X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
החלטת המועצה התקבלה, בין השאר, לאור העובדה שלא מדובר בשטח טבעי, אלא בשטח מופר בחברה להגנת הטבע מבטיחים כי לא מדובר בסוף פסוק וכי החברה תמשיך להיאבק בתוכנית גם בשלבים הבאים
▪  ▪  ▪
אריה בר [צילום: ישראל מלובני]

המועצה הארצית לתכנון ולבנייה, בראשות מנכ"ל משרד הפנים, אריה בר, החליטה להמליץ לממשלה על הקמת ישוב חדש במיקום היאחזות הנח"ל עירון. המועצה קיבלה את ההחלטה במסגרת דיון שנערך היום (3.6.2008). ההחלטה התקבלה ברוב של 19 תומכים, 4 מתנגדים ו-5 נמנעים, במסגרת דיון על נוהל הקמת ישובים חדשים, בהתאם להנחיות היועץ המשפטי לממשלה והחלטת בג"צ, ולאחר שנבחנו על-ידי המועצה מספר חלופות, לרבות אי הקמת ישוב.
החלטת המועצה התקבלה, בין השאר, לאור העובדה שלא מדובר בשטח טבעי, אלא בשטח מופר, הבנוי בפועל כהיאחזות נח"ל והמקושר לתשתיות קיימות הנדרשות להתיישבות.
התנגדותה של החברה להגנת הטבע כללה, עצומה של כ-100 מתכננים ואנשי אקדמיה. הסיבות להתנגדות נעוצות בעובדה שהיישוב החדש מצפה עירון, הממוקם בסמוך לישוב חריש, מדרום-מערב לאום אל פחם, נמצא בלב לבו של אזור לשימור על-פי תוכנית המתאר המחוזית (תממ 6), ובנוסף לכך אוזרח בהליך בלתי חוקי ובניגוד לעמדת היועץ המשפטי לממשלה. הקמתו של הישוב תביא בהכרח לפגיעה סביבתית נוספת בשל הצורך להרחיב את התשתיות אליו וממנו. ישנן חלופות עדיפות להתיישבות בקרבת מקום, שפגיעתן הסביבתית ועלותן הכלכלית פחותות בהשוואה למצפה עירון.
מנכ"ל משרד הפנים, אריה בר, אומר כי "מדיניות התכנון מעדיפה באופן מובהק חיזוק ישובים קיימים על פני הקמת ישובים חדשים, אך היא מאפשרת גם גמישות במקרים יוצאי דופן. בהחלטתה היום הכריעה המועצה הארצית כי הנסיבות המיוחדות מצדיקות את הקמת הישוב החדש".
בחברה להגנת הטבע מבטיחים כי לא מדובר בסוף פסוק וכי החברה תמשיך להיאבק בתוכנית גם בשלבים הבאים. ראש אגף שימור סביבה וטבע ניר פפאי אומר, "במקום שהמועצה הארצית תהיה שומר הסף של נושא התכנון, ותשמור על אינטרסים סביבתיים, היא הופכת להיות חותמת הגומי של הממשלה. צר לי שגם קק"ל הצביעו בעד התוכנית ולדאבוני הפכו בכך לסניף של המשרד לפיתוח אזורי במקום להיות גוף ירוק, כפי שהם מתיימרים להיות. אישור התוכנית מהווה למעשה מתן פרס לעבירה על החוק".

תאריך:  03/06/2008   |   עודכן:  03/06/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אושרה התוכנית להקמת מצפה עירון
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מעיין כהן
פרסום ראשון: בני נוער המועסקים בטינק מסתתרים מאחורי כינויים פרובוקטיוויים ומפרסמים את קוקה קולה; טינק: תופעה שולית
רותי אברהם
מרצה למשפטים ועו"ד מבקשים מהעליון גם לקצוב זמן לסיום החקירה    בעתירה: אולמרט נמצא ב"נבצרות דה פקטו"    מבקשים: יש למנוע "עינוי דין למדינת ישראל"
אלעזר לוין
היו"ר אילן בק: הפוליסות החדשות יכסו נזקי זיהום סביבתי מכל הסוגים    ישווקו גם פוליסות מתאימות לביטוח דירקטורים    בכיר בחברה העולמית הגיע ליום עיון בארץ
מאיה שני
נשיא סוריה, בשאר אסד, המבקר באזור המפרץ, ביקש להעביר לישראל את המסר שאינו מוכן להתפשר על גבולות 67', אלא רוצה את רמת הגולן "עד טבריה"    מופז: "אני חושב שניתן להגיע להסכם בטווח הארוך מבלי לוותר על הגולן"
דרור מרום
נרשמו עליות שערים במניות, שפל בשווקים הראשוניים, פעילות ערה בשוק מוצרי המדדים והתמתנות היצירות בקרנות הנאמנות הכספיות    באופציות על מדד ת"א-25 ירד המחזור לכ-290 אלף יחידות ביום - המחזור הנמוך ביותר מאז דצמבר 2006
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il