תיקי חקירה).
בתוך חטיבת כפיר מוביל גדוד חרוב במספר התיקים שנפתחו נגד חיילים בגין עבירות נגד פלשתינים. 22 תיקים נפתחו בשנה החולפת נגד חיילי הגדוד. במקום השני נמצא גדוד נחשון עם 14 תיקים ובמקום השלישי גדוד לביא שרשם עלייה משמעותית מ-5 תיקי חקירה שנפתחו נגד חיילים בשנת 2006 ל-12 שנפתחו במהלך שנת 2007.
"ממצאי מדד היחידות מאפשרים להצביע על היחידות שבהן ניכר הכשל הפיקודי החמור ביותר בהטמעת חובתם של חיילי צה"ל הפועלים בשטחים הכבושים להימנע מביצוע עבירות פליליות נגד פלשתינים, חייהם ורכושם", כתב בדוח מנהל המחקר של "יש דין", ליאור יבנה.
מנגד, אומרים גורמי צבא כי הדוח מעוות משום שאין בו הבהרות והסברים, ובכלל זה ציון העובדה כי חטיבת כפיר מוצבת כל השנה בשטחים ושחייליה נמצאים במגע יומיומי עם הפלשתינים, לעומת גדודים אחרים השוהים תקופה קצרה בשטח. "מדובר בנתונים בדבר חקירות שנפתחו, ולאו דווקא הסתיימו בכתבי אישום או בהרשעות. מקצת התיקים נסגרו, ובמקצתם זוכו החיילים", ציינו בצה"ל.
מאז תחילת האינתיפאדה השנייה, באוקטובר 2001, נפתחו במשטרה הצבאית החוקרת למעלה מאלף חקירות פליליות נגד חיילי צה"ל בגין עבירות נגד פלשתינים. מאז ועד לחודש אפריל 2008 הגישה הפרקליטות הצבאית 140 כתבי אישום בלבד כשמתוכם הסתיימו 110 בהרשעה.
בשולי הדברים נזכיר כי ארגון "יש דין" זוכה, בדומה לארגון שלום עכשיו, לתמיכה כלכלית של האיחוד האירופי. "פעילות "יש דין" בשנת 2008 מתאפשרת הודות לתרומותיהם של ממשלת הולנד, האיחוד האירופי, הקרן החדשה לישראל, קרן מרק ריץ', משרד החוץ הגרמני", נכתב בשולי הדוח. עם זאת מנסים לומר בארגון שלמקור המימון אין כל השפעה על תוכן הדוח. "מסמך זה הוכן בסיועו הכלכלי של האיחוד האירופי. התכנים הכלולים במסמך זה הם באחריותו הבלעדית של יש דין- ארגון מתנדבים לזכויות אדם ואין לראותם כמשקפים את עמדתו של האיחוד האירופי", לשון הדוח.

תאריך:  11/05/2008   |   עודכן:  11/05/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עלייה חדה בתיקי חקירות נגד חיילים
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
תגובה
אלישע  |  11/05/08 10:08
2
אמינות , בע'מ
א .פובליציסט  |  11/05/08 11:00
3
דווקא הפרטים הללו מופיעים
יואב1  |  11/05/08 11:28
 
- כתבה מרגיזה
א .פובליציסט  |  11/05/08 18:06
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
יפעת גדות
חשש מפרסומות מטעות של תרופות    העלייה בהוצאות על מסעות פרסום הייתה גדולה מן העלייה בהוצאות הכספיות על מחקר ופיתוח תרופות חדשות בעשורים האחרונים    הפרסומות מספקות לעתים קרובות את המידע לגבי הסיכונים של התרופה על-ידי שימוש בקצב דיבור מהיר יותר
יפעת גדות
הטורנדו המשתולל לאורך גבול אוקלהומה ומיזורי גרם למותם של מספר בני אדם    מספר הנפגעים הכולל באזור טרם נמסר
יהונתן דחוח-הלוי
גורם מצרי בכיר תוקף בחריפות רבה את אירן וחיזבאללה על ניסיונן להפוך את לבנון למדינה שיעית    מזהיר: מדינות ערב תתנערנה מלבנון ויאפשרו לארה"ב ולישראל לסגור חשבון עם אירן וחיזבאללה
יפעת גדות
מעמד סוציו-אקונומי בגיל הילדות הוא בעל השלכות בריאותיות מתמשכות    במסגרת מחקר: ככל שהמעמד הסוציו-אקונומי של המשתתפים בגיל הילדות היה נמוך יותר, כך נמוכה יותר הייתה הירידה בלחץ הדם בלילה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il