X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בית המשפט בנתניה חייב את שופרסל לפצות קונה ב-10 אלפים שקלים בשל השפלתה והאשמתה שלא כדין בגניבה השופטת: ניתן למנוע גניבות ללא פרסום לשון הרע הפיצוי יתחלק בין שופרסל לחברת השמירה
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

בית המשפט בנתניה פסק (יום א', 11.5.08) כי על שופרסל לפצות בסכום של 10 אלפים שקלים קונה שהושפלה בפתח חנות הרשת בנתניה. השופטת קבעה כי הסצינה הקולנית בפתח החנות במהלכה האשימו השומרים ומנהל החנות את הקונה בגניבה, היא פרסום לשון הרע המזכה אותה בפיצוי.
מדובר באירוע מינואר 2006, כשאגי קאופמן ובעלה החליטו ללכת לסרט בקניון "הדרים". בתביעה שהוגשה על-ידי עו"ד מימון, טענה קאופמן כי היתה אז מקוררת ולמרות שבכיסה היתה חבילת טישיו, החליטה להיכנס לשופרסל ולרכוש עוד חבילה. היא שאלה את השומר בכניסה היכן מצויות ממחטות הנייר אך בסופו של דבר החליטה לדחות את הקנייה לאחר הצפייה בסרט, על-מנת לרכוש גם מוצרים נוספים. "כשביקשה לצאת מהחנות, מבלי שרכשה דבר, עיכב אותה השומר בפתח החנות ודרש לבדוק מה יש בכיס מעילה. היא השיבה כי בכיסה חבילת טישוס שהביאה עמה, אך השומר פסק כי אין זה נכון, שהתובעת נכנסה לחנות כשחבילת הטישוס בכיסה".
בתביעה נטען כי השומר כינה את קאופמן "גנבת" מנע ממנה לצאת מהחנות והלבין את פניה ברבים. עוד טענה כי "במשך כ-20 דקות התנהל ברחבת הכניסה לחנות דין ודברים, שבמהלכו הגיע מנהל החנות". לטענתה, המנהל דחה את בקשתה להתקשר לחמותה כדי לאמת את הטענה כי קיבלה ממנה את החבילה שבכיסה וכן את בקשתה לבדוק במצלמות האבטחה שבחנות, האם היא נראית נוטלת חבילת טישיו ומכניסה אותה לכיסה. מנגד, הצעת המנהל כי קאופמן תשלום עבור חבילת הטישוס נענתה בשלילה ובסופו של דבר, אפשרו השומרים והמנהל לתובעת ולבעלה לצאת מהחנות, מבלי שנרשם כל דוח על האירוע ומבלי שהוגשה תלונה כלשהי נגד התובעת. המנהל והשומרים לא התנצלו על בושת הפנים שגרמו לה בפרהסיה, ללא הצדקה.
כאמור, בית המשפט קיבל את תביעתה של קאופמן וקבע כי שופרסל עברה עבירה של פרסום לשון הרע. השופטת יעל קלוגמן כי פרסום לשון הרע יכול להיעשות "בין בעל פה ובין בכתב או בדפוס, לרבות ציור, דמות, תנועה, צליל וכל אמצעי אחר". היא הוסיפה כי גם אם כטענת שופרסל, השומרים לא כינו את קאופמן "גנבת" באופן ישיר או תוך שימוש במילה זו, הסיטואציה כפי שתוארה בעדויות הייתה ברורה, "השומר בכניסה עיכב את קאופמן בטענה כי חבילת הטישויו שבכיסה ניטלה מהחנות וניהל עמה ויכוח קולני, בכניסה לחנות, באופן שהיה ברור לאנשים שנכחו במקום, ואשר התקבצו אליו לשמע ה'סקנדל', כי השומר מחשיד את התובעת בגניבה מהחנות. השומר השני נטל את חפיסת הטישיו לבדיקה וצעק בקול רם, מהקצה השני של החנות: 'כן, זה מפה', או דברים ברוח דומה. משמע, השומר שנטל את המוצר לבדיקה אישר בקול רם, באוזני האנשים שנאספו במקום, כי החשד אומת, היינו: כי התובעת נתפסה בניסיון לגנוב מהחנות. סגן מנהל החנות לא אמר לתובעת ולבעלה, כי החשד התגלה כמופרך, ולא התנצל בפניהם, וודאי לא הודיע לאנשים שהיו במקום, כי החשד היה חשד שווא, אלא אדרבא: הוא דרש מהתובעת ומבעלה לשלם עבור המוצר. לאחר זמן קצר ויתר סגן המנהל על דרישה זו ושיחרר אותם, ללא הסבר או התנצלות".
"הרושם שנותר מן האירוע", כתבה השופטת, "החשד בגניבה לא בוטל, אלא - כפי שהעידה התובעת - סגן המנהל 'עשה להם טובה' ושחרר אותם מהחנות מבלי להזמין את המשטרה. בנסיבות הללו, החשד בגניבה יוחס לתובעת באופן ברור וחד-משמעי, וכך 'שודר' אל האנשים שהיו במקום... גם אם השומרים לא כינו את התובעת במפורש 'גנבת', או עשו כן רק פעם אחת, בדברים שאחד מהם אמר לתובעת: 'גברת, את גנבת את זה מפה'; די בפרטי השתלשלות הדברים כאמור לעיל כדי להוות פרסום לשון הרע".
טענותיה של שופרסל כי התנהלות השומרים שביקשו למנוע גניבות חוסה תחת הגנת תום לב נדחו על-ידי השופטת. "מילוי תפקידם של השומרים: לבדוק חשד לגניבת הטישוס, לא חייב אותם לפרסם לשון הרע כלפי התובעת, כפי שנהגו. השומר יכול היה לבדוק את החשד על-ידי בקשה מהתובעת להמתין בצד והזמנת הקב"ט או סגן המנהל למקום, על-מנת שיבדוק את העניין שלא בפרהסיה".
בהחלטה על גובה הפיצוי ציינה השופטת כי "העוולה עצמה בוצעה על-ידי השומרים, עובדי 'משמרת', ועל כן יש להשית על החברה את חלק הארי של הפיצוי לתובעת. אני מעמידה את חלוקת הפיצוי בין שופרסל לבין משמרת על שיעור של 80 אחוזים, לחובת משמרת, ו-20 אחוזים, לחובת שופרסל".

בית המשפט השלום בנתניה א 007105/06
תאריך:  12/05/2008   |   עודכן:  12/05/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שופרסל תפצה קונה בגלל 'סקנדל הטישיו'
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
העובדים נדפקו.פסיקה מעוותת
צדק?  |  12/05/08 14:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דרור מרום
זכתה בתחום תעשיות עתירות ידע בקטגוריית יצואן גדול    בקטגוריית יצואן קטן זכתה חברת ריקור מערכות    בתואר יצואן העשור זכתה טבע "שתרמה תרומה מיוחדת לייצוא הישראלי, למיצובו ולהאדרת שמה של התעשיה הישראלית בחו"ל"
דרור מרום
סטימצקי העניקה לכתר אופציה לרכוש את יתרת המניות בערכן הנקוב במהלך השנתיים הקרובות    הרכישה תוכל להתבצע בתנאי שכתר ספרים תשלם לסטימצקי 3 מיליון שקל כהחזר ליתרת הלוואת בעלים
איריס פרחי
במהלך משחק כדורגל ב"מחנה כדורגל" מעד הקטין ושבר את כתפו על משטח שאינו מוסדר    המועדון דחה את טענת הרשלנות נגדו וחויב לפצות את הקטין
איריס פרחי
קיבל באיחור חבילה מקפריסין עם גבינה שהתקלקלה בדרך    התובע האשים את הדואר ברשלנות ותביעתו נדחתה לאחר שנפסק שזכות התביעה מוקנית לשולח
יפעת גדות
ישנן מספר ראיות המראות כי שתיית קפה עשויה להגן מפני סוכרת מסוג 2 וסרטן המעי הגס    אך קיימות ראיות רבות הרבה יותר להשפעה מגנה מפירות, ירקות ודגנים מלאים מאשר מקפה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il