X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
גילויים מחדר החקירות / בלעדי ל-Nfc

סתירה בעדויות טלנסקי-מסר

אורי מסר טוען: טלנסקי הוא שהעביר 300 אלף דולר לכיסוי הגרעון בעמותה טלנסקי מכחיש וטוען: אני נדהם; אני לא מסרתי את הכסף טלנסקי מסר כמה גרסאות לגבי חלק ממעטפות הכסף שמסר לאולמרט, שולה זקן ואורי מסר
▪  ▪  ▪
אולמרט. מי התורם? [צילום: פלאש 90]
גלנטי - ראש מערך ההדלפות
יואב יצחק
יעקב גלנטי, המשמש ראש מערך ההסברה הלאומי ויועץ התקשורת במשרד ראש הממשלה, הוא הממונה על ההדלפות לכלי התקשורת מתוך תיק אולמרט-טלנסקי * גלנטי מבצע עבירה משמעתית וגם פועל בדרך שיש בה משום הפרת אמונים ושיבוש מהלכי חקירה ומשפט
לרשימה המלאה

יואב יצחק
פרקליט המדינה יוצא נגד השקרים של גילת

עימות חריף פרץ בין שני העדים המרכזיים נגד ראש הממשלה, אהוד אולמרט. עו"ד אורי מסר, מי שעמד בראש עמותת "ירושלים המלוכדת בראשות אהוד אולמרט", טוען כי הכסף שהוזרם בסך 300 אלף דולר - ששימש שלא כדין לכיסוי גרעון העמותה, נמסר לו מידי משה (מוריס) טלנסקי; ואילו טלנסקי טוען: לא היו דברים מעולם. אני נדהם. לא מסרתי כסף זה ואין לי מושג מדוע נעשה שימוש בשמי ובחשבוני בבנק.
התעלומה מהיכן הכסף טרם נפתרה. חוקרי המשטרה מעריכים, כי מאחורי כספים אלה מסתתרים בעלי הון שפעלו למען בחירת אולמרט, מסיבות שאינן קשות לניחוש. גורמים אלה חברו יחדיו ועשו שימוש בחשבונו האישי של טלנסקי, להלבנת הכספים.
פרשה זו התגלתה תוך-כדי חקירת פרשת מעטפות הכסף שהעביר טלנסקי לאולמרט, אורי מסר ושולה זקן. חוקרי המשטרה בדקו ומצאו, כי סכום של 300 אלף דולר חולט על-ידי הבנק, לכיסוי חוב של העמותה שנוצר ב-1998 בעת שהעמותה מימנה את קמפיין אולמרט לראשות העיר ירושלים. בדיקה נוספת העלתה, כי לבנק ניתנה ערבות מחשבונו הפרטי של טלנסקי, להבטחת כיסוי החוב. ומאחר והחוב לא כוסה עד 2001, למרות שהבחירות לראשות העיר ירושלים התקיימו שלוש שנים קודם לכן, החליט הבנק לחלט את הכסף.
התעלומה: מי הזרים את הכסף
בחקירה נשאל טלנסקי פעמים רבות, האם הוא שהזרים את הכסף. החוקרים שאלו את העד, מכיוון שהכסף הופקד בחשבונו הפרטי וממנו חולט, כאמור, לכיסוי חובה של העמותה. טלנסקי טען, להפתעת החוקרים, כי אין לו מושג במה מדובר. הוא אמר כי הוא לא הפקיד את הכסף בחשבונו, ואם היו פעולות כאלה, הרי שנעשה שימוש בחשבונו הפרטי, למטרות זרות.
עו"ד אורי מסר, לעומת זאת, טען דברים הפוכים. לדבריו, טלנסקי העביר לידיו 300 אלף דולר, והוא, עו"ד מסר, הפקיד את הכסף בבנק בחשבונו האישי של טלנסקי, ומשם חולט הכסף. מסר סיפר, כי הוא פעל בשמו של טלנסקי, כבא-כוחו.
חוקרי המשטרה מוצאים עצמם במצב מוזר, שבו בעל החשבון טוען למעשה כי אם אכן הופקד סכום זה בחשבונו, הרי שנעשה בחשבונו שימוש בלתי חוקי כדי להסוות פעולות בנקאיות. הוא ציין עוד, כי הוא הודה בחקירתו שמסר מעטפות מזומנים לאולמרט, ואם היה מזרים את הסכום הגדול הנ"ל, הוא לא היה מסתיר זאת. ואילו אורי מסר, כאמור, שהיה אותה תקופה פרקליטו של טלנסקי, טוען כי הוא קיבל את הכסף כדין, מידיו של טלנסקי, והשתמש ביפוי כוח מטעמו כדי לבצע את הסידורים בבנק.
על-פי החשד, הכסף התקבל באופן בלתי חוקי, מגורם שניסה להסוות את מתן הכספים. חוקרי המשטרה פועלים עתה כדי לגלות מי התורם הגדול. ההערכה היא, כי הניסיון להסתירו נועד להסוות את יחסי הגומלין האסורים ומערכות השוחד בין אותו תורם/מממן לבין אולמרט. חוקרי המשטרה חושדים, כי אולמרט יודע היטב מי התורם, והוא מסתיר זאת כדי להרחיק עצמו מעניין זה. אולמרט נחקר בנושא זה, וכדרכו זרק את הכל על עו"ד אורי מסר.
טלנסקי. עשרות או אלפים?
הסתירה בין עדויות טלנסקי לאלה של עו"ד מסר אינן היחידות בפרשה. מתברר, כי בעדויות שמסר טלנסקי הוא סתר את עצמו פעמים רבות. עדותו מבולבלת ונמצא כי בחלקים מהחקירה הוא טוען שהעביר סכומי כסף מסויימים (עשרות אלפי דולרים), בעוד שבעדויות אחרות נקב בסכומים אחרים לגבי אותן העברות/מעטפות (אלפי דולרים). חוקרי המשטרה נדרשים להצליב את המידע שמסר, שכן בלא הצלבת עדותו אין ערך רב לדבריו.

תאריך:  26/05/2008   |   עודכן:  27/05/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סתירה בעדויות טלנסקי-מסר
תגובות  [ 11 ] מוצגות  [ 11 ]  כתוב תגובה 
1
טלנסקי יהיה מחר ליצן החצר
ניחוש פרוע  |  26/05/08 23:52
 
- אתה גלנטי ? ל"ת
אורי2  |  27/05/08 00:03
 
- לא,מי זה גלנטי ? ל"ת
ניחוש פרוע  |  27/05/08 07:44
2
תענוג לראות איך הם...
אמיר788  |  26/05/08 23:56
3
הדליף לך גלנטי ?
ואת החדשות האלה.  |  27/05/08 00:03
4
שהמשטרה לא מדליפה ....... ל"ת
ואחר כך אומרים  |  27/05/08 00:13
5
איך..איך..איך...כך מת הקבינט ?
תמרה  |  27/05/08 04:55
 
- ולכן יקרא קיבינימט! קיבינימט! ל"ת
עטרה קלימי שגב  |  27/05/08 06:27
6
סתירה כזו בין שני עדים מרכזיים
ט.ג.מ.  |  27/05/08 06:59
7
כמו המרדף אחרי אל קפונה.
ונוס  |  27/05/08 07:30
8
טלנסקי לא רוצה להפליל את עצמו.
עד מדינה אמריקאי?  |  28/05/08 16:36
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
ממשלת ישראל הציעה לחיזבאללה להשיב את סמיר קונטר ואסירים נוספים תמורת שני החיילים הישראלים השבויים גולדווסר ורגב    לאחר שדחה את ההצעה השמיע נסראללה קולות אחרים בפני המונים בביירות
משה ריינפלד
היתם עודה, שוהה בלתי חוקי, פרץ גם לבית ספר בפתח תקוה שהועסק בו בשיפוצים, גנב קופת צדקה מדירה בבני ברק ונתקל בבעל דירה אחרת שפרץ אליה
דרור מרום
ריבית בנק ישראל תעמוד על 3.5%    "אומנם חלק ניכר מהעלייה במחירים מקורה בעליית מחירי המזון והנפט בחו"ל, אך גם בניכוי ההשפעות של מחירים אלו, חלה עלייה בסביבת האינפלציה"
איציק וולף
ח"כ אלדד ציין בדיוני השדולה למען הגולן בכנסת את לשון החוק היבשה ועורר זעמם של חברי כנסת רבים    ח"כ רן כהן וח"כ פינס הגישו תלונה בגין הסתה
רותי אברהם
בני משפחתה של תאיר ראדה ז"ל יגישו מחר תביעת ענק נגד משרד החינוך והמדינה    ראדה נרצחה לפני כשנה וחצי בבית ספרה בקצרין    בתביעה: "הורים שלחו ילדה לביה"ס ולא קיבלו בחזרה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il