X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
דוח המבקר חושף כי בניגוד להצהרות הממשלה להשקעת 4 מיליארד ש"ח לחיזוק הצפון לאחר מלחמת לבנון השנייה הוקצו לעניין 2.8 מיליארד בלבד מתקציב המדינה את שאר 1.2 המיליארד מקווה המדינה לקבל מתורמים עוד בדוח: התקציב לא מוקצה לצפון בלבד אלא גם ליישובי עוטף עזה ולפרויקטים כלל ארציים של תיירות
▪  ▪  ▪
בצפון לא מקבלים את החיזוק המצופה [צילום: AP]

דוח מבקר המדינה חושף כי בעוד שמשרד ראש הממשלה ומשרד האוצר הציגו לציבור תוכנית בהיקף כספי של כ-4 מיליארד ש"ח להשקעה בחיזוק יישובי צפון הארץ - הגיעה ההשקעה בפועל רק ל-2.8 מיליארד ש"ח.
"התוכנית לחיזוק הצפון עוררה ציפיות רבות, בעיקר בקרב תושבי חיפה והצפון. התוכנית הלכה ודעכה והשפעתה כמעט ואינה ניכרת בצפון. הממשלה מבססת חלק ניכר מתוכניותיה על קבלת תרומות. מדובר בהתנהלות בעייתית בבואה להוציא אל הפועל את היעדים החשובים והחיוניים שהציבה לעצמה הממשלה. ניתן היה לצפות כי אחרי מלחמה כה קשה שעברו תושבי הצפון וחיפה, תירתם הממשלה, על משרדיה הנוגעים בדבר, כדי לפעול בנחישות לשיקומם. אך ממצאי הביקורת מלמדים כי מעבר לקביעת מדיניות עקרונית והצהרות על התוכנית, הממשלה לא נערכה כנדרש לביצועה", קבע המבקר.
"בהצגה זו [של נתונים מופרזים להשקעה בצפון, [א.ו.] יש כדי ליצור ציפיות בקרב הציבור וראשי רשויות בצפון שהממשלה תשקיע תקציבים בהיקף כזה בצפון. אולם מתברר כי ההיקף הכולל של התקציב שהקצתה הממשלה לתוכנית לחיזוק הצפון היה כ-2.8 מיליארד ש"ח בלבד, מהם כ-1.2 מיליארד ש"ח מתקציבים שקיימים במשרדים וכ-1.6 מיליארד ש"ח שיינתנו כתוספות תקציב. היתרה בסך כ-1.2 מיליארד ש"ח מקורה בתרומות", נקבע בדוח, "בכך הממשלה מעבירה החלטות ממלכתיות לידיים פרטיות תוך סיכון של פגיעה בשיקולי מדיניות ובסדרי עדיפויות".
עוד נמצא כי היקף תקציב זה כולל אומנם את חיזוק חיפה והצפון אך משמש גם לכיסוי ההבטחות לחיזוק יישובי עוטף עזה ואשקלון וכי לא נקבע הסכום שיוקצה לכל אחד משני האזורים בנפרד. "יתר על כן, חלק מתקציב התוכנית יועד לפעילות ארצית כמו קידום ושיווק התיירות", צויין בדוח.
עוד נקבע כי הממשלה לא קבעה בתוכנית כי משרדי הממשלה יסיטו תקציבים קיימים לטובת הצפון, וחלק מהמשרדים צבעו תקציבים קיימים בעקבות קבלת התוכנית. צביעת התקציבים והצגתם כחלק מהתוכנית נותנים תמונה מעוותת של ההיקף התקציבי הכולל של התוכנית.
גם ההסתמכות על תרומות [1.2 מיליארד ש"ח מן הסכום הכולל להשקעה כפי שהוכרז, א.ו.] זוכה לביקורת חריפה:
"הסתמכות הממשלה על קבלת תרומות בנושאים שהוחלט כי יקבלו עדיפות עליונה, בייחוד כאשר מדובר במימון של פעילות חיונית לאוכלוסיה וכאשר הממשלה נמנעת מלהוביל את הפעילות, אינה ראויה. בכך מעבירה הממשלה החלטות ממלכתיות לידיים פרטיות תוך סיכון של פגיעה בשיקולי מדיניות ובסדרי עדיפויות. מאחר שהשגת התרומה תלויה ברצונו הטוב של התורם, אין הממשלה יכולה להסתמך על התרומות כעל מקור כספי מובטח למימוש התוכנית".
עוד נקבע כי למשרד המשנה לראש הממשלה או לכל גורם ממשלתי אחר אין מידע על ההיקף הכולל של התרומות שהתקבלו, ולא ידוע להם לאן הועברו התרומות שהגיעו מרחבי העולם בעקבות המלחמה. גם אם פרטים אלה היו ידועים, אין אפשרות לכלול את התרומות בשיקולי תקציב המדינה משום שאין בידי אגף תקציבים מתודולוגיה לרישום התרומות בתקציב המדינה.
"מן הראוי שהממשלה ובראשה משרד ראש הממשלה ייערכו מחדש מבחינה ארגונית, תקציבית וניהולית לביצוע התוכנית ויקבעו סדרי פיקוח ובקרה נאותים בעניינה לרבות קביעת יעדים ברורים ומדדי ביצוע, כדי לוודא שהתוכנית תצא מן הכוח אל הפועל באופן יעיל ומועיל ובלא לחרוג מלוח הזמנים לביצועה. שיקום האוכלוסיה באזורים שסבלו וסובלים ממלחמות הוא מבחן חשוב מאוד לממשלה. על הממשלה לפעול כדי שתוכניותיה והחלטותיה לא יהיו בבחינת "אות מתה", לשון הדוח.

תאריך:  20/05/2008   |   עודכן:  20/05/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מצג שווא של השקעה ממשלתית בצפון
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
המבקר: עובדים ברשות המיסים עברו לחברות לאחר שטיפלו בשומות שלהן    עובדים באגף שוק ההון עברו לחברות שהיו בפיקוחם    עו"ד ימימה מזוז לא הקפידה באכיפת חוק הצינון
דרור מרום
הדבר מונע ממנו בקרה נאותה על ההתקשרויות ואת מלוא המידע הדרוש לשם קבלת החלטות    דפוס הפעולה החוזר של הכנת אומדנים לקויה מעיד על בעיה בסיסית בניהול הליכי המכרזים בחברה
איציק וולף
דוח מבקר המדינה חושף שיטת תגמול לקציני משטרת ישראל ושירות בתי הסוהר    קציני בכירים הפורשים מן השירות מקבלים שלא כדין הטבות בשווי מאות אלפי שקלים לאיש    המשרד לביטחון פנים משמש חותמת גומי בלבד
שירלי לב
לנדא, המשנה למנכ"ל תפוז, עבד תשע שנים בחברה    בוחן הצעות בתחום האינטרנט הישראלי והעולמי
רותי אברהם
מבקר המדינה חושף חשד כי עובדי משרד התקשורת משתפים פעולה עם עברייני הרדיו הפירטי    עוד בדוח: פרטנר עושה שימוש בתדרי הרש"פ בניגוד לחוק והמשרד שותק    המבקר: הרגולטור אינו עושה את מלאכתו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il