X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
גשר מעלה המוגרבים אושר למרות התנגדויות המחיר: הגן הארכיאולוגי תחתיו ייסגר "מטעמי ביטחון" הגשר יאפשר עליית נכים להר הבית
▪  ▪  ▪
הנגשה לשוטרים ולנכים [צילום: פלאש 90]

גשר מעלה המוגרבים שעורר בזמנו תסיסה והתנגדויות בקרב ערביי ישראל, אושר (יום ג', 20.5.08) בוועדת המשנה להתנגדויות בוועדה המחוזית בירושלים. הוועדה החליטה לתת תוקף לתוכנית להקמתו של הגשר, המהווה כניסה נוספת עבור "לא מוסלמים" להר הבית, כולל הנגשה עבור נכים.
ההחלטה על הקמת הגשר באה בעקבות התמוטטות חלק מסוללת מעלה המוגרבים בחורף 2004. הסוללה מחברת את אזור הכניסה לרחבת הכותל לשער המוגרבים. כיום העליה להר הבית נעשית באמצעות גשר עץ זמני, המהווה "מפגע חזותי" וביטחוני.
התוכנית אושרה למרות 14 התנגדויות כולל של חברי כנסת, ארכיאולוגים ואדריכלים אשר הסתייגו מהתוכנית ואף הציעו חלופות. היו גם שהציעו להחזיר את המצב לקדמותו ערב קריסת הסוללה. הוועדה קיבלה חלק מההתנגדויות בהן חיוב שימור שרידים מתקופות שונות המצויים מתחת למעלה המתוכנן. ע"פ התוכנית שאושרה, יתחיל המעלה החדש ממזרח למבנה הכניסה לרחבת הכותל ויעלה אל שער המגורבים בתוואי ההסטורי לגשר המוגרבים. הגשר, באורך 95 מטרים, ילווה את שיפוע המעלה והוא "ירחף" מעל הממצאים מתקופות ומתרבויות שונות שמתחתיו. ממצאים אלה ישומרו ויוכשרו כחלק מהגן הארכיאולוגי. המחיר לתוכנית: הסכמה כי חלק זה יהיה סגור "מטעמי ביטחון".
ממסמך של הכנסת שהוכן בזמנו בנושא גשר מעלה המוגרבים התברר כי היוזמה לבנייתו היתה של המשטרה הזקוקה לו כדי להגיע אל הר הבית. זאת משום שעל-פי הסטטוס קוו באזור מאז מלחמת ששת הימים מדובר בשער הכניסה היחידי להר הבית עבור "לא מוסלמים". במסמך נכתב, כי לאחר המלחמה נקבע כי "הכותל המערבי ב'אחריות היהודים', והר הבית באחריות המוסלמים (הוואקף)". כמו כן נקבע כי "הגישה להר הבית למי שאינו מוסלמי נעשית דרך שער המוגרבים בלבד".
כאמור, בחורף 2004 קרסה סוללת העפר של מעלה המוגרבים והוצב עליה גשר זמני. על-פי המסמך, מהנדס העיר אורי שטרית קבע כי אין לעלות על הסוללה מטעמי בטיחות. כמו-כן נקבע כי הסוללה מהווה סכנה עבור המתפללות בכותל. את הגשר הזמני בנו אז בהתאמה לצרכי המשטרה, עליית כ 200 שוטרים בבת אחת להר הבית. בד-בבד הוחל אז בתהליך של בניית גשר קבוע. המשטרה דרשה כי ייבנה גשר שיוכל להחזיק בבת אחת 300 שוטרים וכן דרשה להנגיש את הגשר עבור נכים.
את הגשר תכננה האדריכלית עדה כרמי מלמד אדריכלית בית המשפט העליון.

תאריך:  20/05/2008   |   עודכן:  20/05/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
אחד מחשובי הרבנים הספרדיים יוצא נגד המנהג לחלק יין בקבר הרשב"י בל"ג בעומר    "שיעשו מה שרשב"י אומר ובכסף הזה יחלקו אוכל למשפחות נזקקות" [הילולת הרשב"י. צילום: AP]
משה ריינפלד
ג'אסר אבו אל הווא ממזרח ירושלים תיווך בין מבצעי השוד, שבמהלכו מת אחד הנשדדים, אך במסגרת עסקת טיעון הורשע רק בסיוע לפריצה
משה ריינפלד
שופטת: השוטר שרדף אחרי חדר בדואן ירה בגבו, מטווח קצר, בלא אזהרה ובלא שזה איים עליו, ובכך עשה בכלי הנשק "שימוש פזיז ובלתי מושכל"
עידן יוסף, גלית יצחק
מעודה התמודד הערב בחצי הגמר הראשון עם השיר "כאילו כאן", שהיה שני ברשימה    מעודה זכה לתשואות ועלה לגמר התחרות
עידן יוסף
טקסי הוקרה לחיילי המילואים, תעודות הצטיינות והעלאת נושא הגיוס למילואים בתקשורת יהיו במוקד יום ההוקרה השנתי    הסיבה: בקרוב יונפק כרטיס שיאפשר הטבות למשרתים פעילים במשך כל השנה, ולא רק ליום אחד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il