X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ועידת הנשיא שמעון פרס תיפתח הערב בירושלים אך המנהיגים הרבים המשתתפים בה כבר החלו להגיע לבירה מחר יגיע אורח הכבוד, נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש
▪  ▪  ▪
גם קיסינג'ר הגיע לוועידה [צילום: פלאש 90]

כשברקע החקירה נגד ראש הממשלה אהוד אולמרט, מקווים מארגני ועידת הנשיא שתתקיים השבוע בירושלים, שדמותו של הנשיא שמעון פרס תציל במשהו את הכבוד הלאומי. מדובר בכנס הגדול ביותר שנערך אי פעם בישראל, בהשתתפות 13 ראשי מדינות, בהם נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש, 2,000 מוזמנים רשמיים, וכ-3,500 אורחים שישתתפו באירועי הגאלה.
"מדובר רק באירוע ראשון מסוגו, יהיו בעתיד עוד ועידות שנתיות וגם כינוסים קטנים יותר במהלך השנה", הסביר מנכ"ל משרד החוץ לשעבר ומנהל התוכן של הוועידה, אבי גיל, את ערכה האופרטיווי. ניירות העמדה וההמלצות שיוכנו בקבוצות העבודה ובסדנאות במהלך הוועידה אמורים להיות מוגשים לאחר מכן ליישום הממשלה והארגונים היהודיים הגדולים בעולם, והמארגנים מבטיחים להקים צוות קבוע שיפעל עם מזכירות הממשלה כדי לעקוב אחר יישום ההמלצות.
הנשיא פרס כבר תיכנן לקיים כנס כזה לפני שמונה שנים, כשהיה משוכנע שיגבור על משה קצב וייבחר לנשיאות בשנת 2000. בהמשך, בתקופת קצב, נעשה ניסיון לערוך כינוס של מנהיגים יהודים שישמש מעין "בית לורדים" שילבן סוגיות מפתח ביחסי ישראל והתפוצות אך הרעיון נגנז כשנפתחה החקירה הפלילית נגד קצב. בגלגול הנוכחי, תפחה ועידת הנשיא למיזם שאפתני שמרכז בתוכו שלושה היבטים: הישראלי, היהודי והעולמי. כך, הוא מביא תחת קורת אולם כינוסים אחד, דמויות בולטות מכל תחום אפשרי, עד שלא ממש ברור מה מחבר בין הסופר הצעיר ג'ונתן ספרן פויר, המדינאי הוותיק הנרי קיסינג'ר ואנליסטית העל אבי ג'וזף כהן, חוץ מזה שהם יהודים מפורסמים. "חגיגה לשכל היהודי", מכנה זאת גיל. כל אחד מהם זוכה לפאנל, סדנה, או כינוס מליאה בו הם יכולים להתבטא. הנושאים יהיו מגוונים בהתאם - מאתיקה רפואית ועד לשאלה "למה המזרח התיכון החדש עוד לא כאן?".
מלבד יהודים מצליחים, יבואו לפזר קצת אבק כוכבים גם כמה "גויים" נוצצים. בנוסף לנשיא בוש, יבואו בין היתר גם ראש ממשלת בריטניה לשעבר, טוני בלייר, נשיא בריה"מ האחרון מיכאיל גורבצ'וב ואיל העיתונות רופרט מרדוק. תקציב הכנס אמור לעמוד על 21 מיליון שקל, ומגיע כולו מתורמים יהודים, מהארץ והעולם. בראש התורמים, היהודי העשיר בעולם, שלדון אדלסון, שתרם 3 מיליון דולר וזכה בתואר נשיא הכבוד של הוועידה. ברשימת התורמים האחרים בולטים שמות כמו נוחי דנקנר ולב לבייב.
ראש הממשלה אולמרט אמור לנאום פעמיים בוועידה. בפעם הראשונה במליאת הפתיחה ובפעם השנייה ביום רביעי, בערב מיוחד שיציין 60 שנות ידידות בין ישראל לארה"ב בנוכחות בוש. עוד לא ברור אם פרסום החשדות נגדו יביא לשינוי בתוכנית. מארגני הוועידה מודים ש"זה הדבר היחיד שלא יכולנו להיערך אליו ועלול להאפיל על האירוע". הפתיחה הרשמית של הוועידה תתקיים מחר בערב אבל כבר היום ייערך כינוס מקדים בהשתתפות 120 מנהיגים ובעלי תפקידים בכירים מישראל והעולם היהודי, שייקחו חלק בסדרת דיונים בהם ינותחו האתגרים שעומדים בפני העם היהודי.
"זה עושה משהו ללגיטימציה של ישראל כמדינה דמוקרטית שכל כך הרבה אנשים בכירים מגיעים לכאן, בצמוד ליום העצמאות השישים", אומר אבינועם בר יוסף, מנכ"ל המכון לתכנון מדיניות העם היהודי המארגן את הוועידה, "ודמויות מהעם היהודי, שהיו להם הרבה אכזבות מהתנהלות המדינה בשנים האחרונות, מגיעים כאן למאמץ משותף לתקן את מה שנדרש ולחזור לדרך המלך".

תאריך:  13/05/2008   |   עודכן:  13/05/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
13 מנהיגים, 3,500 אורחים ושמעון פרס אחד
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
כן בטח....רק אתם תחזירו אותנו
שמאלן על הזמן  |  13/05/08 10:21
2
שוטי הכפר הגלובלי
מד' ליונה עיוורת  |  13/05/08 10:50
3
ראשי מדינות? כחחח...קבלו רשימה
נשיא פפואה מגיע?  |  13/05/08 18:40
 
- הכוונה שלך
מד' ליונה עיוורת  |  14/05/08 08:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דרור מרום
בר-און צפוי להעלות את נושא מינויו של נסרדישי, 64, לאישור הממשלה    הוא יליד אירן, ובמהלך 42 שנה מילא שורה ארוכה של תפקידים בשורות גופים השייכים כעת לרשות המיסים החדשה
אלעזר לוין
מינהל מקרקעי ישראל דורש מאיקאה להחזיר לו עד 15 ביולי את המגרש במעוין שורק    הבניין יהרס, אלא אם כן יושג הסכם על המחיר שהמינהל ישלם בעדו    המינהל יוציא את המגרש למכרז חוזר
גלית יצחק
האישה שסבלה משליה חודרנית עברה ניתוח מורכב בבית חולים נהריה, שם הצליח הצוות ליילד בת בריאה ולשמר את הרחם
יפעת גדות
כימיקל הנמצא במזונות עשירים בפחמימות המיוצרים בטמפרטורות גבוהות מעלה את הסיכון לסרטן הכליות    הסוכנות הבינלאומית לחקר הסרטן סיווגה את הכימיקל כקרצינוגן אפשרי לבני אדם    אנשים שהשתמשו בכמות הרבה ביותר היו בסיכון גבוה ב-59% לסרטן הכליות
יפעת גדות
החיילים יפעלו כדי למנוע את השימוש הלא חוקי בנשק במדינה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il