X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
לשכת ראש הממשלה הודיעה לראש מערך הגיור הרב חיים דרוקמן על סיום תפקידו בשל הגיעו לגיל 70 המפד"ל: הרב דרוקמן בן 75, מדובר ב"אתנן פוליטי" של אולמרט לחרדים "אמונה": מהלך זדוני ומרושע בחסות חרדית הצעת חוק חדשה: החזרת הגיור לידי רבני הערים
▪  ▪  ▪
הרב דרוקמן. היה בן 70 לפני יותר מחמש שנים [צילום: אתר הכנסת]

הסלמה במאבק על הגיור. לשכת ראש הממשלה הודיעה (יום ה', 22.5.08) לראש מערך הגיור הרב חיים דרוקמן על סיום תפקידו עקב גילו, 70 שנה. המפד"ל ותנועת הנשים הדתית "אמונה" פרסמו הודעות גינוי להדחה. מזכ"ל המפד"ל שר שרום ג'רבי אמר כי לרב דרוקמן מלאו שבעים שנה כבר לפני יותר מחמש שנים [יליד 1932, ר.א.]וכי הדחתו בסמיכות למשבר הגיור מהווה למעשה "אתנן פוליטי" של ראש הממשלה למפלגות החרדיות.
תנועת הנשים "אמונה" אומרת בתגובה כי מדובר ב"מהלך זדוני ומרושע בחסות חרדית. על-פי עיתוי ההודעה - שבועיים לאחר פסק הדין ההזוי של דיינים חרדים, שביקשו לפסול אלפי גיורים החתומים על ידו - אי אפשר להימנע מהתחושה הברורה כי זהו עוד שלב של כניעה לתכתיבים פוליטיים ואנטי ציוניים".
כניעה לעולם חרדי זר וציני
יו"ר "אמונה", ליאורה מינקה, מותחת ביקורת על "התעלול החדש מבית מדרשה של נציבות שרות המדינה". לדבריה, הרב חיים דרוקמן "הוכיח אחריות לאומית וחברתית והשכיל בשנים האחרונות להנהיג את מערך הגיור בצורה נבונה ומעוררת כבוד... זהו עוד ניסיון להפוך מסגרת ממוסדת לבלתי רלוונטית ובלתי משמעותית. יש כאן שוב כניעה מבישה וחצופה לתכתיבי עולם חרדי זר, ציני ומנוכר של רבנים ודיינים המנותקים מן המציאות החברתית, ושל עושי דברם בפרוזדורי הממשל ובמשרדי הממשלה".
מהלך נוסף שמסתמן הוא שהצעת חוק שתוציא את הגיורים מידי בתי הדין הרבניים האזוריים, בהם מכהנים בעיקר דיינים חרדיים, ותחזיר אותם לרבנים המקומיים. אמש (יום ד', 21.5.08) הוצגה במליאת הכנסת הצעת החוק של חברי הכנסת הרב מיכאל מלכיור ודודו רותם, "תיקון פקודת המרה (גיור) על-ידי רב עיר ומועצה מקומית". מדובר בהצעה להשבת הסמכות לגיורים לרבני הערים.
מהלך הצגת ההצעה במליאה לווה בדין ודברים קשים בין יוזמיה לבין מתנגדיה, נציגי המפלגות החרדיות. ח"כ דודו רותם אמר כי "מי שבאמת רוצה לקלוט עלייה במדינת ישראל ואיננו רוצה שבעוד עשרות שנים יהיה לנו פה מצב שגיורים יבוטלו, יהיה לנו מצב שאנשים שאינם יהודים יתחתנו כיהודים - צריך לאפשר את הנגישות של הגיור אל הציבור. כאשר היום רק מקשים לא בענייני הלכה - ואינני מקל ולו בדבר הכי קטן - אלא אני אומר שאני רוצה שבכל עיר ועיר אפשר יהיה לגייר". ח"כ הרב מלכיאור אמר כי ההצעה נועדה לתקן תיקון "לא גדול" בנושא הגיור "לתת לרבני הערים לעשות גיורים ולערוך חופות". הוא הוסיף, "לא יכול להיות שאנחנו, ככנסת, נטרוק את הדלת בפני כל הגרים".
להחזיר הגיור לרב המקומי
הצעת החוק תעניק סמכות לרב מקומי כהגדרתו "בחוק הרבנות הראשית לישראל", להקים בית דין לגיורים. מתגייר יוכל לבחור לו את הרב המקומי שיגייר אותו והרב גם יוכל להשיא אותו.
בהסבר להצעה נאמר כי "בתי הדין המיוחדים לגיור אשר הוקמו בהחלטת הממשלה ע"פ דוח נאמן אינם עונים על הדרישה לגיור וכתוצאה מכך נוצרים צווארי בקבוק בתהליכי הגיור הגורמים לפגיעה קשה במבקשים להתגייר. בעבר, על-פי החלטת מועצת הרבנות הראשית כל רב עיר היה מוסמך לגיור וליתן תעודת אישור. לאחר מכן החליטה מועצת הרבנות הראשית לשלול מרבני העיר סמכות זו".
יוזמי ההצעה מציינים כי רבני ערים "נבחרים ע"פ תקנות בדבר בחירת רבני העיר מכוח חוק שירותי הדת היהודיים והם חייבים להיות בעלי כושר מהרבנות הראשית לישראל". מוצע על כן, "להחזיר המצב לקדמותו ולקבוע כי כל רב עיר ומועצה מקומית שנבחר יהיה רשאי לגייר בבית דין שיקים כפי שהיה נהוג בעבר. לנוכח ההכרה שמקבל רב עיר מהרבנות הראשית לישראל (בדמות 'תעודת כושר'), בית דין זה יהא מוסמך לגייר כל אדם שיפנה אליו, בין מהארץ ובין מחוץ לישראל".
עוד בהצעה, "רב עיר שעומד בראש בית הדין לגיור ומכיר את המתגיירים בבית דינו מקרוב, יהא מוסמך אף להשיאם ולרשום את נישואיהם".

תאריך:  22/05/2008   |   עודכן:  22/05/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הודח ראש מערך הגיור הרב חיים דרוקמן
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
הדחת הרב דרוקמן בשל גילו
אלי פ.  |  22/05/08 13:34
2
איזה יופי
ע.ג1  |  22/05/08 14:03
3
אולמרט נלחם בכל החזיתות  ל"ת
וואלה זבל , וואלה  |  22/05/08 15:02
4
וה"צעירים" טומי ושימון צוחקים ל"ת
טומי-שימון-לפיד-פ  |  22/05/08 15:43
5
האמת קשה לעיכול
רות ווילר  |  29/01/09 08:26
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איריס פרחי
אזרח שהיה מעורב בתאונת דרכים עם עו"ד תבע אותו בגין לשון הרע לאחר שנפגע מהביטוי "רפה שכל"    נפסק שהביטוי נאמר במסגרת כתב הגנה ואינו לשון הרע
איריס פרחי
התובעת נפשה באניית תענוגות ללא הביגוד וכלי הרחצה שהיו במזוודתה שנעלמה    בית המשפט הטיל אחריות על סוכנות הנסיעות וחייב אותה בתשלום פיצוי
איריס פרחי
לדברי התובעת, מקום העבודה לא אכף את החוק האוסר עישון ונגרם לה נזק    הנתבעים השיבו שחדרו המרוחק של המנכ"ל הוקצה למעשנים    התביעה נדחתה
דרור מרום
הרווח למניה לתקופה שהסתיימה ב-31 במרס הסתכם בכ-1.2 שקל למניה, לעומת כ-1.6 שקל למניה בתקופה המקבילה בשנה שעברה
דרור מרום
ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה את "חוק הטכנאים" לקריאה שנייה ושלישית    איחור של מעל שעתיים יזכה בפיצוי של 300 שקל    חריגה מעבר לשלוש שעות תזכה ב-600 שקל    הפיצוי ישולם לצרכן ללא צורך להוכיח נזק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il