X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
צריכה של 100% מיץ סחוט נמצאה קשורה לצריכה תזונתית טובה יותר ולא נמצאה קשורה לעליה במשקל או לסבירות לעודף משקל בקרב ילדים
▪  ▪  ▪
טעים וגם בריא [צילום: Flash90]
משקאות ממותקים ואלצהיימר - האם קיים קשר?
יפעת גדות
חוקרים שערכו מחקר בעכברים הגיעו למסקנה כי משקאות מוגזים ממותקים עלולים להעלות את הסיכון לפתח מחלת אלצהיימר בשלב מאוחר יותר בחיים
לרשימה המלאה

   יפעת גדות
משקאות ומזונות דיאט - לא לילדים!

   יפעת גדות
מה מסתתר במשקאות המוגזים?

ילדים השותים 100% מיץ סחוט לא נמצאים בסיכון גבוה יותר לסבול מעודף משקל וניהנים אפילו מצריכה תזונתית בריאה יותר מילדים שאינם שותים משקאות סחוטים. כך מראה מחקר חדש שנעשה בארצות הברית.
מספר יותר ויותר גדול של אמריקנים, כולל ילדים, סובלים מעודף משקל או השמנה, כך על-פי חומר רקע שצורף למאמר. דפוסי צריכת המזון משחקים גם הם תפקיד בעליה במשקל בקרב ילדים. שתיית מיץ סחוט נמצאה קשורה לעודף משקל והשמנה במחקרים מסויימים אך לא באחרים.
החוקרים, מקולג' ביילור לרפואה שביוסטון, ניתחו נתונים מקבוצה של 3,618 ילדים בגילאים שנתיים עד 11 שלקחו חלק ב"סקר תזונה ובריאות לאומי" שנערך בין השנים 1999 ל-2002. במהלך ראיונות שהתקיימו בביתם של הילדים הם נשקלו ונמדדו, והם או הוריהם דיווחו על סוגי המזונות והמשקאות שצרכו.
בממוצע, הילדים שתו 123 גרם של מיץ ביום, כמות שתרמה 58 קלוריות בממוצע לתזונה. לא נמצא קשר בין שתיית המיץ לעודף משקל. לילדים ששתו מיץ סחוט היתה צריכה גבוהה יותר במידה משמעותית של קלוריות, פחמימות, ויטמין C ו-B6, אשלגן, ריבופלבין (B2), מגנזיום, ברזל וחומצה פולית וצריכה נמוכה יותר באופן משמעותי של שומן, שומן רוויי, וסוכר.
ילדים ששתו מיץ אכלו גם יותר פירות טריים מילדים שלא שתו מיץ. החוקרים ציינו כי לא ברור מדוע חלק מהילדים שתו כמות גדולה יותר של מיצי פירות ומהו הקשר לצריכה גבוהה יותר של פירות אצל ילדים אלו. טעם וזמינות הם שני גורמים מוכרים לעליה בצריכה של פירות וירקות; צריכה מקובלת של מזון, כללים סובייקטיביים, סגנון חיים של ההורים ויתרונות ויזואליים של אכילת פירות וירקות הם הגורמים האחרים.
בסה"כ, הילדים שתו פחות מיץ מהכמויות היומיות המומלצות על-ידי האקדמיה האמריקנית לרפואת ילדים - עד 180 גרם לילדים בני שנה עד 6 ו-120 גרם לילדים בני 7 עד 18. ילדים בני שנתיים עד שלוש שתו את הכמות הגדולה ביותר בממוצע.
צריכה של 100% מיץ סחוט נמצאה קשורה לצריכה תזונתית טובה יותר ולא נמצאה קשורה לעליה במשקל או לסבירות לעודף משקל בקרב ילדים בני שנתיים עד 11.
המחקר נתמך בחלקו על-ידי איגוד מוצרי המיצים האמריקני ובעזרת מימון ממשלתי של משרד החקלאות האמריקני.

תאריך:  04/06/2008   |   עודכן:  04/06/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות
יפעת גדות
מחקר גילה כי ילדים ששתו בקביעות משקאות מוגזים ממותקים או משקאות פירות, לפחות 4-6 פעמים בשבוע, היו בסיכוי גבוה יותר מפי שניים לסבול מעודף משקל מילדים שלא שתו משקאות ממותקים בין הארוחות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il