X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
עמות אומ"ץ פנתה ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה שיורה על פתיחת חקירה פלילית נוספת נגד ראש הממשלה בחשד לקבלת טובת הנאה ובהעסקת עובדי המדינה לקידום תערוכות ציורים של אשתו
▪  ▪  ▪
קיבל הנחת מקורב בבית המלון היוקרתי [צילום אילוסטרציה: AP]
טלנסקי - סוויטה לאולמרט ב-4,717 דולר
איציק וולף
פרטים חדשים מתגלים על נתיב הכסף שזרם מכיסו של מוריס טלנסקי לידי ראש הממשלה, אהוד אולמרט * הניו-יורק טיימס מגלה כי לפני שלוש שנים שילם טלנסקי על שהותו של אולמרט, אז ממלא-מקום ראש הממשלה, בסוויטה מפוארת במלון ריץ קרלטון בוושינגטון
לרשימה המלאה

עמותת אומ"ץ פנתה (יום ב', 12.5.08) ליועץ המשפטי לממשלה, בדרישה להורות על חקירה פלילית נגד ראש הממשלה בפרשת ההנחה המפליגה שקיבל בעת שהתארח בשנת 2005, במסגרת ביקור פרטי, במלון פנינסולה בניו-יורק. זאת בעקבות תחקיר שהתפרסם במוסף הארץ.
על-פי התחקיר זכה ראש הממשלה להנחה משמעותית במחיר אירוחו במלון. במועד כלשהו בחודש אפריל 2005, או סמוך לכך, התארחו בני הזוג אולמרט במלון במהלך ביקור פרטי בארה"ב, לרגל פתיחת תערוכה של עליזה אולמרט במוזיאון של ההיברו יוניון קולג'.
ראש הממשלה ורעייתו שוכנו בסוויטה במלון, שמחירה הרגיל באותה עת, עמד על 2,600 דולר ללילה. על-פי גרסת לשכת ראש הממשלה, כפי שנתפרסמה במסגרת הכתבה, התקשר מר אולמרט עם מר מייקל כדורי, בעל רשת בתי המלון "פנינסולה", שהמלון נמנה עם מלונותיה, והזמינו לתערוכה. כן נמסר ע"י לשכת ראש הממשלה, כי מר כדורי הנ"ל הוא מכרו של אולמרט זה שנים.
בעקבות הדברים הנ"ל קיבלו בני הזוג אולמרט מחיר מיוחד - כ-500 דולר בלבד ללילה. בכתבה דווח כי גם את החשבון המצומק הזה לא שילמו בני הזוג אולמרט, אלא פעילת ליכוד לשעבר, ממקורביו של אולמרט, בשם שרון צור.
"הדברים האמורים לעיל מעלים חשד, לכאורה, כי ראש הממשלה עבר עבירה של מרמה והפרת אמונים, עבירה לפי סעיף 284 לחוק העונשין, התשל"ז- 1977, או עבירה לפי חוק שרות הציבור (מתנות), תש"מ-1979. אין צורך לחזור ולבאר כי קבלת הנחה חריגה במחיר האירוח במלון, על-ידי ראש הממשלה, בנסיבות שתוארו, יכולה להוות עבירה פלילית כאמור", כתב פרקליט העמותה עו"ד בעז ארד ליועץ המשפטי לממשלה.
ביחס למשמעות הפלילית של מעשיו של אולמרט הזכיר עו"ד ארד כי בפרשת ההטבות שקיבל הרב הראשי לישראל, הרב יונה מצגר, במלון מצודת דוד בירושלים קבע מזוז עצמו כי "כאשר אנו עוסקים בשאלה הקשה של תיחום גבולות בין התנהגות פלילית לבין התנהגות בלתי-אתית בלבד, שאינה מגיעה לכדי התנהגות פלילית, ניתן לכלול בין קווי-ההפרדה את זה שעניינו בעוצמת התפקיד. ככל שהתפקיד רם יותר וככל שלנושא התפקיד סמכויות רבות יותר, כך שעניינו של הציבור בטוהר השיקול להפעלתן הוא בולט במיוחד - צריכה להתחזק ההשקפה שהפרת אותה חובת אמונים נושאת עמה תווית של פלילים".
במכתבה של עמותת אומ"ץ התבקש היועץ המשפטי לממשלה להורות למשטרה לחקור גם את החשד, שראש הממשלה העסיק את אנשי לשכתו, עובדי מדינה, בארגון אירועים ויחסי ציבור בקשר עם פתיחת תערוכת ציורים של רעיתו בניו-יורק, באפריל 2005, וכן השתמש בנייר המכתבים הרשמי של משרדו, משרד התמ"ת, לצורך הזמנת מכובדים ומקורבים לאירוע הנ"ל.
העמותה מציינת בפנייתה כי על-פי תחקיר שפורסם הארץ גויסה עובדת לשכת השר למשימת ארגון יחסי הציבור לתערוכה בה הוצגו עבודותיה של עליזה אולמרט, וביקשה לחקור אם היה קשר בין רכישת ציוריה של אשת ראש הממשלה על-ידי אנשי עסקים וגופים כלכליים, לרבות מועדי הרכישה, לבין מעורבות של ראש הממשלה, גם בתפקידיו הקודמים כשר וכראש עיר, בעניינים הנוגעים לעסקים של רוכשי הציורים.

תאריך:  12/05/2008   |   עודכן:  12/05/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אומ"ץ: לחקור מימון המלון בארה"ב לאולמרט
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
לחקור את חשבונות הבנק של ראשי
אומ"ץ וכן הרכוש   |  12/05/08 20:01
 
- על איזה רכוש אתה מדבר?
לשטינקר  |  12/05/08 22:17
 
- תגובה לשטינקר: שמענו כבר
סיפורים מוצלחים  |  12/05/08 23:30
2
320 אלף דולר שלקח פרס-נשכחו. ל"ת
מה קורה פה?  |  13/05/08 18:40
3
השטינקר מחפה על גנבים בפוטנציה
נתקף באלם, השוטה.  |  14/05/08 02:50
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
ארנון טיברג נבחר לתפקיד    שימש כנשיא ומנכ"ל חברת דלתא גליל בע"מ וכמנכ"ל התאחדות התעשיינים
דרור מרום
פרויקט רובע מגורים סגור יוקם במרכז תל אביב - על חורבותיו של השוק הסיטונאי המיתולוגי בצמוד לבית מעריב    המכירה - במתכונת של קבוצת רכישה ובמחירים נמוכים במיוחד
דרור מרום
ימימה מזוז, אחותו של מני מזוז, היועץ המשפטי לממשלה, תפרוש לאחר 22 שנה בשירות המדינה    עד לפרסום מכרז לתפקיד יחליף אותה יואל בריס, המשמש כעת כסגן הבכיר של היועצת המשפטית באוצר
ליאן בידר
על חורבותיה של מסעדת ביג מאמא האיטלקית, בפאתי שוק הכרמל, הוקמה פאפאס – מעוז נוסף של פיצות ופסטות טריות    ליאן בידר ישבה שם כדי להתחבט בסוגיה הקלאסית מכל: את מי היא אוהבת יותר, אימא או אבא?
יואב יצחק
מגלה: החקירה הנוכחית נגד אולמרט נולדה מ"יומני אולמרט" שנתפסו על-ידי צוות הבדיקה במשרד מבקר המדינה במהלך בדיקת פרשת כרמיה ופרשת מרכז ההשקעות    החומרים הועברו לפרקליטות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il