X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מעריב ממשיך להתדרדר ההכנסות קטנו ב-20% המסחר במניה הופסק בשל פרסום הנתונים החלקיים ב-TheMarker הערכה: מעריב צפוי לפטר כ-100 עובדים נוספים
▪  ▪  ▪
גלעזר/יובל. העורכים החדשים טרם סיפקו את הסחורה [צילום: בוצ´צ´ו]

כניסתם של הנהלה חדשה ועורכים חדשים למעריב, שבשליטת הכשרת הישוב של משפחת נמרודי, הפיחו בחצי השנה האחרונה תקוות בחלק מעובדי העיתון ובבנקים המממנים את העיתון - אך הרבעון הראשון של השנה היה עוד רבעון קשה של הפסדים לעיתון מעריב. הכנסות החברה התכווצו ב-20%, ל-102.6 מיליון שקל. הירידה, שמוסברת בקיטון בהכנסות ממודעות, הובילה להידרדרות לכל אורך הדוח שפירסמה החברה. ההפסד התפעולי של מעריב צמח כמעט פי 4, ל-21.8 מיליון שקל, וההפסד הנקי שלה האמיר לרמה של 27.7 מיליון שקל.
בעקבות הנפילה בהכנסות, צנח הרווח הגולמי ב-55% ל-16.8 מיליון שקל, ושיעורו מסך ההכנסות נחתך ל-16% לעומת 28% ברבעון המקביל. זהו גם הרבעון השישי ברציפות (כל רבעון ביחס למקביל לו), שההכנסות של מעריב יורדות.
מעריב, שמושקעת בעיקר במניות הוט ובמניית חברת הרדיו הלווייני XM שנסחרת בוול סטריט, הקיזה מהחברה הוצאות מימון נטו בסך של 6.2 מיליון שקל, לעומת הכנסות מימון נטו שוליות של 400 אלף שקל ברבעון המקביל.
ההון החוזר (נכסים שוטפים בניכוי התחייבויות שוטפות) של החברה ייצר גירעון שלילי של 53 מיליון שקל. לחברה אג"חים בסך של 50 מיליון שקל והתחייבויות לבנקים בסך של 210 מיליון שקל. לחברה מזומנים והשקעות לטווח קצר בסך של כ-100 מיליון שקל.
לתוצאותיה של מעריב מוצמדת שוב הערה מצד רואי החשבון של החברה: "המשך פעילותה של החברה במתכונתה הנוכחית ויכולתה לעמוד בהתחייבויותיה מותנה בהשגת מקורות מימון מתאימים, בהמשך העמדת מסגרות אשראי על-ידי תאגידים בנקאיים ובשיפור מהותי בתוצאותיה העסקיות".
התוצאות של העיתון ברבעון הראשון הן בניגוד גמור לתחזיות שפורסמו בשבועות האחרונים בעיתונים, לפיהן הקיצוצים הדרמטיים בכוח האדם, המיזוג של אתר האינטרנט NRG והקטנת צריכת הניירת של העיתון - יביאו לשיפור בתוצאות הכספיות. אומנם מעריב הצליח להקטין חלק מההוצאות, אך ההכנסות שלו יורדות בקצב מהיר יותר בעקבות נטישת מפרסמים.
לפני שבועיים הודיע מעריב לבורסה, כי במסגרת הסכם מימון חדש אליו הגיע עם הבנק המלווה שלו - בנק הפועלים - הוא מתחייב לקיצוץ נוסף בכוח האדם בחברה. ההערכות הן שמעריב יקצץ כ-100 עובדים וירע את התנאים לעובדים רבים אחרים.
ב-30 באפריל הגיע מעריב להסכם עם בנק הפועלים, שהוא המממן העיקרי של קבוצת החברה. בין היתר, הוקטן החוב של הוצאת מודיעין כלפי הבנק בכ-30 מיליון שקל. בהודעה נכתב, כי "ניתנו בטחונות נוספים לטובת הבנק על-ידי הוצאת מודיעין, וניתנה התחייבות לא לשעבד נכסים ללא אישור הבנק, למעט שיעבודים שהוחרגו מראש". החברה התחייבה להגיש לבנק עד ל-30 ביוני תוכנית עיסקית לשנים 2010-2009, שתהיה מקובלת על הבנק. הוצאת מודיעין תחתום לטובת הבנק על כתב התחייבות לשמירה על יחסים פיננסיים מעודכנים. מעריב העריך אז בהודעתו, כי יגיע לאיזון תפעולי במהלך 2009, זאת לאחר סבב מינויים שערך גם בעיתון וגם באתר האינטרנט שלו. במקביל הורידה גם מעלות את דירוג האג"ח של החברה ל-BBB מינוס.
המסחר במניית מעריב הופסק בצהריים לאחר שנתונים על ההפסד הנקי וההפסד התפעולי התגלגלו למערכת TheMarker ופורסמו באתר TheMarker ב-11:29 דקות. 50 דקות מאוחר יותר הופסק המסחר במניה עד פרסום הדוחות שהתבצע בסביבות השעה 16:13.

תאריך:  29/05/2008   |   עודכן:  29/05/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מעריב הפסיד 22 מיליון שקל ברבעון הראשון
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
זה עוד לא הסוף
הלל ויס  |  29/05/08 22:09
2
כי מעריב בחר לתת במה לשמאלנים. ל"ת
ציונית  |  29/05/08 22:13
3
כי מעריב עיתון ימני - ליכודי ל"ת
שלמה11  |  29/05/08 23:08
4
"מעריב"יעלה על הפסים רק אם
ד"ר ח.  |  29/05/08 23:18
5
במעריב יש הדיוטים כמו בן כספית ל"ת
זה למה  |  1/06/08 17:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
בכך הם מנסים לתקן טעות משפטית וציבורית קשה שביצעו    המטרה המיידית: לשכנע את חברי הכנסת בכלל ואת חברי הקואליציה בפרט, להמתין כמה שבועות עד סיום ההליך - בטרם ייגזרו את דינו הציבורי של אולמרט
עידן יוסף
החשב הכללי לשעבר נאם בכינוס והאשים בכירים באוצר ש"סיימו בסך-הכל קורסים במבוא למקרו כלכלה, ומקבלים החלטת הרות-גורל מבלי שהם בקיאים בנושא"    על אולמרט: "הכריז שמשרד ראש הממשלה הוא מקום העבודה שלו, אבל אני מקווה ומאמין שלא לעוד הרבה זמן"
אלעזר לוין
מספרים מפתיעים: 44% מהדירות החדשות - קוטג'ים ווילות    ירידה בבנייה כמעט בכל אזורי הארץ, אבל עלייה חדה בהתחלות הבנייה ביהודה ושומרון    משרד השיכון יזם בנית 310 דירות מעבר לקו הירוק
איציק וולף
שר הביטחון ויו"ר העבודה הורה למזכ"ל העבודה כבל להקים מטה בחירות לקראת בחירות לכנסת
אלעזר לוין
"לתקלה אין קשר לתוצאות העיסקיות"    הערכה: צפויה ירידה חדה ברווח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il