X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כך עולה מנתוני ארגון בטרם 46 מקרי מוות של ילדים כתוצאה מתאונות נרשמו בחודשים יולי-אוגוסט 2007 9% מההורים חושבים שניתן להשאיר ילד מתחת לגיל 6 לבד בבית וגם: כיצד תשמרו על ביטחון ילדכם בחופש הגדול
▪  ▪  ▪
לשמור על הילדים [צילום: פלאש 90]

מספר הילדים שנפגעים בחודשי הקיץ הינו גבוה באופן משמעותי מאשר שאר עונות השנה. כך עולה (ב', 26.5.08) מנתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים.
על-פי הנתונים, בחודש יולי 2007 התרחשו 20 מקרי מוות ובחודש אוגוסט באותה שנה התרחשו 26 מקרי מוות, בעוד שהממוצע החודשי באותה שנה עמד על 14 מקרים. בחודש יולי 2006 התרחשו 14 מקרי מוות ובאוגוסט 2006 התרחשו 19 מקרי מוות, בעוד שהממוצע החודשי של מקרי מוות באותה שנה עמד על 12.
במהלך השנים 2007-2004 נהרגו 121 ילדים ובני נוער עד גיל 17 כתוצאה מתאונות בקיץ.
הפגיעות השכיחות: תאונות דרכים וחנק
מדוח של ארגון בטרם עולה, כי הפגיעות השכיחות ב-2007 בעונת הקיץ היו: תאונת דרכים - רכב (13.7%), תאונת דרכים - הולך רגל (13.4%), חנק (9.7%), הרעלה ואחר (9.4% כל אחד), טביעה (8.8%) ונפילה (7.9%). בשנה זו התרחשו 34% מהפגיעות במהלך פעילות פנאי ובחוץ, 32% בדרך ו-22% בבית.
הורים לא דואגים לביטחון ילדם
כרבע מההורים אינם נוהגים לבדוק הסדרי בטיחות ואינם מוודאים כי מקפידים לשמור על כללי בטיחות בפעילויות של ילדיהם, כמו נופש במלון או בצימר, נסיעה באופניים, משחק בחוץ. כמו-כן, בקרב הורים לילדים בגילאי 5-4, אחוז זה גבוה אף יותר ומגיע ל-44%. כך עולה מסקר שערך ארגון בטרם בחודש אפריל 2008.
הסקר נערך באמצעות "ליטל משר חיים-מחקר יישומי", בשיתוף מכון מחשוב, בקרב מדגם מייצג של 500 הורים ילדים בגילאי 15-0.
מנתוני הסקר עולה, כי 51% מההורים ציינו כי ניתן להשאיר ילד לבד בבית רק מגיל 10 ואילו כ-9% מההורים חושבים בטעות כי ניתן להשאיר ילד מתחת לגיל 6 לבד בבית, ללא השגחה של מבוגר אחראי.
מארגון בטרם נמסר, כי חוק העונשין בישראל קובע שאין להשאיר ילד הצעיר מגיל 6 ללא השגחה ראויה.
ההורים - שומרים על ילדם בקיץ
מממצאי הסקר עולה, כי 53% ממשתתפי הסקר ציינו כי אחד מההורים נמצא בבית עם ילדיהם בחופש הגדול. שיעור זה גבוה יחסית בקרב הורים שהכנסתם נמוכה מאוד מהממוצע (76%), ובקרב דתיים (64%).
29% מההורים ציינו כי סבים או קרובי משפחה משגיחים על הילדים, 11% ציינו כי הילדים שוהים במסגרת חינוכית או בקייטנה, 8% ציינו שמרטף מתחת לגיל 18 המשגיח על הילדים ו-4% ציינו מטפלת מעל גיל 18.
לא שולחים את הילד ללמוד שחיה
מתוצאות הסקר עולה, כי 39% מההורים לילדים מעל גיל 5 ציינו כי ילדם לא למד ולא לומד שחייה, כאשר אחוז זה גבוה יחסית בקרב אוכלוסיה בעלת הכנסה נמוכה מהממוצע (54%) ובקרב חרדים (57%). מארגון בטרם נמסר, כי ההמלצה היא ללמד ילדים מגיל 5 לימודי שחייה.
מאיזה גיל חוצים לבד את הכביש?
מהנתונים עולה, כי 21% מההורים חושבים בטעות כי ילדים צעירים מגיל 9 יכולים לחצות כביש לבד, ללא ליווי של מבוגר אחראי (בהשוואה ל-70% מההורים שציינו תשובה זו בסקר שנערך בקרב 700 הורים ב-2001). 30% מההורים ציינו בתשובתם את גיל 9 ו-49% ציינו גילאים מ-10 ומעלה.

כיצד תעברו את הקיץ בשלום

ד"ר מיכל חמו-לוטם, מנכ"ל ארגון בטרם, מציינת מספר אמצעים שיש לנקוט על-מנת לעבור את הקיץ בשלום:
  • יש לדאוג לנוכחותו של מבוגר אחראי אשר ישהה עם הילדים שההורים אינם נמצאים בבית. החוק קובע כי אין להשאיר ילד עד גיל 6 ללא השגחה ראויה;
  • יש להשאיר בבית מספרי טלפון לשעת חירום וכן לוודא שהמבוגר האחראי יוכל לאתר את ההורים בשעת הצורך;
  • בעת בילוי משפחתי מחוץ לבית, יש לקבוע עם הילדים מקום מפגש מוסכם למקרה שיאבד הקשר. כמו-כן, יש לתת לילדים פתקית או מדבקה שבה רשום מספר הטלפון שלכם;
  • בפעילות מים, ילד עד גיל 5 זקוק להשגחה צמודה ופעילה בכל שהייה במים. על הבוגר האחראי להימצא במרחק נגיעה מהילד, בקשר עין קבוע איתו ולהתפנות מכל עיסוק אחר.
ארגון בטרם מציין זו השנה השמינית ברציפות את שבוע בטיחות הילד והפעם בנושא בטיחות ילדים בקיץ, תחת הכותרת: גם בקיץ לא לוקחים חופשה מבטיחות. במסגרת זו, ייערכו פעילויות הסברה והדרכה בכל רחבי הארץ: בטיפות חלב, בבתי חולים, בקופות חולים ובמוסדות החינוך, החל מה-25 במאי ובמהלך כל חופשת הקיץ.

תאריך:  26/05/2008   |   עודכן:  26/05/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יותר תאונות דרכים וחנק בקרב ילדים בקיץ
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
המערכת תאפשר להעריך אספקטים שונים בתפקוד הלב    היא תפענח באופן אוטומטי נתונים מתוך בדיקות אולטרא-סאונד של הלב ותיתן הערכה של תפקודו
דרור מרום, אלעזר לוין
הסוכנים טוענים בפני הממונה על שוק ההון, הביטוח והחיסכון במשרד האוצר כי קיים חשש לפעולות הטעייה של לשכת סוכני הביטוח בנושא החיסכון הפנסיוני
מחלקה ראשונה
במהלך חמש שנים בניהולו, הצליחה התזמורת להחזיר חובות שהסתכמו ב-15 מיליון שקלים, להחזיר את אמון הנגנים בעצמם ובהנהלה, ולצאת לדרך חדשה וללא גרעון
יואב יצחק
עמנואל גרוס הינו מומחה בינלאומי למשפט פלילי    לדעתו, אם טלנסקי מודה שנתן שוחד לאולמרט, די בכך כדי להרשיע את אולמרט בקבלת שוחד    "אם יעיד מֶסֶר שאולמרט השתמש בכספים לצרכים פרטיים, די בכך להרשיע את אולמרט במרמה והפרת אמונים"
צביקה פישר
לא זול באוברג'ין האינטר-קונטיננטלית, אבל צביקה פישר סבור שיש תמורה בעד האגרה    מהארוחה המשובחת שלו שם הוא חזר עם המלצה אחת: זה הזמן להרים טלפון לדוד האיש מאמריקה (או לאל גור)
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il