X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
המתמודדת הדמוקרטית עוררה סערה ציבורית על דבריה כי אין הצדקה לקריאות כי תפרוש כבר עכשיו משום שגם קנדי המשיך להתמודד עד שנרצח ביוני 1968
▪  ▪  ▪
הילרי קלינטון [צילום: AP]

הסנטורית הילרי קלינטון, המתמודדת על מועמדות המפלגה הדמוקרטית לנשיאות ארה"ב, התנצלה (יום ו', 23.6.08) על מעידתה, כאשר העלתה את פרשת רצח הסנטור רוברט קנדי ב-1968 כדי להצדיק את החלטתה להמשיך בהתמודדות, אבל פרשנים אומרים כי מעידה זו עלולה לעלות לה סופית בהפסד המועמדות.
קלינטון אמרה בראיון לעיתון בדרום דקוטה כי אינה יכולה להבין את הקריאות לפרישתה מהמירוץ נגד הסנטור מאילינוי ברק אובאמה, וציינה כי בעבר נמשכו כמה מההתמודדויות גם בחודש יוני. "בעלי (ביל קלינטון) לא פרש מהמירוץ ב-1992 ולבסוף ניצח בפריימריז בקליפורניה בחודש יוני, נכון?", אמרה קלינטון בראיון לעורכי העיתון "ארגוס לידר". "והכל זוכרים שבובי קנדי נרצח בעת ההתמודדות ביוני בקליפורניה. אני לא מבינה זאת", המשיכה קלינטון.
דוברו של אובאמה, ביל ברטון, הזדרז לגנות את דברי קלינטון כ"מצערים" ואמר ש"אין להם מקום במערכת הבחירות".
כוונתה של קלינטון בהתייחסותה לרצח קנדי בסוף ההתמודדות על מועמדות המפלגה הדמוקרטית לנשיאות ב-1968 הייתה ככל הנראה להוכיח שבעבר נמשכו מאבקים אלה גם ביוני. אבל עצם ההזכרה של מעשי רצח פוליטיים מעוררת רגישות רבה, בייחוד בקרב תומכי אובאמה, שהסכים לקבל אבטחה של השירות החשאי עוד בשנה שעברה, זמן רב לפני שאבטחה כזאת הוצעה לשאר המתמודדים, בגלל איומים על חייו.
הערכה: אובאמה על סף ניצחון
קלינטון עשתה מאמץ לתקן את הנזק שגרמו דבריה, ואמרה שהנושא של קנדי עלה במוחה בעת הראיון משום שרק בשבוע שעבר אובחן סרטן המוח אצל הסנטור אדוארד קנדי, תומכו של אובאמה. "אני מצטערת אם הזכרת הרגע שגרם טראומה לכל העם האמריקני, ובמיוחד למשפחת קנדי, היה פוגע בדרך כלשהי. בוודאי לא הייתה לי כוונה לכך", אמרה הסנטורית. "לדעתי, עלינו להביט אל העבר ואל מנהיגנו שנתנו לנו השראה, ויש לי הכבוד להחזיק במושבו של הסנטור קנדי מטעם מדינת ניו-יורק בסנאט ארה"ב", הוסיפה.
עורך "ארגוס לידר", רנדל בק, פרסם הודעה שבה נאמר: "התייחסותה של קלינטון לרצח קנדי התמקדה בנושא לוח הזמנים של מועמדותה בפריימריז ולא ברצח עצמו".
על-פי הערכות שפורסמו ביום ו' (23.5.08), לאובאמה חסרים כעת 61 קולות בלבד כדי להיבחר למועמד הדמוקרטי בוועידת המפלגה. 1965 מצירי הוועידה תומכים בו, לעומת 1779 התומכים בהילרי קלינטון. זכייה במועמדות מצריכה גיוס 2026 תומכים בוועידה.
דוח רפואי: מק'קיין כשיר
פרשת מעידת קלינטון גנבה את ההצגה מהמחנה הרפובליקני, שפרסם חוות דעת רפואית המלמדת שהמועמד הרפובליקני ג'ון מק'קיין כשיר לחלוטין לשמש נשיא, על אף גילו. הסנטור מאריזונה, שיהיה בן 72 באוגוסט, יהיה - אם ייבחר - הנשיא המבוגר ביותר שהושבע אי פעם לכהונה ראשונה. נראה שפער הגילים יהיה נושא מרכזי בבחירות לנשיאות, במיוחד אם יתמודד מולו ברק אובאמה, שהוא בן 46.
מטה מסע הבחירות של מק'קיין פרסם גם את דוח החזרי המס של אשתו, סינדי, משנת 2006. הדוח קובע כי היא הרוויחה באותה שנה שישה מיליון דולר. סינדי מק'קיין, מיליונרית שירשה חברה להפצת בירה, סירבה עד כה לפרסם את הדוח בטענה שמדובר במידע פרטי. הדבר עורר קריאות של המחנה הדמוקרטי לשקיפות.

תאריך:  24/05/2008   |   עודכן:  24/05/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 ברק אובמה / Barack Obama
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קלינטון התנצלה על אזכור רצח בובי קנדי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהונתן דחוח-הלוי
מחמוד שוכרי, לשעבר שגריר מצרים בסוריה, טוען כי דמשק תהיה מוכנה לוותר על קו גבול נושק לכינרת בתמורה לנסיגה ישראלית מלאה מרמת הגולן    אישיות סורית בכירה: דמשק אינה מוטרדת מהמצב הפוליטי בישראל ותמשיך במו"מ עם כל ממשלה המחויבת לנסיגה
אופירה אסייג ודורון בן דור
נשיא מכבי חיפה, יעקב שחר, וג'ובאני רוסו נפגשו והחליטו להמשיך את הרומן גם בעונה הבאה תחת הדרכתו של המאמן החדש, אלישע לוי
מערכת ONE
על-פי הדיווחים, רוברטו דה אסיס ידון עם טקסין שינוארטה על אפשרות העברת הקשר למנצ'סטר. אם זה יקרה, רונאלדיניו ירוויח 200 אלף ליש"ט בשבוע
מערכת ONE
על-פי הדיווחים, הסיכום על הפיצוי הכספי מעכב את הפרסום הרשמי. לדברי העיתון, גם שני עוזריו של גרנט, האנק טן-קאטה וסטיב קלארק, יעזבו
יואב יצחק
נוסח האזהרה    אדוני ראש הממשלה, מר אהוד אולמרט: הינך חשוד בעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים, קבלת דבר במרמה, רישום כוזב במסמכי תאגיד, חוק מימון מפלגות, חוק המתנות, וכן: עבירות מס והלבנת הון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il