X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שאלה שהתבססה על מקרה שהיה בתקופת ההינתקות קוממה גורמים בציונות הדתית משרד החינוך: "לא התכוונו לפגוע. לתלמידים עמדה האפשרות לבחור קטע מתוך מספר קטעים בבחינה"
▪  ▪  ▪
משפחה בנווה דקלים [צילום: פלאש 90]

מנכ"ל אולפנת בני עקיבא בערד, חיים פרינס, הביע מחאה נמרצת בפני משרד החינוך על ניסוח שאלה במבחן הבגרות באזרחות שהתקיים היום (ב'). נוסח השאלה עסק בימי ההינתקות, והובא באופן הבא:
"בית משפט בתל אביב גזר עונש מאסר על שני אחים שתכננו לחסום את דרך 'נתיבי איילון' באמצעות כלי רכב ולהציתם במחאה על מדיניות הממשלה. השופט קבע כי הצתתם של כלי הרכב בנתיבי איילון כמוהו כהנחת מטען דליק המהווה סיכון לכל מי שמשתמש בדרך ומצוי בקרבתו באותה עת. ציין והסבר איזו זכות עלולה להיפגע, לדעת השופט כתוצאה מהצתת כלי הרכב?"
השאלה מתבססת על פסק דין שניתן לפני שלושה חודשים לשני אחים שתכננו לחסום את נתיבי איילון בכלי רכב ולהצית אותם כמחאה על תוכנית ההינתקות.
מנכ"ל האולפנה טוען כי עצם השאלה הוא הכנסה של סוגיות פוליטיות שמקומן אינו במבחן בגרות המיועד לכלל התלמידים במדינת ישראל. "מדוע שואלים שאלה שמתייחסת לציבור כזה או אחר? הרי מחאות מסוג כזה נעשו גם על ידי הסטודנטים, וגם על ידי עובדים שהמפעל שעבדו בו נסגר אז למה דווקא הדוגמה הזו? נוצרה איזו אווירה שעל הציבור שלנו אפשר לדרוך כל הזמן", אמר פרינס.
סיבה נוספת שקוממה את פרינס הייתה העובדה שאחת התלמידות שנבחנה היום בבחינה היא אחיינית של האחים שנידונו למאסר על הרצון לבצע את העבירה ועל-בסיס המקרה שלהם נוסחה השאלה. "התלמידות שצריכות לענות על השאלות הללו צריכות להביע עמדה לגבי האחים שלהם וחברים שלהם ואפילו על פעולות מחאה שהן עצמן השתתפו בהם. מבחינתן, שאלה כזו מעלה את כל נושא גירוש היהודים מבתיהם והעוול שנעשה להן ולא את השאלה באזרחות".
תגובת משרד החינוך: "אנו מביעים צער על פגיעתן של התלמידות מניסוחה של השאלה בבחינת הבגרות באזרחות. אין בשאלות הבחינה כדי לפגוע באוכלוסיה כזו או אחרת. יתרה מכך, אין בהן גם כדי לזהות אותה עם מגזר כזה או אחר. בחינת הבגרות באזרחות נועדה לבחון את ידיעותיהם של התלמידים בדבר זכויותיהם של אזרחים בחברה דמוקרטית לצד חובותיהם האזרחיות ושמירה על מסגרת החוק. לתלמידים עמדה האפשרות לבחור קטע מתוך מספר קטעים בבחינה. כאמור, לא הייתה כל כוונה לפגוע ברגשותיהם של התלמידים הנבחנים".

תאריך:  26/05/2008   |   עודכן:  26/05/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריאל שרון / Ariel Sharon
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שאלה כתומה במבחן הבגרות באזרחות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה ריינפלד
ערעור הנהג התקבל לאחר שהתברר כי עורך דינו לא זומן כלל וכי שופט התעבורה הסתפק בהצהרת התובע כי "הנאשם לא התייצב" בלי לברר זאת
משה ריינפלד
שופטת דחתה טענת שוכרי חנות בקניון גבעתיים כי את הארנונה על חלקה היחסי בשטחים הציבוריים צריכה לשלם בעלת הקניון, שיכון עובדים
רותי אברהם
הנשיא (בדימ.) של העליון אהרן ברק אומר כי בית המשפט הפך "טרף" לאנשים שאמורים להגן עליו    הוא הזהיר: אני "מריח" פגיעה במעמד היועץ המשפטי "וזה רע רע"
יואב יצחק
אורי מסר טוען: טלנסקי הוא שהעביר 300 אלף דולר לכיסוי הגרעון בעמותה    טלנסקי מכחיש וטוען: אני נדהם; אני לא מסרתי את הכסף    טלנסקי מסר כמה גרסאות לגבי חלק ממעטפות הכסף שמסר לאולמרט, שולה זקן ואורי מסר
איציק וולף
ממשלת ישראל הציעה לחיזבאללה להשיב את סמיר קונטר ואסירים נוספים תמורת שני החיילים הישראלים השבויים גולדווסר ורגב    לאחר שדחה את ההצעה השמיע נסראללה קולות אחרים בפני המונים בביירות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il