X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כבר בעת המינוי לתנובה כתב Nfc כי מזוז "נתקלה בוודאי בתנובה ותהליך מכירתה במסגרת תפקידה באוצר, שבו עסקה בנושאים הנוגעים לכל תחומי הפעילות במשק, כולל החקלאות"
▪  ▪  ▪
כהן: מזוז אישיות משפטית בעלת שיעור קומה [צילום: איציק בירן]
יו"ר אומ"ץ, אריה אבנרי. חשש לפגיעה במינהל התקין במינוי

תנועת אומ"ץ הגישה (ג', 27.5.08) תלונה נגד מינויה של היועצת המשפטית לשעבר של משרד האוצר, עו"ד ימימה מזוז, לתפקיד היועצת המשפטית של חברת תנובה. התנועה ביקשה לבדוק את "תקינות מינויה לתפקיד". Nfc מציין, כי נושא מכירת תנובה והסיוע לגופים שהחזיקו בחברה בשותפות היה לאורך השנים אחד מהנושאים המרכזיים שבהם טיפל משרד האוצר, שמזוז מילאה בו תפקידים במשך 22 שנים, כולל 12 שנים כיועצת המשפטית.
אומ"ץ פנתה למבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, מחשש לניגוד אינטרסים במינוי. בפניית אומ"ץ נאמר: "יש לבדוק האם אין פסול ופגיעה במינהל התקין במינויה. אומ"ץ הייתה הראשונה שהיפנתה בשעתו את תשומת לבו של שר האוצר לשעבר, בנימין נתניהו, לצורך לקבל מהתנועות הקיבוציות חלק מהתמורה שתתקבל ממכירת מניותיהן בתנובה - וזאת על-פי ההסכם להסדרת חובות הקיבוצים שנעשה בערבות המדינה.
"בעקבות פנייתנו החל משרד האוצר לטפל בנושא זה והטיפול נמשך גם אחרי פרישתו של נתניהו מתפקידו. במסגרת הטיפול הועברו חלק מהמניות של הקיבוצים לבעלות המדינה, והחשב הכללי לשעבר במשרד האוצר, ד"ר ירון זליכה, עמד על כך שהמדינה תקבל סכום גבוה עבור המניות לקראת מכירן לחברת אייפקס. אחרי פרישתו של זליכה נמכרו המניות לחברה במחיר מופחת בהרבה - שהסב לעניות דעתנו נזק לקופת המדינה. בעסקה זו טיפלה המחלקה המשפטית של משרד האוצר. על-רקע הנאמר לעיל נראה לנו שמינויה של עו"ד מזוז הינו בעייתי וטעון בדיקה".
מזוז, אחותו של היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, הודיעה על הצטרפותה לחבר ההנהלה של תנובה ב-11 במאי, עוד בטרם יבשה הדיו על מכתב ההתפטרות שלה מתפקיד היועצת המשפטית של האוצר יום לפני כן, שהגיעה בהפתעה. תנובה מסרה אז כי המינוי ייכנס לתוקף רק בתום תקופת הצינון שתאושר למזוז.
כבר בעת המינוי לתנובה כתב Nfc כי מזוז "נתקלה בוודאי בתנובה ותהליך מכירתה במסגרת תפקידה באוצר, שבו עסקה במגוון רחב של נושאים הנוגעים לכל תחומי הפעילות במשק, כולל החקלאות, המים, שוק ההון, הבנקאות, גיוסי ההון בארץ ובחו"ל, התחבורה, התקשורת והתעשיה".
מנכ"ל תנובה, ליעד כהן, אמר עם ההחלטה על המינוי כי "אנו שמחים כי עו"ד ימימה מזוז מצטרפת לשורותינו, היא אישיות משפטית בעלת שיעור קומה, והיא תהווה תרומה איכותית להנהלת תנובה". גם באוצר ציינו עם ההודעה על פרישת מזוז כי היא "ליוותה בתפקידה חלק ניכר מהרפורמות והשינויים המבניים במשק שיזם משרד האוצר בעשורים האחרונים, החל מהצעדים הראשונים בפתיחת שוק התקשורת לתחרות ועד לרפורמה הגדולה בשוק ההון".
מזוז שימשה באוצר כחברה בוועדה לבחינת שוק ההון (ועדת אריאב), הייתה חברה בדירקטוריון נכסים מ.י, ליוותה את מכירת מניות הבנקים שבידי הממשלה, את מכירת גרעיני השליטה של בנק הפועלים, בנק דיסקונט ובנק לאומי, שימשה כחברה בוועדת המכרזים של רשות החברות הממשלתיות למכירת חברות ממשלתיות, שביניהן בזק, בז"ן ופי-גלילות, ליוותה את כל הפרויקטים הממשלתיים שהוציא החשב הכללי במכרזי הפעלה - כולל כביש חוצה ישראל, מנהרות הכרמל, מתקני ההתפלה, בית הסוהר הפרטי והרכבות הקלות בירושלים ובתל אביב.

תאריך:  27/05/2008   |   עודכן:  27/05/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אומ"ץ: לבדוק תקינות מינוי ימימה מזוז ליועמ"ש תנובה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת PCאון
אם תמיד רציתם לחלוק עם אחרים את אוסף המוזיקה המשובח שלכם בנגן ה-MP3, עכשיו תוכלו לעשות זאת: לא רק להשמיע לכולם את השירים, אלא אפילו לעשות קצת רעש במסיבה בה הנגן שלכם הוא ה-D.J
מערכת PCאון
אם תמיד חשבתם שאתם מקלידים מאד מאד מהר, והתאכזבתם שאין איזו תחרות או מקצה אולימפי בתחום, האתר המוזר של היום הוא בשבילכם. כמה מהר אתם מקלידים? שני בחורים נחמדים ישמחו לספר לכם זאת, ובתמונות!
רותי אברהם
אומ"ץ הגישה תלונה נגד ראש מערך ההסברה ויועץ התקשורת במשרד רה"מ יעקב גלנטי    בתלונה: חשד כי הדיברור שמעניק גלנטי לאולמרט מהווה שיבוש הליכים ועבירה על התקשי"ר    אומץ: יש להשעות לאלתר את גלנטי
יפעת גדות
הממשלה מודאגת שתלמידים בבתי ספר "נשאבים" לפשעי סייבר ומבלים שעות ארוכות כשהם מחליפים אי-מיילים דרך הטלפונים הסלולריים וסובלים מהשפעות שליליות אחרות משימוש יתר בטלפונים
דרור מרום
הגידול ברווחיות נובע בעיקר מעלייה במחירי המכירה ובכמויות המכירה, ובמיוחד של אשלג וסלע הפוספט - בעקבות העלייה המשמעותית והמתמשכת בביקוש לדשנים בשוק החקלאות העולמי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il