X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
זהו שינוי מהותי מבחינת הנוסע הישראלי הנתקל באזהרות המסע ונתקל בחומת סירוב מצד אלה שמכרו לו את החבילה אולם - הוחלט כי אזהרות המסע לא ייאכפו באמצעות חקיקה
▪  ▪  ▪
אזהרות לאורך כל השנה - ובמיוחד בחגים [צילום: AP]
סיני. מאויימת סדרתית

מרוקו, כל מדינות ערב מחוץ לתחום [צילום: החברה הגיאוגרפית]

ראש המטה ללוחמה בטרור במשרד ראש הממשלה, תת-אלוף ניצן נוריאל, צפוי לחייב את סוכני הנסיעות להשיב ללקוחות/נוסעים את הכסף על חבילות תיירות שבוטלו עקב החלטת הנוסעים לא לצאת מהארץ עקב אזהרות המטה. עוד נשקל לחייב את סוכני הנסיעות לעדכן את הלקוחות על קיומן של אזהרות המסע המעודכנות לאותה שעה שבה מתבצעת ההזמנה ושיהיו בתוקף בתקופת המסע.
המטה ללוחמה בטרור החליט כי אין אפשרות מתכוון לאכוף את אזהרות המסע באמצעות חקיקה או חקיקת משנה. שיחות בנושא נערכו בין כמה משרדי ממשלה, כגון משרדי התיירות, התחבורה והמשפטים - בנוסף לנציגי מערכת הביטחון, שבראשם השב"כ הקובע את נהלי הביטחון למטוסים ותשתיות ישראליות בחו"ל, ומומחים חיצוניים. ראש המטה אמר כי ההחלטה התקבלה "בין היתר לאור העובדה כי הדבר טומן בחובו קושי חוקתי - וכן אינו עולה בקנה אחד עם הסטנדרטים הבינלאומיים".
החלטת המטה ללוחמה בטרור על חובת החזרת הכסף נבעה בין השאר מפנייתה של תנועת הצלחה למטה. ההודעה נמסרה לעו"ד אלעד מן, היועץ המשפטי של התנועה הצרכנית לקידום חברה כלכלית הוגנת, שפנה בעניין לראש המטה. בפנייה שהעביר בשם התנועה, ביקש מן לעגן בחוק את מעמדן של אזהרות המסע - כך שתתאפשר החזרת עלויות ללקוחות שביטלו עסקות. העתקי הפנייה שוגרו גם ליועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, ולהנהלת משרד התיירות.
הצלחה טענה כי מעת לעת מפרסם המטה אזהרות מסע המהוות את המלצתו לישראלים המתעתדים לבקר או לשהות מחוץ לארץ, באילו ארצות או אתרים ראוי להימנע מביקור בשל איומי טרור. בפנייה נאמר, כי "היות ואופיין ותוקפן של אזהרות מסע אלה אינו מחייב ואין לו כל נפקות חוקית, נוצרת למעשה תקלה צרכנית משמעותית, בכל פעם שמתפרסמת או מוחרפת דרגתה של אזהרת מסע בנוגע לארצות ואתרים שבגינם כבר בוצעו עסקות תיירות שונות".
הטענה התמקדה בכך שלעיתים קרובות נתקלים נופשים ותיירים שקנו באמצעות סוכן נסיעות או ספק שירותי תיירות בקשיים משמעותיים בביטול העסקה, על אף רצונם להסתמך על אזהרות המסע ולפעול בהתאם להנחיות הגורם הרשמי. ביטולים אלו כרוכים לא פעם בתשלום קנסות גבוהים ואפילו מגיעים כדי מלוא עלות העסקה.
"עניין זה מתעורר ביתר שאת ומתחדד במיוחד בתקופות החגים", טענה התנועה, "זמן עמוס בעסקות תיירות ובאזהרות מסע בעת ובעונה אחת. בפירסומים רשמיים של המטה מודגש כי אזהרות המסע שלו אינן בבחינת איסור, כי היעדרן אינו בבחינת היתר, וכי ההכרעה אם לבקר או לשהות במדינה או באתרים כלשהם בחו"ל נתונה לשיקול דעתו של כל אדם והיא על אחריותו הבלעדית. זאת, תוך שהוא שוקל את משמעויות אזהרת המסע, את הסיכונים האחרים מלבד סיכוני טרור, ומודע להוראות הדין הישראלי".
באזהרות אלה של המטה, נטען, מתעוררת השאלה מה על נופש ישראלי לעשות במקרה שבו ביטחונו והקפדה על הנחיות הרשות המוסמכת חשובים לו - אך בו בעת אינו רוצה "להיקלע לחיסרון כיס שאינו באשמתו".

תאריך:  20/05/2008   |   עודכן:  20/05/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סוכני הנסיעות יחזירו הכסף בביטול נסיעה עקב אזהרת טרור
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אזהרת פשיטת רגל.
א.ל. רמת-גן  |  20/05/08 16:37
2
החזרת כסף על טיסה שבוטלה
נוסע מטורטר  |  1/06/08 13:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
דובר המשרד לענייני גימלאים התלונן בפני יו"ר מועצת הרשות השניה על כך שבתכניתו האחרונה בחר הבדרן שלום אסייג לצחוק על הקשישים חסרי הישע    "אין ספק, כי זלזול, השפלה ולעג כלפי זקנים עלול לתת "אור ירוק" לפגיעה בהם"
דרור מרום
ועדת הכלכלה אישרה השינוי לגבי רכישות בכרטיס אשראי    ניתן יהיה לעצור את החיוב על-ידי ספקים בעסקה מתמשכת    נגמרו הריצות אחר חברות האשראי
גלית יצחק
דוח מבקר המדינה חושף כי כ-12% מהרופאים במדינה - חלקם בכירים - נעדרו במשך שעות ואף ימים מעבודתם    קשישים וחולים משכבות סוציו-אקונומיות נמוכות נאלצים לוותר על תרופות    במשך 14 שנה לא קודמה העברת האחריות לאשפוז הסיעודי לקופות
איציק וולף
ראש הממשלה מצא סוף סוף שעה לצורך החקירה המתנהלת נגדו בחשד לקבלת שוחד    ביום שישי בבוקר יגיעו חוקרי המשטרה למעונו הרשמי
איריס פרחי
התובע הגיש נגד אגד שלוש תביעות בגין איחורים שגרמו לו, לדבריו, לנזקים    אגד השיבה שהאיחורים אינם באשמתה    התביעה נדחתה והתובע חויב בהוצאות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il