X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נאסד"ק איבד 1.2% ליהמן ברדרס ירדה ב-8%
▪  ▪  ▪
וול סטריט [צילום: AP]

נתונים מדאיגים בנוגע למצב הכלכלה בארה"ב, וכן דיווחים על שינויים בהנהלת בנקים גדולים שלחו את וול סטריט לירידות שערים ביום המסחר הראשון של השבוע. את הירידות הובילו מגזרי הבנקאות וחברות התעופה בארה"ב שאיבדו כ-3% בממוצע. עדות לבלבול השורר בשווקים האמריקנים ניתן היה לקבל במדד הפחד (VIX) שזינק ב-12%.
נאסד"ק ירד ב-1.2% לרמה של 2,491 נקודות, דאו ג'ונס נחלש ב-1% לרמה של 12,515 נקודות ומדד S&P 500 נסוג ב-0.9% לרמה של 1,387 נקודות.
בשוק הסולידי נרשמו עליות במחירי איגרות החוב של ממשלת ארה"ב לתקופה של 10 שנים והתשואה עליהן ירדה ב-0.075% לרמה של 3.971%.
בזירת המקרו: כחצי שעה לאחר פתיחת המסחר התפרסמו נתוני מדד התעשיינים בארה"ב (ISM) שעוקב אחרי הזמנות חדשות ומלאי עסקי אצל יותר מ-300 יצרנים מובילים ברחבי ארה"ב. הנתונים המפתיעים הצביעו על התחזקות של המדד לרמה של 49.6, גבוה מהערכות האנליסטים שצפו ירידה במדד לרמה של 48.6.
ירידות חדות נרשמו במגזר הבנקאות בבורסות משני צדי האוקיינוס האטלנטי, על-רקע שובם של החששות מפני העמקת המשבר בשוק המשכנתאות. מדד מניות הבנקים בארה"ב של S&P נפל לשפל של חמש שנים לאחר שחברת דירוג האשראי סטנדרד אנד פור'ס הורידה את דירוג האשראי של בנקי ההשקעות האמריקנים ליהמן ברדרס (-8.1%, 33.83), מורגן סטנלי (-2.55%, 43.1) ומריל לינץ’ (-2.96%, 42.62).
קנדי תומפסון, מנכ"ל ווקוביה (סימול WB), הבנק הרביעי בגודלו בארה"ב, התפטר היום מתפקידו בעקבות ההפסדים שנצברו במשבר הסאבפריים ולאחר שמניית הבנק איבדה יותר מ-50% מערכה במהלך השנה האחרונה. יו"ר ווקוביה, לאנטי סמית', מונה לתפקיד מנכ"ל זמני. כך נמסר בהודעה שיצאה ממטה הבנק בשרלוט, צפון קרוליינה.
יצרנית התרופות האמריקנית מרק (-2.03%, 38.17), מתחרתה של טבע הישראלית, נסחרה על-רקע החלטת בית משפט לערעורים בניו ג'רזי המבטלת פסק דין המורה ליצרנית התרופות האמריקנית לשלם פיצויים בסך 26 מיליון דולר, לאלמנתו של משתמש ויוקס - משכך הכאבים מתוצרת מרק האמריקנית שהורד מהמדפים ב-2004, מחשש שהוא מגביר את הסיכויים ללקות בשבץ או התקף לב.
מנייתה של יצרנית השבבים מרוול (-0.46%, 17.28) נסחרה על-רקע זינוק של 23.3% עם סיום המסחר ביום שישי, לאחר שעקפה את תחזיות האנליסטים. החברה שתיכננה את השבבים במכשיר האייפון של אפל, רשמה זינוק של 380% הכנסות הרבעון הראשון, שהסתכמו ב-150.4 מיליון דולר.
מנייתה של חברת התוכנה קומטאץ’ (0.84%, 3.6) המתמחה בפתרונות תוכנה לסינון דואר זבל, התחזקה על-רקע הסכם OEM (שיווק תחת מותג) חדש שחתמה עם חברת 3COM. החברה האמריקנית תטמיע את טכנולוגיית האנטי ספאם של קומטאץ', GlobalView Mail, בפלטפורמת האבטחה של מוצרי החברה, כמסנן דואר הזבל שלה.
יצרנית השבבים טאואר (-2.06%, 0.95), שהודיעה בשבוע שעבר על פיטוריהם של 150 עובדים – כ-11% מכוח העבודה של החברה נסחרה על-רקע הודעת יו"ר החברה, דב מורן על שילובו של שבב מתוצרת החברה במכשיר הסלולר החדש מודו, שמפתחת חברת הסטארט אפ החדשה של דב מורן עצמו.
יצרנית תוכנת הדואר האלקטרוני הבידורי אינקרדימייל (0.0% , 0.0), פרסמה את דוחותיה לרבעון הראשון של 2008. למרות גידול של 8% בהכנסות, שהסתכמו ב-4.8 מיליון דולר עברה החברה להפסד נקי של 700 אלף דולר.
יצרנית התרופות פריגו (-2.29%, 35.77) דיווחה כי השלימה ביום שישי גיוס של 200 מיליון דולר בהנפקה של שתי סדרות של אג"ח מבוכרות למשקיעים מוסדיים אמריקניים שכללו בין היתר את חברות הביטוח ING ,AIG, פרודנשל, Massachusetts Mutual ,Aviva והרטפורד פייר.
בין המניות הישראליות שבלטו במהלך המסחר בוול סטריט ניתן למנות את יצרנית תוכנות הסיוע למרכזי שליטה נייס (-5.06%, 33.23), את יצרנית ציוד התקשורת אודיוקודס (4.1%, 4.06), את יצרנית התוכנות לניהול מרכוליםריטליקס (-4.34%, 14.54), את מנייתה של יצרנית פתרונות התקשורת מטלינק (-7.22%, 1.67) ואת מניית יצרנית הציוד לתקשורת אלחוטית אלווריון (5.45%, 7.55).

תאריך:  02/06/2008   |   עודכן:  03/06/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מגזרי התעופה והפיננסים שלחו את וול סטריט לירידות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
הודעה נמסרה למשפחות בן-נעים, שליו, גומז, ומשיח    במהלך המלחמה הופל מסוק ובו חמישה חיילים מאש חיזבאללה    זוהו גם שרידיו של גלעד זוסמן מחללי קרב דבל
רותי אברהם
בית המשפט זיכה מחמת הספק את אלכסיי וולקוב מרצח אשתו לשעבר    בהחלטה הטיח השופט שלי טימן ביקורת קשה וחריגה על התנהלות המשטרה    בין היתר - קלטת השחזור: עלבון לאינטליגנציה
נתן שבע
אחרי שקרסה ב-77%: בן ש"ך ומשקיעים נוספים יזרימו לחברה העוסקת בתחום אבחון מחלות לב 8.5 מיליון שקל בהקצאת מניות
מחלקה ראשונה
חומר מודיעיני ברמת סיווג גבוהה ביותר נמצאה על נגן אם-פי-4 של קצין בצה"ל    כך נחשף הערב בחדשות 2    בין היתר, נמצאו על המכשיר מצגות מפורטות של מערך הלחימה הצה"לי    הקצין: לא ידעתי שהמכשיר נלקח
אלעזר לוין
Nfc חושף את תוכניות הבנייה המלאות של המתחם    פרטיים יבנו 184 קוטג'ים    חלק מבעלי הקרקע דורשים להקטין את תשלומי האיזון [המשולש הגדול. צילום אוויר]
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il