X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שר המשפטים דניאל פרידמן מינה וועדה מייעצת לחוק המרשם הפלילי "לרבות הרישום המשטרתי" השר: לאפשר לאנשים להשתלב מחדש בחברה לוחם ותיק בסוגייה, עו"ד פישלר: אולי עתה יוסר ה"כתם" מעל 2 מיליון אזרחים הרשומים ב"רישום המשטרתי"
▪  ▪  ▪
השר פרידמן. החוק הנוכחי גורם מצוקה [צילום: פלאש 90]

שר המשפטים דניאל פרידמן נערך לרפורמה נוספת והפעם "לב המאפלייה", המרשם הפלילי. השר מינה וועדה מייעצת שתבחן את חוק המרשם הפלילי ותקנות השבים, את היבטיו השונים "לרבות הרישום המשטרתי ותוקפו", כמו כן הזכאים לעיין בפרטי רישום פלילי, מעמדו של רישום בהעדר הרשעה, תקופות ההתיישנות והמחיקה שנקבעו בחוק.
הוועדה גם תבחן אפשרות לקצר מועדי התיישנות כאשר מדובר בעבירה יחידה או שמתקיימות נסיבות מקלות, ותיבחן אפשרות להקנות סמכות לבתי המשפט לקצר את תקופות ההתיישנות והמחיקה במקרים מתאימים "תוך שמירה על העיקרון השיקומי הטמון בחוק ועל אינטרס הציבור". השר ציין כי יש לדעתו לבחון מחדש את "האיזונים הראויים בין הצורך לקיים מאגר מידע פלילי לבין הצורך לאפשר לאנשים השתלבות מחודשת בחברה, שהן שתי מטרות החוק המרכזיות". לדבריו, החוק במתכונתו הנוכחית גורם למצוקה לשכבות רחבות באוכלוסיה שהמפגש שלהן עם החוק הפלילי היה חד פעמי או שולי". השר סבור כי, "יש לבחון מחדש את החוק על-מנת להקל על שובם לחברה".
חברי הוועדה המייעצת הם יו"ר פרופ' רות קנאי, רחל גוטליב, אמי פלמור, ד"ר חגית לרנאו, גבריאלה פיסמן, זהבה לייב, נחמה זוסמן. את הוועדה מרכזת רות קמיני.
החלטת השר מהווה למעשה המשך מאבק להסדרת המרשם הפלילי והרישום המשטרתי, שבו החל עו"ד פנחס (פיני) פישלר לפני כ-13שנים. עתירה של פישלר זכתה אז בפסק דין שבו הורה בית המשפט העליון לפרקליטות ולמשטרה לערוך שינויים במרשם הפלילי.
שופטי ההרכב דאז, השופט אליעזר גולדברג, תיאודור אור ודליה דורנר, פסקו בין היתר כי "חוק מרשם הפלילי ותקנת השבים מבחין בין שני סוגים של מאגרי מידע המנוהלים בידי המשטרה. האחד הוא מרשם פלילי ובו פרטי רישום לעניין כל אדם שניתנו לגביו הרשעה או החלטה אחרת... והשני כולל רישומים אחרים הדרושים למשטרה לצרכיה".
לפיכך, על המשטרה להפריד בין שני המאגרים: רישומים פליליים שהם הרשעות, והמאגר השני מכיל רישומים פנימיים, לא פליליים, אודות תיקי משטרה גנוזים בעילות של חוסר ענין לציבור וחוסר ראיות. "המרשם הפלילי והרישומים האחרים הם שני מאגרי מידע נפרדים לחלוטין והם נועדו למטרות שונות, גם אם המשטרה היא המנהלת את שניהם. המרשם הפלילי או חלקו נועד גם לצרכיהם של גופים נוספים המנויים בחוק המרשם הפלילי ותקנת השבים ובתוספת הראשונה שבו. הרישומים האחרים לא נועדו אלא לצרכיה של המשטרה", נכתב בפסק הדין.
השופטים הוסיפו כי "מחשיבותו היתרה של הנושא לפרט ומהצורך בהגנה על שמו הטוב ועל פרטיותו מתחייב הסדר חקיקתי, דוגמת זה שנקבע לגבי המרשם הפלילי. ואין להעלות על הדעת כי נושא רגיש כל כך שיש בו פגיעה כה קשה בפרט, ימצא את הסדרו שלא בדרך חקיקה ראשית".
פישלר אומר ל-Nfc כי עד היום המשטרה לא יישמה את הבג"צ. בין היתר הוא מצביע על האבסורד הטמון דווקא במאגר המשטרתי. המחוקק לדבריו קבע מתי יתבצעו מחיקה והתיישנות בתיקי מורשעים המצויים במרשם הפלילי, אך לא נקבע בחוק מתי יימחקו תיקים גנוזים. הוא מוסיף כי עד היום אין תחת חקיקה קריטריונים להתיישנות של המאגר המשטרתי הפנימי, קרי מתי מוחקים מהמאגר תיקים סגורים. פישלר מקווה כי עתה, עם הקמת הוועדה, יוסר "הכתם" מעל שני מיליון אזרחים שהם בעלי רישום פנימי, לא פלילי.

תאריך:  22/05/2008   |   עודכן:  22/05/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רפורמת פרידמן: ייבדק הרישום המשטרתי
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
ברור
ע.ג1  |  23/05/08 00:22
2
משטרה-משחק פופולרי של נשים
אזרח ישר  |  23/05/08 02:04
 
- אמת ויציב
ojer  |  23/05/08 09:32
3
לרותי אברהם - כנסי בבקשה
אזרח ישר  |  23/05/08 12:30
4
לרותי אברהם - כנסי בבקשה
אזרח ישר  |  23/05/08 12:35
 
- שם בודאי רשום שמו המלא וכן את
תבדוק בלישכת עו"ד  |  23/05/08 14:16
 
- עצה ידידותית.......
י.ש  |  23/05/08 21:31
5
במדינה שכול הספרדים בכלא
צדק חברתי  |  23/05/08 16:58
6
ל2 אתה לא יודע עד כמה אתה צודק ל"ת
שלומי - כלכלן  |  23/05/08 22:38
7
ירשם בדברי הימים של מדינתנו
שירי .א  |  23/05/08 23:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גיא בן-זיו
למעלה מ-20,000 אוהדי בית"ר יגיעו הערב לגן סאקר כדי לחגוג דאבל היסטורי. גאידמק יישא דברים. אייל גולן יסלסל וגרשון ישיר את שיר האליפות
מערכת ONE
המאמן מיהר לחבק את קפטן צ'לסי, שהחמיץ בדו קרב הפנדלים בגמר הצ'מפיונס    על ההמשך: "לא מדבר על זה"    קראבליו: "לא יכולנו לעצור את הבכי של טרי"
גלית יצחק
כך עולה מסקר שערך מפעל אבשלום    בקרב 28% מהישראלים הפרמטר החשוב ביותר בבחירת תפוח אדמה הוא צבעו    50% מעדיפים לקנות תפוחי אדמה בתפזורת
אלעזר לוין
בוטלה רכישת מגרש בפארק צמרת בת"א שעליו תיכנן פרשקובסקי לבנות 123 דירות יוקרה ולהרויח 33 מיליון שקל    הסיבה לביטול: אחד התנאים לא קוים
דרור מרום
אולמרט קיבל בכך את עמדתו של השר עמי אילון, האחראי על הטיפול השירות האזרחי. בנוסף לכך, הוחלט כי לא יקוצץ תקציב השירות הלאומי. הכספים בהיקף כ-20 מיליון שקל יוחזרו למערכת השירות הלאומי כבר בתקציב השנה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il