X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חניכה בקורס צלילה הגישה תביעה לאחר שעברה תאונת צלילה ואושפזה בתא לחץ תמורתו נתבקשה לשלם עשרות אלפי שקלים נפסק שהנתבעים יפצו אותה
▪  ▪  ▪
[צילום: גיא אילון]

הדס הורנבלס תבעה את סיאם 2000 מועדון ספורט ימי 1998 בע"מ (נתבע 1), את נאוי שירותי הדרכת צלילה בע"מ (נתבע 2) ואת שילוח חברה לביטוח בע"מ (נתבע 3) בבית המשפט השלום בתל אביב לאחר שעברה תאונת צלילה ונאלצה לשאת בעלות הטיפול. מכתב התביעה עלה שבחודש יוני 2001, נרשמה התובעת לקורס צלילה "כוכב שני" ובהמלצת נתבע 1 רכשה פוליסת "דרכון עולמי לצולל" מנתבעת 3.
לאחר שנעשתה חברה בנתבע 2 שהעניק את הפוליסה כהטבה לחבריו. איתרע מזלה של התובעת ובמהלך הקורס עברה תאונת צלילה ובעטיה אושפזה בבית החולים אסף הרופא בתא לחץ ונדרשה לשלם 42,563 שקל. נתבע 3 סירב לשלם את הסכום בטענה של העדר כיסוי ביטוחי ומשכך הוגשה נגד התובעת תביעה על-ידי קרן מחקרים שהעניקה את הטיפול בתא הלחץ. בהסדר פשרה נקבע שהתובעת תשלם לקרן סך של 33,750 שקל ב-12 תשלומים מחודש פברואר 2004. בכתב התביעה ביקשה התובעת מהנתבעות את הסכום ששילמה לקרן המחקרים בתוספת שכר טירחת עו"ד ועוגמת נפש.
הנתבעים הודיעו לבית המשפט שהם מסכימים לשלם לתובעת את הוצאותיה והוסיפו שדרישותיה מופרזות. כמו כן שיש לדחות על הסף את בקשתה לחיוב בריבית מיוחדת שלא נטענה בכתב התביעה. לטענתם, התובעת לא הוכיחה ששילמה לקרן את סכום ההסדר ואת שכר הטרחה המופרז לעו"ד.
בפסק דין שניתן בחודש שעבר חייבה השופטת יעל אילני, את הנתבעים לשלם לתובעת 54,891 שקל לאחר שקבעה שלא הייתה הצדקה לדחות את בקשתה לתשלום עבור הטיפול הרפואי. השופטת קיבלה במלואה את עדותה של התובעת וקבעה שהייתה אמינה. כמו כן לא מצאה צידוק להתנהלות נתבעת 3 ודחתה את טענתה שהתאונה אירעה במהלך הקורס הראשון, לקבלת "כוכב אחד", שלא היה מכוסה בפוליסה.
"ניתן לקבוע שתאונת הצלילה אירעה בסיום הקורס השני ולא נמצאו ממצאים משמעותיים שיש בהם לייחס את הטיפול הרפואי לקורס הראשון". השופטת הוסיפה שאין לפסוק לתובעת פיצוי בגין עוגמת נפש בתביעה כספית מסוג זה. "אין ספק שלתובעת נגרמה טרחה והיא נאלצה להקדיש מזמנה לצורך ניהול הגנתה בתביעת הקרן נגדה ולניהול תביעה זו. משלא היתה הצדקה לדחיית תביעתה זכאית התובעת לפיצוי על נזקיה".

תאריך:  20/05/2008   |   עודכן:  20/05/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
17 חברי כנסת מן הקואליציה ומן האופוזיציה יעלו ביום חמישי על מדים יחד עם מבקר המדינה וישובצו בתפקידים שונים בבסיסי צה"ל    זאת לרגל יום המילואים    "חייבים להוסיף להצעות החוק נגד ההשתמטות גם יציאה אל הבסיסים עצמם, אל החיילים"
אלי דורון, יפעת גוטמן
השופטת דורית רייך-שפירא קבעה, כי העבירה נשוא ההרשעה היא עבירה חמורה, המתבצעת בדרך כלל על-רקע רצון הסוחרים להשיג רווחים קלים בניגוד לחוק
מחלקה ראשונה
העבריין נלכד כשפרץ לבית    הוא הובא לתחנת המשטרה ושם הצליח לחטוף חיילת ולהימלט בניידת משטרה    סמוך לצומת גינתון הוא נורה ונהרג    אחד השוטרים נפגע בבטנו
יהונתן דחוח-הלוי
משלחת בכירה של חמאס אמורה להיוועד עם ראש המודיעין המצרי ולקבל ממנו את תשובתה הרשמית של ישראל להצעת התהדיאה    בכיר בחמאס: ישראל צריכה לקבל את הצעת התהדיאה כפי שהיא    מדגיש: שליט לא ייכלל בהסכם
יואב יצחק
חוקרי המשטרה עומדים לצאת לארה"ב בחיפוש אחר מסמכים בנקאיים    חיקורי דין יבוצעו לבדוק כספים נוספים שקיבל אולמרט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il