X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
איש המפתח בפרשת השוחד החדשה נגד ראש הממשלה טוען כי לא היו לו מעולם אינטרסים עסקיים במדינת ישראל תביעה שהגיש לפני כשנה בבית משפט אמריקני נגד מדינת ישראל בסכום של 6 מיליארד דולר מגלה את הקשר ההדוק בין העסקים של טלנסקי למדיניות הישראלית
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]
אימאג' סאט - חברה בבעלות משותפת למדינת ישראל ולמשקיעים פרטיים

איש העסקים האמריקני, משה (מוריס) טלנסקי, שהינו העד המרכזי בפרשת השוחד לראש הממשלה, אהוד אולמרט, אמר בימים האחרונים כי אין לו, ומעולם לא היו לו, קשרים עסקיים עם ישראל, וכי כל האינטרס שלו בקשר עם אהוד אולמרט היה בניינה של ארץ ישראל.
עיון ארכיוני מגלה כי הדברים אינם כפי שטלנסקי מנסה להציג.
טלנסקי הוא אחד מתשעת המשקיעים בחברת הלוויינים אימאג' סאט, חברה הנמצאת בבעלות חלקית של התעשיות הביטחוניות הישראליות. החברה משכירה לווייני ריגול למדינות שאינן מחזיקות בלוויינים שכאלה.
בתביעה שהגיש טלנסקי לפני כשנה (13.7.07) יחד עם המשקיעים הפרטיים הנוספים בחברה בבית המשפט המחוזי במנהטן בפני השופטת לורה טיילון סוון הוא תבע את מדינת ישראל בסכום של 6 מיליארד דולר בשל סירובה לאפשר לחברה לסחור עם משטרו של הוגו צ'אבז בוונצואלה.
המשקיעים טענו כי ישראל מטרפדת עסקות רווחיות משיקולים דיפלומטיים. בכתב התביעה נטען כי משרד הביטחון הישראלי לחץ על הנהלת החברה להתנער מחוזה של מיליארדים שעמד להיחתם עם הממשל בוונצואלה. זאת בשל החשש שמידע שיושג באמצעות הטכנולוגיה המתקדמת שבבעלות החברה יועבר לבת בריתה של ונצואלה, אירן.
רשימת המשקיעים צורפה אל התביעה. חמישה אמריקנים, שלושה ישראלים וקנדי אחד. המשקיעים הישראלים הם משה בר לב, פטריק רוזנבאום, וחיים יפרח. המשקיע הקנדי הוא אלברט רייכמן. חמשת האמריקנים הם סטפן מ' ווילסון, מייקל מוריס, ג'ואל לוין, אברהם מושל ומיודענו מוריס טלנסקי.
השותפות העסקית המורכבת בין מדינת ישראל שמעוניינת לשמור על האינטרסים הביטחוניים שלה לבין המשקיעים העסקיים שמעוניינים ברווחים גדולים, ככל הניתן, היתה מוגבלת לבקשת ישראל בתנאי אחד: שחברת אימאג' סאט לא תיתן את שירותיה לעולם למדינה הנמצאת במרחק של 1,550 מייל מגבולות מדינת ישראל או למדינות "קשות" כמו קובה, אירן או צפון קוריאה.
על-פי התביעה, הנפיק משרד הביטחון הישראלי בשנת 1998 רשימה של 60 מדינות שאיתן מותר לחברת אימאג' סאט לסחור, כולל ונצואלה. בקשת ארצות הברית להשעות את העסקים של אימאג' סאט עם ממשלת הודו בשל הניסויים הגרעיניים שערכה באותה שנה נענתה בשלילה.
הבקע הראשון בין המשקיעים למדינת ישראל התגלע בשנת 2002 לאחר שסטפן ווילסון, מקים חברת אימאג' סאט, הצליח לשכנע את הממשל בוונצואלה לשכור צילומי לוויינים מן החברה במחיר של 18 מיליון דולר בשנה. עוד באותה שנה עצרה התעשיה האווירית הישראלית את העסקה מאחורי גבם של המשקיעים הפרטיים, נטען בזמנו בתביעה.
מכיוון שעל-פי החשד שנחקר כיום במשטרת ישראל העביר מוריס טלנסקי לאולמרט מאות אלפי דולרים בין השנים 1990-2005, הרי שטענתו כי לא היה לו כל אינטרס עסקי הקשור לישראל, ואשר עשוי להוות מניע למתן שוחד, מופרכת מעיקרה. האינטרס העסקי של טלנסקי באותן שנים, כמו גם של שאר המשקיעים הפרטיים בחברת אימאג' סאט, היה גלוי וידוע וקשור בקשר הדוק עם המדיניות שמובילה ממשלת ישראל, שאהוד אולמרט היה חבר בכיר בה בתקופה המדוברת.

תאריך:  12/05/2008   |   עודכן:  12/05/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
העסקות הביטחוניות של טלנסקי ומדינת ישראל
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
למה בכלל שואלים אותו מה אולמרט ל"ת
עשה בכסף ??  |  12/05/08 18:09
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רותי אברהם
בית הדין לעבודה פסק פיצוי של 100 אלף שקלים לעובד שפוטר על-רקע מלחמת לבנון השניה    השופטת דחתה הבקשה לאכוף החזרת העובד לעבודה
גלית יצחק
השוטר, בן 29, עלה על הגג כדי ללכוד את הפורצים, ונפל מגג זכוכית מגובה של 6 קומות ללובי הבניין    השוטר נהרג במקום
יואב יצחק
עו"ד יחזקאל ביניש שימש מורשה חתימה    ההתפטרות נעשתה במפתיע ומבלי למסור הודעה רשמית לציבור    על-פי החשד, כספים שגייס מוריס טלנסקי עבור קרן זו מצאו דרכם לידיהם של אולמרט, שולה זקן ואורי מסר
גלית יצחק
המטופל החל להתפרע ולהשתולל והפך את השולחן עם המחשב והמדפסת, על מנהל לשכת הרווחה    כל לשכות הרווחה ברחבי הארץ תהיינה סגורות עד השעה 11:00
חיים חצב
המלון בטבריה שבו כתב בשעתו בנימין זאב הרצל הרצל כמה פרקים מספרו 'אלטנוילנד' נרכש על-ידי איש עסקים המתגורר בלונדון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il