X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
לרשימת המסעדות האיכותיות שמאכלסות את חצר פיינגולד בירושלים הצטרפה לאחרונה תוספת חלבית וכשרה – דגים בחצר יעל צלניק מהדסת את דרכה למקום, ולא מבינה למה לא יכלו לשים שלט קטן
▪  ▪  ▪
[צילום: מסעדת דגים בחצר בירושלים]

"דייג, אוהב דגים?" שאלתי את דני, חברתי הצרפתיה, בדרך ל"דגים בחצר" החדשה. "לא יודעת, אבל אני כן, ואני רעבה", קבעה דני. אז הלכנו יותר מהר.
כשעמדתי לשאול אם לא יכלו לשים שלט שכתוב עליו "ים", הגענו לחצר פיינגולד המקסימה, בעלת המיקום האסטרטגי במרכז ירושלים. לאחרונה נוספה "דגים בחצר" הכשרה-חלבית לרשימת המסעדות האופנתיות והאיכותיות השוכנות בחצר והייתי חייבת לבדוק מה קורה שם, כי לפתוח מסעדת דגים בירושלים, מקום שלכל הדעות לא נמצא על חוף הים וגם לא על אגם או נמל או נהר, זה בפירוש לשחות נגד הזרם (לא יכולתי להתאפק...).
המבנה בו נמצאת "דגים בחצר" אכלס פעם מפעל לקרטונים. היום הוא חלל משופץ, יפיפה ועתיק, שאם מתיישבים בו, פשוט לא בא לקום. עדו, המלצר האדיב והנדיב שלנו, הסביר לנו שהסלטים והפוקצ'ה (10 שקל לסועד) מוגשים חופשי, זאת אומרת שממשיכים למלא לנו את הקעריות ללא הרף בכל פעם שאנחנו מחסלות את תכולתן, אבל היה קשה לנו להקשיב מרוב הצבעים והניחוחות שזרמו לשולחן.
מסביב לפוקצ'ה דקה וחמה מהתנור - כמו שאני אוהבת וכמו שהיא צריכה להיות - הונחו אלפי סלטים, בערך: חציל על האש עם טעם נפלא של עשן, טונה כבושה, זיתים מעולים עם לימון כבוש, קוביות של בטטות, טחינה ירוקה וסמיכה, סלט כרוב עם בצל מטוגן וצימוקים - לטעמי הברקת השנה, סלק, איקרה, חציל מטוגן עם גבינת שמנת וחביב ביותר על הצרפתיה - סלט של גזר וקולורבי מוחמצים שהיה מתובל בצורה מושלמת. כמובן שאחרי פתיחה כזו אין שום צורך להזמין דגים או כל דבר אחר, אבל כזו אני - חובתי המקצועית מעל לכל, ולכן ביקשנו את התפריט.
התפריט מגולל רשימה אינסופית של דגי ים ובריכה שאפשר לבקש עשויים בתנור אבן, בגריל או מטוגנים, הכל לפי סוג הדג, החשק ומצב הדיאטה של הסועד. אני הלכתי על דניס בגריל, עם פוטטו צ'יפס ורוטב שום (88 שקל), ודני הלכה על לברק בתנור ברוטב ציר דגים, בתוספת פירה (88 שקל). לא שכחנו להזמין יין לבן חצי יבש מענבי ריזלינג של גמלא (18 שקל לכוס), כי הצרפתיה טענה שאין אוכל בלי יין, בטח לא דגים.
כדי לחסוך למי שממהר היום ואין לו זמן לקרוא עד הסוף, אסכם לכם: היה גדול. למי שמעוניין בפרטים, מסקנותינו להלן: הדניס שנצרב על הגריל היה קריספי בחוץ, לבן ועסיסי מבפנים ומהנה בטירוף באופן כללי. מילה על הרטבים - גם רוטב השום וגם רוטב ציר הדגים היו נפלאים. עשירים בטעם ומדויקים, הם שידרגו את המנות באופן שאי אפשר לתאר במילים, או לפחות לא עם אוצר המילים שלי. הצרפתיה בקושי נתנה לי לטעום מהלברק, אבל בסוף הצלחתי לשנורר ביס. הוא היה מצוין, אם כי חייבים להודות שהצלייה בגריל נותנת לדג טעם מעושן שפשוט לא ניתן להשיג באפייה בתנור. הפירה היה פשוט מעולה - נימוח אבל לא משחתי, עם טעם מדהים של שמנת וחמאה.
נשענו אחורה ובהינו בשלדים המיותמים שהשארנו בצלחות. אין ספק, זה הזמן למשהו מתוק. הזמנו את ה"מאיה", עוגה משכבות מוס שוקולד בלגי וקראנץ' שוקולד בציפוי גנאש שוקולד (31 שקל). אתם יודעים, שיהיה משהו ליד התה והקפה. בסיכומו של קינוח, אני חושבת שאקרא לבת שלי מאיה, ולא, לא הגזמתי. עוגה מדהימה וקינוח אולטימטיבי.
שמחנו לגלות שיש פה גם תפריט עסקיות צהריים ובו ניתן למצוא ארוחות ב-59 שקל וב-79 שקל, מחירים שווים לכל נפש ושווים באופן כללי. אז אם בא לכם דגים - עכשיו יש לכם כתובת גם בירושלים, שיש כאלה שטוענים שאין בה ים.

* הכותבת הייתה אורחת המקום.
דגים בחצר - יפו 31 חצר פיינגולד ירושלים, 02-6222524/3
תאריך:  25/05/2008   |   עודכן:  25/05/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
שרת החוץ לבני פתחה את טקס השיגור של מטוס הסיוע הישראלי לסין    את הסיוע מימנו קבוצת החברה לישראל ועידן עופר שתרמו מיליון דולר, וזוג פילנתרופים יהודים אשר תרמו חצי מיליון דולר באמצעות קרן היסוד
דרור מרום
ההסתדרות אישרה סיכסוכי עבודה במשרד החינוך, בחברת הדואר, בחברת חשמל, בביה"ח וולפסון, בשירותי הכבאות בחיפה, במעון טללים בדימונה ובמעבדות במוסדות ההשכלה הגבוהה
דרור מרום
הנתון גבוה מהתחזיות שפיזרו בחודשים האחרונים בכירי משרד האוצר ובנק ישראל    התוצר עלה בשיעור שנתי של 5.4% - והתמ"ג העסקי צמח ב-6.1%    גידול בולט חל ברכישת מוצרים בני-קיימא ע"י משקי הבית
מחלקה ראשונה
גדעון פישמן כיהן כפרופסור מן המניין במחלקה לסוציולוגיה באוניברסיטת חיפה וכראש המרכז לחקר החברה
מערכת ONE
המנג'ר הישראלי אומנם פוטר אמש, אך לא צריך לדאוג לחשבון הבנק שלו    באנגליה התעוררו לכותרות ארסיות - ה"סאן": "אברם קוצץ ונבעט החוצה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il