X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הדמוקרטים: מק'קיין אמר בעבר שהוא מוכן למו"מ עם חמאס מק'קיין: נכונות אובאמה למו"מ עם אירן הדוגלת בהשמדת ישראל - היא "פזיזה"
▪  ▪  ▪
אובאמה [צילום: AP]

הסנטור מאילינוי, ברק אובאמה, המתמודד על מועמדות המפלגה הדמוקרטית לנשיאות ארה"ב, האשים (יום ו', 16.5.08) את הנשיא ג'ורג' בוש כי מדיניותו מחזקת ארגוני טרור, כגון חמאס, וכי "העובדה שהנהגת אל-קאעידה חזקה יותר מאי-פעם" נובעת מהמדיניות באפגניסטן. אובאמה גם מתח ביקורת חריפה על מועמד המפלגה הרפובליקנית, ג'ון מק'קיין, בשל תמיכתו במדיניות חוץ קשוחה, שאובאמה מגדיר אותה "נאיבית ולא-אחראית". אובאמה אמר כי יציג בבחירות לנשיאות גישה שונה לחלוטין בתחום הבינלאומי.
בתגובה אמר ג'ון מק'קיין כי אכן יש פער גדול בינו לבין אובאמה בשאלות של מדיניות חוץ, וכי יהיה מאושר אם העם האמריקני יכריע מי צודק. "יהיה נפלא אם נחיה בעולם שבו אין לנו אויבים. ועד שהסנאטור אובאמה יבין את המציאות, יש לעם האמריקני כל סיבה להטיל ספק ביכולתו, בשיפוט שלו ובנחישותו לשמור על בטחוננו", אמר מק'קיין בנאום בלואיוויל שבקנטקי, לפני חברי ארגון הרובים הלאומי, הדוגל בחופש ההחזקה בכלי ירי.
מק'קיין דחה את הטענה בדבר נאיביות, ואמר כי אובאמה אמור להבין זאת. "השיחות שאובאמה מציע בלא תנאים מוקדמים", אמר מק'קיין, "עם האדם שמכנה את ישראל 'גופה מצחינה' ומחמש טרוריסטים כדי להרוג אמריקנים, לא ישכנעו את אירן לוותר על תוכניתה הגרעינית. זה פזיז. זה פזיז להציע שפגישות בלא תנאי יקדמו את האינטרסים שלנו". מטה הבחירות של מק'קיין פרסם הודעה המאשימה את אובאמה ב"דיבורים היסטריים".
מק'קיין גם דחה את האשמות הדמוקרטים כי אמר בעבר שהוא רוצה לשאת ולתת עם חמאס. בשיחה עם כתבים במערב וירג'יניה, אמר מק'קיין: הבהרתי ואני מבהיר זאת שוב, כי לא נישא וניתן עם ארגוני טרור, וכי חמאס חייב לנטוש את הטרור שלו, ואת תמיכתו בהשמדת ישראל, ויהיה מוכן לשאת ולתת בדרך שתכיר בזכותה של מדינת ישראל להתקיים ולנטוש את עמדותיו הטרוריסטיות".
לדבריו, יש "הבדל ענקי" בין הצהרותיו שלו לבין "נכונותו של אובאמה לשאת ולתת עם תומכי ארגוני טרור".
אובאמה: קשיחות כלפי אירן לא תועיל
ההתנצחות המשולשת בענייני מדיניות חוץ - בוש נגד אובאמה נגד מק'קיין - החלה יום אחד קודם לכן בנאומו של בוש בכנסת, שבו מתח ביקורת על מי שמאמינים כי ארה"ב תישא ותיתן עם טרוריסטים וקיצונים, ועל ההשוואה שעשה בינם לבין תומכי הפייסנות כלפי היטלר. אובאמה טען בתגובה כי ביקורתו של הנשיא מופנית כלפיו. הבית הלבן הכחיש כי בוש חשב על אובאמה כאשר נאם. מק'קיין אמר כי אובאמה חייב להסביר מדוע הוא רוצה לשוחח עם מנהיגי ציר הרשע.
אובאמה מצא לנכון להגיב על האשמותיהם של בוש ומק'קיין (יום ו', 16.5.08), אף כי הודיע כי במסע הבחירות הקרוב שלו בדרום דקוטה יתמקד בענייני חקלאות. "אני מאמין גדול באדיבות, ומדיניות חוץ משותפת לשתי המפלגות, אך לכך לא תורמות ההתקפות הלא-הגונות והפלגניות מן הסוג שראינו אצל ג'ורג' בוש וג'ון מק'קיין בימים האחרונים", אמר. "מק'קיין דוגל באמונה נאיבית ובלתי אחראית כי דיבורים קשוחים מפי וושינגטון יגרמו איך שהוא לאירן לוותר על תוכניתה הגרעינית ועל תמיכתה בטרור", הוסיף.
בהתייחסו לבוש ומק'קיין כאחד, אמר אובאמה: "הם אינם אומרים לך את האמת. הם מנסים לשטות בך ולהפחיד אותך משום שאינם יכולים לנצח בוויכוח על מדיניות החוץ באופן ענייני. אבל זה לא יעבוד. לא הפעם. לא השנה".
בפגישה עם כתבים, דחה אובאמה את הטענה כי דמוקרטים המותחים ביקורת על המלחמה בעירק פגיעים יותר להאשמה שהם "רכים כלפי הטרור". הוא טען כי דיפלומטיה קשוחה אינה סותרת הידברות עם יריבים, והביא לדוגמה את מדיניותם של הנשיאים קנדי, ניקסון ורייגן. עם זאת, הדגיש כי במסע הבחירות שלו הצהיר לא אחת כי לא יהיה משא-ומתן עם טרוריסטים, כגון החמאס".

תאריך:  17/05/2008   |   עודכן:  17/05/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 ברק אובמה / Barack Obama
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מק'קיין ואובאמה מתווכחים מי מתנגד יותר לחמאס
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
אלוהים יסלח לי אבל אובמה מסוכן
משה מהר סיני  |  17/05/08 14:10
 
- סלחתי לך
אלוהים  |  17/05/08 21:24
2
ויכוח עד הכסא!!!
ב.פ  |  17/05/08 15:07
3
אובמה הוא שמאל ראדיקלי
סכנה מיידית  |  18/05/08 04:14
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
נכון שאוכלים יותר בזמן ההריון, אך עם זאת יש להקפיד על תזונה נכונה באמצעות צריכה מספקת של פחמימות וחלבונים, שתיה מרובה וכו'
ראובן לייב
עלייה גדולה בפניית גברים בארץ, הסובלים מכשל מיני, לטיפול רפואי
שרון גל
"פלוסי", כלבת הלברדור המעורבת של השחקנית דרו בארימור ("המלאכים של צ'ארלי", "מילים ולחן", "זמר החתונות") נכנסת למשטר דיאטה חריף
מערכת ONE
הג'אז עשו קאמבק מופלא במגרש הכי ביתי בליגה אבל הפסידו 108:105, 34 נק' לבראיינט. ג'יימס קלע 32 ב-69:74 של קליבלנד על בוסטון, שכפה משחק שביעי
משה ריינפלד
מתוצאות חלקיות עולה כי הצלחתו בתחום הכלכלי בכהונתו הקודמת סייעה לנשיא בן ה-54 להשיג רוב של 53% לעומת 41% שקיבל יריבו העיקרי
רשימות נוספות
ניצחון חשוב לאובאמה בצפון קרוליינה  /  איציק וולף
הילארי ניצחה בפנסילבניה ב-10%  /  איציק וולף
אובאמה: אסור לדון עם חמאס  /  איציק וולף
מקיין מנצח בפריימריז של הדמוקרטים  /  דוד שרן
ברק (או)באמה  /  ד"ר צ'לו רוזנברג
סיפור אהבה  /  יוני בן-מנחם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il