X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ערעור הנהג התקבל לאחר שהתברר כי עורך דינו לא זומן כלל וכי שופט התעבורה הסתפק בהצהרת התובע כי "הנאשם לא התייצב" בלי לברר זאת
▪  ▪  ▪
[צילום אילוסטרציה: פלאש 90]

שופט בית המשפט המחוזי בחיפה כאמל סעב ביטל (יום ב', 26.5.08) פסק דין של בית המשפט לתעבורה שהרשיע נהג בהיעדרו. השופט הורה לנהל את המשפט מחדש.
הנהג, זיאד בסול, הועמד לדין על נהיגה בלא מלווה. עורך דינו, עו"ד פאדי ג'באלי, הגיש בקשה לדחות את מועד הדיון. השופט שמואל יציב קיבל את הבקשה בהיעדרם של הנהג ועורך דינו, והורה לזמנם לדיון שנקבע ל-20 בינואר 2008.
ביום שנקבע לא התייצבו הנהג ועורך דינו בבית המשפט והשופט יציב הרשיע את בסול בהיעדרו בעבירה שיוחסה לו, וקבע כי ב-31.3.08 יהיה לטיעון לעונש. נגד הנהג הוצא צו הבאה והוצא זימון לעורך דינו.
בישיבה ביקש עורך הדין מהשופט לבטל את הכרעת הדין שניתנה בהיעדר הנאשם. השופט דחה את הבקשה והורה לעורך הדין לטעון לעונש, עורך הדין מאן לעשות זאת, והשופט גזר על הנהג פסילת רישיון נהיגה ל-3 חודשים, פסילה על תנאי ל-3 חודשים וקנס על סך 1,000 שקל.
על כך הוגש ערעור לבית המשפט המחוזי. בפסק הדין שקיבל את הערעור קבע השופט סעב כי יש לבטל את הכרעת הדין, ועימה את העונש, שכן לא הוכח שעורך הדין זומן כדין לישיבה הראשונה ב-20 בינואר.
לא נשלחה הזמנה
השופט סעב ציין כי על-פי חוק סדר הדין הפלילי, אפשר להרשיע בעבירות קלות נאשם שלא התייצב, אם לא התייצב סניגור מטעמו, ואם השופט סבור שלא יהיה בכך משום עיוות דין.
בעניין הנדון, טען עו"ד ג'באלי כי לא זומן לישיבה שבה הורשע הנהג בהיעדרו, שכן לא הופקה הזמנה במזכירות בית המשפט ולא נשלחה אליו כלל. בפסק הדין קבע השופט סעב כי המדינה לא סתרה טענה זו. עוד קבע כי עיון בתיק בית המשפט לתעבורה מעלה כי אכן עורך הדין לא זומן כדין לישיבה זו, אף שפרטיו נמסרו לבית המשפט כאשר הוגשה בקשת הדחייה, ועל כן הייתה מוטלת חובה לזמנו כדין לדיון שוב.
עיון בפרוטוקול הדיון ב-20 בינואר מלמד ששופט התעבורה לא התייחס כלל לשאלת זימון עורך דינו של הנהג, והסתפק בהצהרת התובע: "הנאשם לא התייצב. מועד הדיון הודע לו כדין. אבקש לראותו כמי שמודה בעובדות כתב האישום ולפיכך להרשיעו".
השופט סעב הוסיף כי שופט התעבורה היה צריך לבטל את הכרעת הדין שניתנה בהיעדר הנאשם ובא-כוחו, בדיון שנערך במעמד כל הצדדים ב-31.3.08. השופט המחוזי ציין כי לפי החוק, ניתן לבטל הכרעת דין בשל אי התייצבות אם הסיבה לאי ההתייצבות הייתה מוצדקת. בעניין הנדון הייתה סיבה מוצדקת לאי התייצבותו של עורך הדין, שכן הוא לא זומן כלל לדיון.

עפ 003269/08
תאריך:  26/05/2008   |   עודכן:  27/05/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בוטלה הרשעת נהג בהיעדר סניגורו
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה ריינפלד
שופטת דחתה טענת שוכרי חנות בקניון גבעתיים כי את הארנונה על חלקה היחסי בשטחים הציבוריים צריכה לשלם בעלת הקניון, שיכון עובדים
רותי אברהם
הנשיא (בדימ.) של העליון אהרן ברק אומר כי בית המשפט הפך "טרף" לאנשים שאמורים להגן עליו    הוא הזהיר: אני "מריח" פגיעה במעמד היועץ המשפטי "וזה רע רע"
יואב יצחק
אורי מסר טוען: טלנסקי הוא שהעביר 300 אלף דולר לכיסוי הגרעון בעמותה    טלנסקי מכחיש וטוען: אני נדהם; אני לא מסרתי את הכסף    טלנסקי מסר כמה גרסאות לגבי חלק ממעטפות הכסף שמסר לאולמרט, שולה זקן ואורי מסר
איציק וולף
ממשלת ישראל הציעה לחיזבאללה להשיב את סמיר קונטר ואסירים נוספים תמורת שני החיילים הישראלים השבויים גולדווסר ורגב    לאחר שדחה את ההצעה השמיע נסראללה קולות אחרים בפני המונים בביירות
משה ריינפלד
היתם עודה, שוהה בלתי חוקי, פרץ גם לבית ספר בפתח תקוה שהועסק בו בשיפוצים, גנב קופת צדקה מדירה בבני ברק ונתקל בבעל דירה אחרת שפרץ אליה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il