X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שלשולים ובעיות עוריות כבר צפו ועלו על פני השטח, וגורמי בריאות רשמיים חוששים מהופעתן של מחלות שמקורן במים בשל המחסור במים נקיים, יחד עם מחלות מדבקות כמו חצבת אנשים נאלצו להשתמש במחטי תפירה חלודות כדי לתפור פצעים בבית חולים ריק מרופאים או ציוד רפואי
▪  ▪  ▪
אלפי יתומים חסרי בית [צילום: AP]
[אין רופאים ואין ציוד רפואי]

   מחלקה ראשונה
גוגל תתרום לנפגעי הציקלון במיאנמר

   איריס דור-און
האו"ם יחדש משלוחי סיוע למיאנמר

   יפעת גדות
משלחת סיוע יוצאת למיאנמר

   איציק וולף
משרד החוץ: לא לנסוע למיאנמר

האספקה לניצולים מהציקלון האכזרי במיאנמר היא "מירוץ נגד הזמן" נכון לעכשיו, ומטרתה למנוע אסון של התפשטות מחלות, כשקורבנות רבים ממשיכים להמתין לעזרה שבוע לאחר הסופה.
דיווחים על שלשולים ובעיות עוריות כבר צפו ועלו על פני השטח, וגורמי בריאות רשמיים חוששים מהופעתן של מחלות שמקורן במים בשל המחסור במים נקיים, יחד עם מחלות מדבקות כמו חצבת.
ילדים, כולל אלו שנותרו יתומים בעקבות הסופה, עומדים מול הסיכונים הגדולים ביותר.
האיום גובר בעיקר משום שאנשים רבים באזור שנפגע בצורה הקשה ביותר סבלו כבר מבריאות לקויה עוד לפני התפרצות הציקלון. הסופה גרמה למותם של 23,000 בני אדם ועוד כ-37,000 נעדרים, כך על-פי דיווחים של התקשורת הממשלתית. עשרות אלפים נותרו חסרי בית במדינה שמערכת הבריאות שלה היא אחת מהגרועות בעולם.
"העובדה שישנם אנשים שעדיין לא הגענו אליהם מאוד מטרידה את כולנו. איננו יודעים בכמה אנשים מדובר", אמר טים קוסטלו, נשיא סוכנות הסיוע "World Vision-Australia", בראיון טלפוני לסוכנות הידיעות AP מינגון- אחת הערים הגדולות במיאנמר. "האנשים כולם חשופים לתנאי המצב והם מאוד מאוד פגיעים. זהו מירוץ נגד הזמן".
בעיר לאבוטה, שנפגעה בצורה הקשה ביותר, בני משפחה אולצו להשתמש במחטי תפירה חלודות כדי לתפור פצעים בבית חולים בו הרופאים או הציוד הרפואי לא נראים לעין. אחד הגברים שכב גוסס בגלל חוסר טיפול לאחר שרגליו נגדעו במהלך הסופה.
ארגון הבריאות העולמי דיווח כי ילדים רבים סובלים ממחלות של דרכי הנשימה העליונות, ועל-פי התחזית לגשם הצפוי לרדת בשבוע הקרוב, ישנה סיבה נוספת לפעול במהירות.
החשש ממחלות העוברות על-ידי יתושים כמו מלריה וקדחת דנגה, שהן מוגבלות לאזור, גם הוא גבוה. עם זאת, התפרצויות לא צפויות בשבוע הקרוב מאחר שהיתושים זקוקים לזמן כדי להתרבות במים העומדים שנשארו לאחר הסערה.
הכולירה היא דאגה נוספת, אך עד כה לא אובחנו מקרים כאלו. שר הבריאות של מיאנמר הסכים להתחיל במבצע מסיבי של חיסונים נגד חצבת.
ברגע שהמחלות יתחילו, יהיה קשה מאוד לשלוט בהן ולמרות שמזון ומים מגיעים לחלק מהניצולים הם עדיין לא הגיעו לכולם.
חלק מהקורבנות שתו ממים שמצאו כשרבים ממקורות המים הנקיים זוהמו במי מלח או מגופות אדם ובעלי חיים שהושלכו אליהם. יוניצף דיווחו על שלשולים בקרב 20% מהילדים הנמצאים בחלק מהאזורים שנפגעו בצורה הקשה ביותר. הפצועים סובלים מפציעות קשות כשרבים מהם נשארו עם פצעים פתוחים.
התסכול מהחונטה הצבאית האט את התגובה וההגבלות שנקבעו על סיוע הומניטרי למדינה הביאו לשלב קריטי.
הממשלה הודתה בתחילה כי אינה מסוגלת להתמודד עם המצב. אך נכון לעכשיו היא אומרת כי "למרות שאנו זקוקים לעזרה רבה יותר, אנו הצבא. אנו הקמנו את המדינה הזו ואנו מאוד גאים בכך ומסוגלים להתמודד עם זה". אנשי ההצלה באזור טוענים כי ברור לחלוטין כי הם אינם מסוגלים לעשות זאת.

תאריך:  11/05/2008   |   עודכן:  11/05/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מיאנמר - חשש גובר ממחלות מדבקות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
רכשה מתחם של 88 דונם לבניית שכונת מגורים    זוהי השקעה רביעית שלה ברומניה
עידן יוסף
הגיב לביקורת על עבודת המשטרה והפרקליטות בחקירת ראש הממשלה    השרים מופז, בוים ושטרית הביעו תמיכה באולמרט    רה"מ: "סומך על המשטרה והפרקליטות"
דרור מרום
בטיסות בין תל אביב לפרנקפורט, היא תגבה מעתה תוספת של 4 דולר לכל כיוון - וסכום ההיטל יעמוד על 29 דולר עבור כל קטע טיסה    בטיסות ארוכות הטווח ייגבה היטל של 90 דולר לכיוון
איציק וולף
רשות השידור והכתבת אילה חסון הגישו כתב הגנה לתביעת הדיבה שהגישו נגדם שני בניו של יו"ר הרשות הפלשתינית    בכתב ההגנה טענו: התביעה מופרכת והסכום שנתבע מופרז    עוד דרשו ערובה לגביית הוצאות המשפט בשל ההנחה שלא ניתן יהיה לגבות את ההוצאות מבניו של אבו מאזן המתגוררים ברמאללה
דרור מרום
המשרד מלווה את לייפווייב מתחילת דרכה בשנת 2000    הפסקת ההתקשרות בין הגופים היא מיידית    לייפווייב מייצרת מכשיר לטיפול בפצעים כרוניים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il