למרות שכיום מוצעים יותר יישומי אינטרנט מאי פעם, והם כוללים, בין השאר, סרטוני וידאו ורשתות חברתיות, הרי שמרבית המשיבים לסקר שערכה גרטנר, חברת המחקר והייעוץ לתחומי טכנולוגיית מידע ותקשורת (ICT), ציינו שהם משתמשים באינטרנט בעיקר כדי להתכתב בדואר אלקטרוני ולאסוף מידע.
בסקר, שנערך ברבעון הרביעי של שנת 2007, השתתפו 4,770 צרכנים פרטיים שמשתמשים באינטרנט ב-18 מדינות, שלושה אזורים גיאוגרפיים, שלוש רמות השכלה ושלוש רמות הכנסה. למקום השלישי, מבחינת העניין של המשתמשים, הגיעה הבנקאות המקוונת - למעט בשווקים המתפתחים, שם נרשמה החריגה המשמעותית היחידה.
למקום הרביעי הגיע שיתוף של תמונות, סרטוני וידאו וקבצים, וכל המשיבים ברחבי העולם מיקמו את שירותי הניווט הגיאוגרפיים, דוגמת Google Earth, במקום החמישי ואת הקניות המקוונות במקום השישי.
מגמה שונה בקרב צעירים עם זאת, מצאה גרטנר קבוצה דמוגרפית אחת שבה הסתמנה מגמה שונה: בני 13 עד 18 שנים גילו את תחומי העניין המגוונים ביותר בכל הקשור לאינטרנט - ממשחקים מקוונים והורדת שירים ועד בלוגים ורשתות חברתיות.
"במקום לראות במגמה הזאת שוני, יש לראות בה סימן לבאות", אמר אלרוי ג'ופלינג, מנהל מחקר בגרטנר. "מרבית הצרכנים רואים באינטרנט כלי עזר, ומשתמשים ברשת לתקשורת, איסוף מידע וביצוע של עסקות פיננסיות. אולם, בקרב בני הנוער מסתמנת תופעה חדשה, והם מובילים את המהפכה של יישומי האינטרנט שמיועדים לצרכנים פרטיים. הם מבשרים על עידן חדש שבו ישמשו יישומי האינטרנט בכל תחומי החיים - תקשורת, בידור, חברה, מידע ועסקות - הן בבית והן בדרכים".
מתמקדים במכשירים ניידים ג'ופלינג הוסיף שהחזית הבאה של האינטרנט תתמקד במכשירים הניידים, וכדי להצליח בחזית זו על הספקיות של הטכנולוגיות והשירותים לשלב כלים של דואר אלקטרוני, חיפוש וניווט גיאוגרפי בכל היישומים הנייחים, ולהסב אותם במהירות למתכונת של שירותים שניתנים במכשירים ניידים. "תוכנית עסקית מוצלחת חייבת להציע שימושיות מרבית בכל האמצעים. היישומים שעליהם מבשרים בני הנוער דורשים רכיבים נייחים וניידים במינון דומה", אמר ג'ופלינג.
צריך שיתופי פעולה אולם, גרטנר צופה שרק מעט ספקיות של טכנולוגיות ושירותים יוכלו להציע בעצמן את כל הרכיבים של יישומי האינטרנט, ושהצורך בשיתופי פעולה עם ספקיות אחרות יגבר. הספקיות יידרשו להעריך בצורה מדויקת לאיזה שוק הן יכולות לחדור בשם המותג שלהן, ותשתיות גמישות יהפכו לכורח המציאות.