ממשלת ישראל העבירה ליצרנית מטוסי הקרב לוקהיד מרטין בקשה רשמית לרכישת מטוסי הקרב המתקדמים ביותר בעולם, האף-35. הבקשה הוגשה לפני כשבועיים, ומימון הרכש, בהיקף מיליארדי דולר, יבוצע מכספי הסיוע הצבאי שמעבירה ארה"ב לישראל.
סגן הנשיא הבכיר של לוקהיד מרטין לפיתוח עסקים בינלאומיים, בוב טרייס, מסר היום (ה', 22.5.08) בתל אביב כי ישראל הודיעה כי בכוונתה להצטייד ב-35 מטוסי אף-35, ובנוסף לכך היא הבהירה כי היא מעוניינת באופציה לרכישת 50 מטוסים נוספים כאלה. טרייס וסגן הנשיא של הקונצרן לאזור המזרח התיכון, טורקיה ואפריקה, ג'יס ג'יימרסון, הגיעו לארץ וקיימו סדרת פגישות עם בכירים במערכת הביטחון והתעשיות הביטחוניות.
מטוסי האף-35 הם מחליפיהם של מטוסי הקרב/תקיפה אף-16, שגם הם מתוצרת לוקהיד מרטין. חיל האוויר מעוניין להצטייד בהם החל משנת 2013. הקונצרן זכה במכרז הפיתוח הענקי של חיל האוויר האמריקני והאף-35 נבחר על פני הצעה של המתחרה בואינג, שכיום אין לה מטוס קרב עתידי מתחרה לאף-35.
האף-35 אמור להיות מטוס הקרב הנמכר ביותר בכל הזמנים, והוא יסופק לכל המדינות הידידותיות לארה"ב. הוא מצויד בתכונות "חמקן", המאפשרות לו להתחמק מגילוי המכ"ם של האויב, תודות לחומרים מרוכבים שהוא מיוצר מהם. ישראל זוכה לקבל את מטוסי הקרב המתקדמים ביותר של ארה"ב, ובמועדים סמוכים לקליטת בשורות מערכת הביטחון האמריקנית עצמה.
לראשונה מאז מלחמת יום הכיפורים, יירכשו גם מטוסי תובלה חדשים לחיל האוויר. יהיו אלה 5 מטוסי הרקולס מהדגם סי-130 ג'יי, שכבר טסים מזה שנים בחיל האוויר האמריקני ובחילות אוויר מערביים נוספים. ההצטיידות בהם תתחיל בשנת 2112. נציין, כי נציג לוקהיד מרטין בישראל, יהושע שני, היה טייס הרקולס בחיל האוויר, ואף הוביל את המבצע לחילוץ בני הערובה מאנטבה.
המטוס הוא למעשה הרקולס חדש כמעט לגמרי: הוא מצויד בארבעה מנועי טורבו-מדחף מתוצרת רולס-רויס, המפתחים 29% הספק יותר ממנועי ההרקולס הקודמים, אך צורכים 15% פחות דלק. המנועים מסובבים 6 להבי מדחף העשויים מחומרים מרוכבים, ופעולתם מבוקרת דיגיטאלית. ל-C-130J תא טייסים מתקדם ביותר הכולל ארבעה צגים צבעוניים רב-תכליתיים ותצוגה עילית לשני הטייסים.
מוטת הכנף של המטוס כ-40 מטר, גובהו 11.7 מטר, והוא מיוצר בשני אורכים שונים: אורכו של המטוס "הקצר" כ-30 מטר, כמו בדגמים הקודמים, ואורכו של המטוס "הארוך" כ-34 מטר, עם כושר נשיאה של 21.7 טון. הטווח המירבי מגיע ליותר מ-6,850 קילומטר - ללא מיכלי דלק חיצוניים. בארה"ב מופעלים המטוסים בגרסאות תובלה, תידלוק אווירי ופיקוד מוטס. מפעילים אחרים בעולם: בריטניה, איטליה, אוסטרליה ודנמרק. הצי העולמי של מטוסי ה-C-130J צבר כבר יותר מ-340,000 שעות טיסה.