X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בניין המשרדים המפורסם מושכר לעו"ד נאמן, הפרקליטות ואחרים ב-14 מיליון שקל לשנה – תשואה של 6.5% בלבד נבנה על-ידי שאול איזנברג דמי השכירות ירדו מ-27 ל-16 דולר למ"ר לחודש
▪  ▪  ▪
אלפרד אקירוב [צילום: ערוץ 2]

אלרוב נדל"ן, בשליטת אלפרד אקירוב, רכשה הבוקר (יום א', 11.5.08) ממשקיע חוץ את בית המשרדים בית אסיה, ברחוב ויצמן 3 בתל אביב. היא תשלם 61 מיליון דולר, שהם (יחד עם הוצאות רכישה) 220 מיליון שקל. בבנייה חמש קומות משרדים ושתי קומות כניסה ומסחר בשטח של 17,500 מ"ר, ועוד חניון בן כ-6,000 מ"ר, ל-330 כלי רכב.
דמי השכירות (כולל חניה) מכניסים כיום 4.1 מיליון דולר לשנה, שהם 14 מיליון שקל, תשואה נמוכה יחסית של 6.5% על ההשקעה. אולם על הגג יש זכויות בנייה ל-6,500 מ"ר נוספים, וניצול הזכויות עשוי להעלות את התשואה. חוזי השכירות הם ל-8.6 שנים בממוצע, והבנייה העיקרית שלהם כיום היא, ש-80% מהחוזים צמודים לדולר, הנמצא כידוע בירידה, ולא למדד.
בנוסף, תקזז אלרוב נדל"ן את ההשקעה ברכישת בית אסיה מול ההכנסה ממכירת קניון הרשון לחברת מנפים פיננסים. החברה מעריכה, כי הקיזוז יאפשר לה לדחות לשנה תשלום מס של 45 מיליון שקל. באינפלציה של 4% לשנה, שווי הדחייה הוא כ-1.8 מיליון שקל. בנוסף, דחיית תשלום המס תשפר את נזילות אלרוב.
בית אסיה הוא אחד מבנייני המשרדים המפורסמים ביותר בישראל. הוא נבנה בשנת 1979 על-ידי שאול איזנברג המנוח. השוכר הגדול ביותר שלו בעבר, בנק פיתוח התעשיה, שילם את דמי השכירות הגבוהים ביותר בארץ (אז), 27 דולר למ"ר לחודש. אולם בעקבות בנייתם של בנייני משרדים חדשים ומודרניים בתל אביב ירדו דמי השכירות בבניין בשנים האחרונות בצורה תלולה, והם עומדים כיום על 16 דולר למ"ר לחודש בממוצע. הירידה הריאלית גדולה עוד יותר, כי 80% מדמי השכירות צמודים לדולר.
השוכרים העיקריים של הבניין כיום הם משרד עורכי הדין הרצוג-פוקס-נאמן וחלק מפרקליטות מחוז תל אביב. שוכרים אחרים הם שגרירויות איטליה ושוודיה, סניף בנק הפועלים, משרדי עורכי הדין גפני ואלמגור ומסעדת לילית.

פרשיות המכס ובן-חורין

שאול איזבנרג בנה בזמנו את הבניין תוך הודעה, שהבניין ישמש כמנוף לעידוד היצוא מישראל למדינות אסיה, כולל תצוגות אופנה ומשרדים של יצואנים. זו גם הסיבה לשמו. בתוקף הבטחה זו, קיבל הקלות במיסוי על ייבוא חמרי בניין. בפועל התברר לאחר זמן – וכך המצב כיום – שהבניין כמעט שאינו משמש למטרות המוצהרות, אלא מתפקד כבניין משרדים רגיל. לאחר מו"מ הושג הסדר בין המכס לאיזנברג בעניין זה.
מרדכי בן-חורין, שהיה אדריכל הבניין, הגיש בזמנו תביעה נגד חברתו של איזנברג, בטענה ששמו לא הונצח על קיר הכניסה לבניין, כפי שהובטח לו. לאחר דיון ממושך בבית המשפט המחוזי בתל אביב סוכם על שלט הנצחה. בפועל, קבעה החברה שלט קטן יחסית בכניסה לבניין, והוא נשחק במשך השנים.
בית אסיה היה במשך שנים רבות אחד מבנייני המשרדים המובילים והידועים בארץ. השוכר העיקרי בעבר, ובמשך שנים רבות, היה בנק פיתוח התעשיה. הבנק ניהל מהבניין עסקות רבות למימון מפעלי תעשיה ופרויקטים שונים. לפני מספר שנים עבר הבנק למשרדים צנועים וקטנים יותר בדרך פתח תקוה בתל אביב.

בית אסיה [צילום: Sambach]
תאריך:  11/05/2008   |   עודכן:  11/05/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אקירוב רכש את בית אסיה ב-220 מיליון שקל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
שלשולים ובעיות עוריות כבר צפו ועלו על פני השטח, וגורמי בריאות רשמיים חוששים מהופעתן של מחלות שמקורן במים בשל המחסור במים נקיים, יחד עם מחלות מדבקות כמו חצבת    אנשים נאלצו להשתמש במחטי תפירה חלודות כדי לתפור פצעים בבית חולים ריק מרופאים או ציוד רפואי
אלעזר לוין
רכשה מתחם של 88 דונם לבניית שכונת מגורים    זוהי השקעה רביעית שלה ברומניה
עידן יוסף
הגיב לביקורת על עבודת המשטרה והפרקליטות בחקירת ראש הממשלה    השרים מופז, בוים ושטרית הביעו תמיכה באולמרט    רה"מ: "סומך על המשטרה והפרקליטות"
דרור מרום
בטיסות בין תל אביב לפרנקפורט, היא תגבה מעתה תוספת של 4 דולר לכל כיוון - וסכום ההיטל יעמוד על 29 דולר עבור כל קטע טיסה    בטיסות ארוכות הטווח ייגבה היטל של 90 דולר לכיוון
איציק וולף
רשות השידור והכתבת אילה חסון הגישו כתב הגנה לתביעת הדיבה שהגישו נגדם שני בניו של יו"ר הרשות הפלשתינית    בכתב ההגנה טענו: התביעה מופרכת והסכום שנתבע מופרז    עוד דרשו ערובה לגביית הוצאות המשפט בשל ההנחה שלא ניתן יהיה לגבות את ההוצאות מבניו של אבו מאזן המתגוררים ברמאללה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il