X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
העיתונאי עמנואל רוזן הגיש תביעת דיבה של מיליון שקלים נגד ראש אגף משאבי אנוש בצבא האלוף אלעזר שטרן בתביעה: הביקורת העיתונאית מוצגת כמסע נקמה אישי ועוד, שטרן שוב חושף פרטים אישיים של חיילים ומדליף לתקשורת
▪  ▪  ▪
האלוף שטרן. חושף סדרתי?[צילום: יח"צ המי"ל]

ביקורת עיתונאית או מסע נקמה אישי? העיתונאי עמנואל רוזן הגיש (יום א', 1.6.08) תביעת דיבה בסכום של מיליון שקלים נגד ראש אגף משאבי אנוש בצה"ל, האלוף אלעזר שטרן. זאת על-רקע דבריו של שטרן לפיהם סירובו לסדר לבנו של רוזן ג'וב ביחידת דובר צה"ל, הוא המניע לביקורת "העיתונאית" של רוזן נגדו.
בתביעה טוענים באי-כוחו של רוזן, עוה"ד אלדד יניב ושרון שטיין, כי הדברים ששטרן הפיץ ופרסם לכאורה על רוזן הם דברי כזב ולשון הרע. מדובר בדברים שאמר שטרן במהלך כינוס שנתי למנהלי משאבי אנוש של המרכז הישראלי לניהול בכפר המכביה, וכן בכתבה שהתפרסמה במקור ראשון, לפיהם רוזן מנהל נגד שטרן מסע נקמה על-רקע הסירוב כאמור לסדר לבנו ג'וב.
לטענת רוזן, מדובר במצג שווא ולמעשה המעקב המתנהל אחרי שטרן החל "עוד מהימים בהם שימש כקצין חינוך ראשי, ופרסם ברבים אגרת אודות נפילתו בקרב של שוטר משמר הגבול סמל שני מדחת יוסף ז"ל... ובה הצדיק את התנהלות צה"ל באותה פרשייה (פרשה ידועה בשם 'פרשת מדחת יוסף'").
עוד טוען רוזן, שטרן "אחוז רגש נקם", בשל הביקורת שהוא סופג, לטענתו, שטרן אף ניסה "במשך חודשים ל'מכור' את סיפור הבדיה על ניסיונותיו של רוזן "לנקום" בו באמצעות מסירת מידע לאמצעי תקשורת. "בפרסום שקרי המהווה מניפולציה תקשורתית במטרה לעצב את עמדת הקהל נגד רוזן, על סמך עובדות נעדרות כל אחיזה במציאות, וליצור הקשר שקרי על-מנת לפגוע בו וביושרו המקצועי; לכל הפחות מדובר ברשלנות רבתי".
רוזן מוסיף כי "דבריו של שטרן, אשר נאמרו בהרצאה פומבית אל מול אמצעי התקשורת, נאמרו במטרה להלבין פניו ברבים ולפגוע במשרתו ובמשלח ידו". כמו כן מדובר בחשיפת פרטים אישיים ופרטיים אודות בנו של רוזן "שהינו חייל המשרת בשירות חובה כמפקד ביחידת שדה קרבית, כאשר פרטים אלה הגיעו לידי האלוף אך ורק מתוקף תפקידו כראש אגף משאבי אנוש בצה"ל - והוא עשה בהם שימוש".
בתביעה מציין רוזן כי אין זו הפעם הראשונה ששטרן "אינו נוצר לשונו בכל הנוגע למסירה לאמצעי התקשורת של פרטים אישיים הנוגעים לחיילים בשירות חובה, ועושה בהם שימוש לצרכיו האישיים". הוא מזכיר את התביעה התלויה ועומדת נגד שטרן בגין שימוש במידע פרטים אישיים ונתונים שהגיעו אליו במסגרת מילוי תפקידו והועברו לתקשורת. מדובר בפרשה של סמל חננאל דיין, "סרבן לחיצת הידיים" לרמטכ"ל דאז, רא"ל דן חלוץ, במהלך טקס חלוקת אות החייל המצטיין שהתקיים בבית הנשיא ביום העצמאות ה-59 של מדינת ישראל.
כאמור רוזן מבקש לחייב את שטרן בסכום של מיליון שקלים "על הפצת אותם דברי לשון הרע וכזב פוגעני חמורים במיוחד שפורסמו מתוך כוונה לפגוע בו". רוזן מבקש מבית המשפט לחייב את שטרן לפרסם תיקון או הכחשה "אשר תכלול חזרה מן הדברים המשמיצים בין על דרך של התנצלות ובין בכל דרך אחרת שתיקבע על-ידי בית המשפט הנכבד, זאת בגודל, בהבלטה ובמיקום דומים לדרך והאופן שפורסמו דברי הכזב ולשון הרע הפוגעני, או בשני עיתונים יומיים נפוצים".

תאריך:  02/06/2008   |   עודכן:  02/06/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עמנואל רוזן תובע מיליון שקלים מהאלוף שטרן
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
נתלה על אילנות גבוהים!!!!
עטרה קלימי שגב  |  2/06/08 09:51
2
למה לא מיליארד?
מומחה למומחים  |  2/06/08 10:12
3
גם מעצבן,גם טרחן וגם חמדן.
כחול,,,כתום.  |  2/06/08 10:47
4
לקרוע לשטרן את הצורה
ניקולאי  |  2/06/08 10:56
5
על ראש ה"גנב" בוער הכובע
א.בן-נר  |  2/06/08 11:35
6
ואו - תבע הזרזיר את העורב ל"ת
מתגלגל מצחוק  |  2/06/08 12:29
7
תביעה קנטרנית-פלצנית
נכה צה"ל 18  |  2/06/08 12:41
8
פישור בקול דממה דקה !!!
יורם סמואל  |  2/06/08 13:18
9
שטרן פושע
דודו1  |  2/06/08 13:26
10
המקושרים
לא יודע כלום   |  2/06/08 18:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
עשרות ילדים ערבים ויהודים ישתתפו בשחרור צבי הים שטופלו במרכז ההצלה לצבי ים של רשות הטבע והגנים    השחרור יתבצע במעגן הדייגים של ג'סר א-זרקא, בהשתתפות דייגים ותלמידים [קרמבו במרכז ההצלה. צילום: דותן אוחיון]
איציק וולף
במכון לרפואה משפטית באבו כביר עמלים על זיהוי חלקי גופות תשעת חללי צה"ל שהועברו מלבנון    בין החלקים שלא היו קפואים - דיסקית של אחד מן החללים
אופירה אסייג, מיכל גרונדלנד
פרסום ראשון: המאמן הישראלי נמצא ברוסיה, נפגש עם ראשי דינאמו    בלאט: "דברו איתי מחר, אהיה חכם יותר. יש לי הרבה הצעות כרגע אני עם נבחרת רוסיה"
אופירה אסייג, אייל ברקוביץ'
נשיא מכבי פ"ת הטיל פצצה בראיון בלעדי לספורט 99 בשיתוף ONE: "אין סיכוי שאחזור למועדון"    אבי לוזון: "צריך זמן לעכל את זה"    צפו בהודעה הדרמטית
עידן יוסף
ארגון 'חרדים לסביבה' מתריע: המחנק התעבורתי שהתרחש במירון חוזר על עצמו בבני ברק בכל יום    הפתרון: הקצאת מתחם מיוחד שישמש כתחנת איסוף והורדת נוסעים של הקווים הבינעירוניים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il