X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בית המשפט זיכה מחמת הספק את אלכסיי וולקוב מרצח אשתו לשעבר בהחלטה הטיח השופט שלי טימן ביקורת קשה וחריגה על התנהלות המשטרה בין היתר - קלטת השחזור: עלבון לאינטליגנציה
▪  ▪  ▪
השופט טימן. אין לי מושג מה קרה בדירת הנרצחת [צילום: ערוץ 2]
אלכסיי וולקוב [צילום: חדשות 2]

טימן. הפרקליטות נגדו [צילום: חדשות 2]

השופט טימן מפליל את עמיתיו
יואב יצחק
השופט שלי טימן פורש וחושף עבירות מצד עמיתים * האחד מחליט להרשיע מחמת חששו מהתקשורת * והשני מרשיע עוד לפני שהקריא את כתב האישום * מדוע שהיועמ"ש לא יורה על חקירה משטרתית?
לרשימה המלאה

אסף דוד-מרגלית
השופט טימן: "אני מוטרד שארשיע חף מפשע"

כשנתיים לאחר שהואשם ברצח אשתו לשעבר, בינואר 2006, החליט (יום ב', 2.6.08) בית משפט המחוזי בתל אביב, לזכות מאשמת הרצח מחמת הספק את הנאשם, הבעל לשעבר, אלכסיי וולקוב. בהחלטה "הרשיע" ראש ההרכב השופט הפורש שלי טימן, את המשטרה על אופן ניהול החקירה ואף הטיח בה ביקורת קשה וחריגה.
בהחלטה לזכות את וולקוב, פרס טימן את כשליה של המשטרה, כולל תשאול "חסר תחכום ומתיש", "זלזול באיסוף ראיות", דבקות ב"קונספציה" לפיה וולקוב הוא החשוד היחידי ואין בלתו, למרות קיומו של גבר נוסף בחייה, יואל, שאף שהה עימה בליל הרצח.
טימן התייחס לקלטת השחזור ואמר כי העלתה בו תחושה של "דה ז'בו". "ראיתי קלטת שחזור כזאת בהרצאה של עו"ד אביגדור פלדמן, כשנחקר מי שנחשד ברציחתו של החייל אולג שויחט, על-רקע לאומני, והתקשה בשחזור, עד שנעזר בקצין ומצא פתרונות משביעי - רצון לבעיות שעלו במהלכו, והיה נמק עתה בכלא, אילולא נתפסו הרוצחים האמיתיים מאוחר יותר, בעקבות פיגוע חבלני והשוואה בליסטית של כלי הנשק, שלא נמצא קודם לכן. קטע אחד בשחזור המצולם, שאיננו נוגע להפללת הנאשם, אלא לצורת החקירה, עליה התעכבתי (קונספציה, ללא רצון לבדוק כיוונים אחרים, עדים וממצאים מהזירה) - היה מקומם בעיני, ועלבון לאינטליגנציה".
הוא הוסיף כי חוות הדעת הפתולוגית קבעה כי יוליה מתה מחנק ופצע דקירה בכבד. הנאשם "הזכיר את עורק התרדמה ואנשי הרשות המבצעת עטו על אמירה זו כמוצאי שלל רב", אלא שמסתבר, "שדווקא עורקי התרדמה לא נפגעו".
"הממצאים בשטח, דוח הנתיחה וחוות הדעת המשלימות; כמו גם הגיונה הפנימי של ההודאה, אינם מחזקים את ההודאה והשיחזור, במידה הרבה הנדרשת, המקרה שלפנינו, אלא מעמידים אותן בספק, אפילו סותרים אותה", כתב טימן בהחלטה. הוא הוסיף כי התרשם מוולקוב כ"אדם חזק מאד ברוחו, פיקח מאד, רגוע וסבלני. האמנתי לו שמסר הודאתו מחמת עייפות, ייאוש, והעדר תמיכה מצדו של עורך דין דובר רוסית, עם מנטליות ורגש אחווה (כפי שחווה כל אחד מאיתנו, הפוגש ישראלי, לאחר שהות ממושכת בניכר, בתנאים קשים)".
טימן הוסיף בהחלטה כי הוא יכול לקבוע במצפון שקט, "אין לי מושג מה קרה בדירת המנוחה בעת שנרצחה; ואין כל אפשרות להרשיע את הנאשם, על-פי הודאתו...התביעה לא עמדה בנטל להוכיח אשמתו של הנאשם מעבר לכל ספק סביר. אני סבור שקביעה כי הנאשם שבפנינו הוא הרוצח, תהיה טעות נוראה, שאין להשיבה לאחור. אולם כיוון שהודה בביצוע הרצח, ובשל אותם סימני שאלה ותהיות שהעליתי, הייתי מציע לזכותו מחמת הספק".
אחותה של הנרצחת הביעה חשש לחייה עם שחרורו של וולקוב.

ראש מרכז נגה: מקווים שהפרקליטות תערער

במרכז נגה הקריה האקדמית אונו, המייצגים את משפחת הנרצחת, מקווים כי הפרקליטות תערער על ההכרעה. ראש המרכז, ד"ר דנה פוגץ', ציינה את העובדה כי "הנאשם, אשר התעלל במנוחה במשך זמן רב, הודה כי הרג אותה".

ביהמ"ש המחוזי בתל אביב פח 001017/06
תאריך:  02/06/2008   |   עודכן:  03/06/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
טימן זיכה את הבעל ו'הרשיע' את המשטרה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מה זה "דה ז'בו" ? אציל צרפתי
הרוזן דה ז'בו  |  3/06/08 10:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נתן שבע
אחרי שקרסה ב-77%: בן ש"ך ומשקיעים נוספים יזרימו לחברה העוסקת בתחום אבחון מחלות לב 8.5 מיליון שקל בהקצאת מניות
מחלקה ראשונה
חומר מודיעיני ברמת סיווג גבוהה ביותר נמצאה על נגן אם-פי-4 של קצין בצה"ל    כך נחשף הערב בחדשות 2    בין היתר, נמצאו על המכשיר מצגות מפורטות של מערך הלחימה הצה"לי    הקצין: לא ידעתי שהמכשיר נלקח
אלעזר לוין
Nfc חושף את תוכניות הבנייה המלאות של המתחם    פרטיים יבנו 184 קוטג'ים    חלק מבעלי הקרקע דורשים להקטין את תשלומי האיזון [המשולש הגדול. צילום אוויר]
רותי אברהם
היועץ המשפטי מזוז הודיע על קידום הצעת חוק שתאפשר הימנעות מהליכים פליליים בעבירות קלות וגיבוש מסלול אכיפה חלופי    בהסדר: סגירת תיק בתנאי שהחשוד יעמוד בדרישות כגון פיצויים, תיקון נזקים, או תרומה למטרה ציבורית
עידן יוסף
קיצוצים בהיקף של כ-40 מיליון ש"ח בתקציב רשות השידור עד סוף השנה    כך החליט הערב הוועד המנהל של רשות השידור    בישיבתו הערב, קיבל את המלצות הנהלת הרשות לשורה של צעדי התייעלות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il