X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הסנטר נפרד, כפי שפורסם בלעדית ב-ONE, במסיבת עיתונאים מזרחי: "ניקולה - היחיד והמיוחד". פנאן: "מהרגע הזה חששתי"
▪  ▪  ▪
נשיקה ממוני פנאן. וויצ'יץ' נפרד [צילום: יעל מרגלית]

אחרי 7 שנים בצהוב, נפרד הסנטר הקרואטי, ניקולה וויצ'יץ' ממכבי תל אביב במסיבת עיתונאים שנערכה בהיכל נוקיה, ביתם של הצהובים. הידיעה על עזיבתו של וויצ'יץ' פורסמה בלעדית ב-ONE
במכבי מאוד רצו לראות את וויצ'יץ' ממשיך במכבי, אך העלויות הכספיות הגבוהות שהיו כרוכות בהישארותו בקבוצה, גרמו להנהלת מכבי להודיע לקרואטי על כך שהוחלט לא להמשיך את ההתקשרות איתו.
וויצ'יץ', שהגיע ב-2001 למכבי ת"א ומיד הושאל לוילרבאן, היה חלק מקבוצה חלומית, שזכתה פעמיים ברציפות ביורוליג ב-2004 ו-2005. יחד איתו שיחקו שארונס יאסיקביצ'יוס, היום בפנאתינאיקוס, אנתוני פארקר, שפותח בחמישיה של הטורונטו ראפטורס ומייסאו באסטון, שנמצא בסגל של אותה קבוצה, אך ממעט לשחק.
אחת הסיבות שהפרידה מוויצ'יץ' כל כך קשה היא החיבור המדהים של השחקן עם הקבוצה. לא פעם הצהיר הקרואטי כי "אני צהוב בנשמה" וההתאקלמות שלו במדינת ישראל היתה חלקה וטבעית.
בשנים האחרונות סבל וויצ'יץ', שיהיה בן 30 ב-14 לחודש, מפציעות חוזרות ונשנות ונעדר מחלק גדול ממשחקיה של הקבוצה, סיבה נוספת שהביאה לעזיבתו את הקבוצה.
ראשון הדוברים היה יו"ר הקבוצה, שמעון מזרחי, שאמר: "ניתן להגדיר את ניקולה כיחיד והמיוחד. זה אחד הרגעים העצובים מבחינתי. אם זה היה תלוי בו, הוא היה נשאר כאן והופך לאזרח ישראלי. אני בטוח שנראה אותו בחזרה בישראל בקרוב".
אחד מבעלי הקבוצה, דייויד פדרמן, גם כן הצטער על רגע הפרידה מוויצ'יץ': "זה אחד הרגעים היותר קשים בשבילנו. הוא לא רק שחקן כדורסל בשבילנו. הוא חבר ואדם שאנחנו מאוד אוהבים. הלוואי והיינו יכולים להגיד שהוא נשאר איתנו ב-15 השנים הקרובות".
"המצב הכלכלי גורם לכך שניקולה יוכל לשחק בסכומים שמכבי לא יכולה להרשות לעצמה. זה יהיה בלתי חברי לשכנע אותו להחליט אחרת. המסר שאנחנו מעבירים לניקולה, זה שהיית חבר שלנו ותהיה ואם תרצה לחזור, הדלת תמיד פתוחה. ניקולה זה הוכחה חיה שאנחנו לא מתעסקים רק בכדורסל, זה הרבה מעבר לכדורסל. אנחנו מנצחים וסובלים ביחד".
את נאום הפרידה המרגש ביותר נשא מנהל הקבוצה, מוני פנאן, שבקול חנוק מדמעות אמר: "מהרגע הזה חששתי, שאצטרך לעמוד מול ניקולה ולהפנים שאני צריך להיפרד. להבין שאני לא אראה אותו מגיע לאימונים ומתאמן איתנו, מחביא לי את הטלפוו וממלא לי את התיק בבקבוקי מים".
"ניקולה הביא אותי ערכים של ספורטאי. הוא אדם בעל אישיות נפלאה, רגיש, אוהב אדם. אני אתגעגע לתכונות האלה. הוא הפך להיות אחד משלנו וחלק מההווי היום-יומי שלנו. הוא חלק ממשפחת מכבי וממשפחתי הפרטית. איבונה וניקולה חדרו לליבנו. אני לא אתרגל לא לראות אתכם איתנו. יכולתי להמשיך לדבר הרבה, אבל אני חושש שהדמעות יחנקו את גרוני".
לבסוף, חתן השמחה, ניקולה וויצ'יץ', דיבר על הפרידה ואמר: "היו לי כאן 7 שנים נפלאות. השנים הכי טובות בחיים שלי. האנשים שפגשתי פה, זה משהו ללא מחיר, זה תמיד יהיה חלק מהחיים שלי. אני עצוב שהגיע הרגע הזה, אבל אני גאה שאנשים נותנים לי אהבה וכבוד. אני חסר מילים. ציפיתי לזה, התכוננתי. שום דבר לא יכל להכין אותי לאהבה של האנשים. אמרתי לשמעון ומוני, זה לא שלום, אני אמצא דרך לחזור למכבי".
ניקולה וויצ'יץ' סיפר גם על תחילת דרכו במכבי: "באתי לכאן כילד, וב-5 דקות הראשונות התאהבתי. היינו חלק ממשפחה אחת גדולה. המעורבות הרגשית, זה משהו שאי אפשר לבטא. אני אקח איתי לכל מקום את המשפחה הזו. זה יישאר איתי לתמיד. הדרך האחרונה שרציתי לעזוב את מכבי זה כשמאבדים את האליפות. רציתי את האליפות הזו יותר מהכל".
במהלך מסיבת העיתונאים עמד קפטן הצהובים, דריק שארפ, בצד ובכה. שארפ: "זה רגע עצוב, זה תמיד עצוב שמישהו שהוא כמו אח שהיה איתנו כל כך הרבה זמן עוזב. אני לא זוכר את מכבי בלי ניקולה, אבל צריך להמשיך הלאה, לאחל לו את הטוב ביותר ולקווות לראות אותו בקרוב. היו לנו המון רגעים טובים ביחד קשה לבחור אחד, היו גם רגעים קשים יחד אבל הכל עברנו יחד".

תאריך:  03/06/2008   |   עודכן:  03/06/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
וויצ'יץ': אמצא את הדרך לחזור למכבי ת"א
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אור שפונדר, אופירה אסייג
פרסום ראשון: אבי נמני הצליח לפתור את המחלוקת הכספית בין בוזגלו למכבי    סוכנו רונן קצב: "יש סיכום עקרוני    הנטיה היא לחתום בתוך ימים אחדים"
איציק וולף, מאיה שני
הסנאטורית הילרי קלינטון משלימה עם העובדה שלא תצליח לנצח את ברק אובאמה ועוברת לשיטת "אם אינך יכול לנצח אותו - הצטרף אליו"    מוכנה להיות הסגנית של אובאמה אם הדבר ישפר את סיכוייו לנצח
יהונתן דחוח-הלוי
גורם ביטחוני מצרי בכיר טוען, כי ישראל חזרה בה מהתביעה להכניס את שחרור גלעד שליט במסגרת הסכם הפסקת האש עם חמאס    לטענתו, סלע המחלוקת העיקרי נוגע לנושא הברחות הנשק ממצרים ופיתוח התשתית הצבאית של חמאס
איציק וולף
במכון לרפואה משפטית באבו כביר הושלם הליך זיהוי חלקי הגופות של חמשת חללי צה"ל ממלחמת לבנון השניה שהועברו לישראל ביום ראשון
אלעזר לוין
התשואה 8.9%    פער חיובי של 4% בין הרבית להכנסות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il