חברות התעופה אל-על וישראייר, התאחדות המלונות, והתאחדות סוכני הנסיעות, הבהירו כי הם מתנגדים לחקיקה שתקבע כי יהיה החזר כספי במקרה של ביטול עסקה בענף. ההבהרה הובאה בפגישה שנערכה בין שר התמ"ת, אלי ישי, לפורום משותף בהשתתפות מנכ"לי סוכני הנסיעות, המלונות וחברות התעופה הישראליות - בנושא אי התאמת חוקי הגנת הצרכן לתעשיית התיירות "ומציאת פתרונות חליפיים לטובת הצרכנים", כניסוח הפורום.
בפגישה עם השר השתתפו מר יוסי פתאל, מנכ"ל התאחדות סוכני הנסיעות, שמואל צוראל, מנכ"ל התאחדות המלונות, חיים רומנו, מנכ"ל אל-על, גדי טפר, מנכ"ל ארקיע, וגיא רוזן, יו"ר ישראייר. המשתתפים ייצגו "מטה ענפי משותף" שהוקם לטרפד חקיקה והצעות חוק העלולות לפגוע ברווחי החברות והגופים. הם הציגו "את תמיכתם בהגנה על הצרכן", אך ציינו כי "הגנה זו צריכה להיות מאוזנת ומותאמת לתעשיית התיירות שהיא תעשיה בעלת מאפיינים גלובאליים".
הנציגים טענו כי התקנות שמתכוון השר להגיש בקרוב לאישור ועדת הכלכלה של הכנסת, שמשמעותן החזר כספי במיקרה של ביטול כל עסקה "אינן מתאימות לתעשיית התיירות והתעופה ובשל כך גורמות לה לנזקים". המשתתפים גרסו כי "חשוב מכך, ההצעה עלולה לפגוע בציבור הצרכנים, ובמיוחד בציבור הנוסעים הרוכשים מוצרי תיירות זולים יחסים. היא מפלה לרעה את העסקים הישראלים מול חברות זרות הפועלות בארץ באמצעות האינטרנט".
מוצרי התיירות, טענו נציגי המטה הענפי בפני השר, בין אם זו טיסה, חדר במלון או נופשון, הם במהותם "מוצרים מתכלים", ואי מכירתם במועד עקב ביטולם מונע מהעוסק לספקם ללקוח אחר וגורם לאובדן המוצר ולנזק בלתי הפיך לעוסק. בשל כך, הוצע לצרף את מוצרי התיירות לרשימת ה"טובין פסידין" אשר המחוקק אינו מאפשר לבטלם לאחר רכישתם.
פתאל, מהתאחדות סוכני הנסיעות, מסר כי המחוקק "הכיר בתעשיית התיירות והתעופה כתעשיה בעלת מאפיינים ייחודיים, ולכן נחקקו עבורה חוקים ייעודיים כגון חוק שירותי התיירות וחוק התובלה האווירית. הצענו לשר להקים מטה משותף שיכלול את משרדי הממשלה הרלוונטיים ונציגי תעשיית התיירות, למציאת דרכים ליישום התקנות המוצעות לתעשיית התיירות. לשמחתנו השר הביע פתיחות רבה והבנה לעמדתנו, וביקש כשטובת הציבור עומדת לנגד עיניו, להמשיך את הדיון בנושא לאחר שיועמדו לרשותו נתונים נוספים".