X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
לדבריו "אם שמים לב להסברי בנק ישראל אפשר לומר כי הבנק לקח בחשבון את ההאטה הצפויה בפעילות הריאלית בהחלטות הריבית - וזאת תחת ההערכה שהיתה כי האינפלציה תתכנס ליעד בטווח זמן סביר"
▪  ▪  ▪
"להחזיר האינפלציה ליעד במהירות"
[צילומים: פלאש 90]
"לשם הפיכת הצמיחה לבת-קיימא"

נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, הגן היום (ד', 4.6.08) על החלטותיו להעלות את הריבית בינואר, להפחיתה במרס ואפריל, להשאירה ללא שינוי במאי - ולהעלותה בחודש יוני. מדיניות זאת מכונה זיגזוג.
"בחודשיים האחרונים של 2007", אמר פישר, "חלה עלייה במחירי הייבוא על-רקע עלייה במחירי המזון והאנרגיה בעולם. במקום להעלות את הריבית בצורה חדה על-מנת להחזיר את האינפלציה לתוך היעד במהירות, החליט הבנק להעלותה בצורה הדרגתית בציפייה שמדיניות ריבית זו תתרום לחזרת האינפלציה לתוך היעד בפרק של עד 12 חודשים קדימה.
"ואכן הריבית לינואר הועלתה ב-0.25%. אבל כאשר על-רקע ההידרדרות במצב המשק האמריקני בסוף 2007 ותחילת 2008, התגבשה ההערכה כי המשק הישראלי עלול להיכנס להאטה בצמיחה ב-2008, ראה הבנק מקום להפחתה חדה יחסית בריבית, גם כדי לתמוך בפעילות הריאלית, ובעיקר לנוכח ההערכה כי ההשפעות הדיס-אינפלציוניות של ההאטה, ושל ההתחזקות המצטברת של שער החליפין מהוות רוח גבית בהחזרת האינפלציה ליעד עד סוף השנה".
במרס ואפריל הופחתה הריבית במחצית האחוז, ופישר אומר עתה כי הדבר היה "בכפוף להפחתת הלחצים האינפלציוניים הופחתה הריבית, מה שעשוי לתמוך בהמשך צמיחת המשק, מבלי לפגוע בחזרת האינפלציה לתוך תחום היעד השנה". היום הוא אמר כי "מאוחר יותר, לנוכח סימנים לעלייה באינפלציה, החליט בנק ישראל לא לשנות את הריבית לחודש מאי והסביר כי ההחלטה היא עקבית עם התמיכה בצמיחה והתעסוקה - זאת בכפוף לחזרת האינפלציה לתוך יעד יציבות המחירים". ביוני הועלתה הריבית ברבע אחוז, ופישר אומר כי "לנוכח הסטייה הגדולה יחסית שנוצרה מיעד האינפלציה באפריל, נבעה ההחלטה להעלות את הריבית מההכרח להחזרת האינפלציה לתחום של יציבות המחירים, ובכך לחיזוק התשתית החיונית להפיכת הצמיחה במשק לצמיחה בת קיימא".
לדבריו "אם שמים לב להסברי בנק ישראל אפשר לומר כי הבנק לקח בחשבון את ההאטה הצפויה בפעילות הריאלית בהחלטות הריבית וזאת, תחת ההערכה שהיתה כי האינפלציה תתכנס ליעד בטווח זמן סביר. כלומר, בנק ישראל נשאר עקבי עם גישתו הגמישה ביחס ליעד האינפלציה. ומה המשמעות של הגישה הזו? בנק ישראל רואה ביעד האינפלציה היעד המרכזי למדיניות הריבית. עם זאת, קיימת גמישות בכך שלא בכל מקרה של סטייה מהיעד נכון לבצע צעדים לחזרה מיידית של האינפלציה ליעד - אלא צעדים שיביאו לחזרה הדרגתית, בתוך פרק זמן סביר - של עד 12 חודשים קדימה. למשל, העלאות הריבית ב-0.25% בחודשים ינואר ויוני".
"ועוד מילה לסיום", סיכם הנגיד, "לאחרונה נשמעים קולות הקוראים למשרד האוצר לבצע צעדים שונים כדי להשפיע על שער החליפין או על ההשלכות של התחזקות השקל. אין בעניין הזה תרופות פלא וכדאי להיזהר מצעדים שלכאורה נותנים תשובות קצרות טווח אך לא עוזרות, ולעיתים מזיקות, בטווח הארוך. אני סבור כי משרד האוצר נוקט במדיניות הדרושה בתקופה הזו והיא מדיניות של שמירה איתנה על המשמעת התקציבית. זו התשתית החשובה ביותר להתמודד בהצלחה עם האתגר האמיתי והוא צמיחה מהירה ומתמשכת של המשק הישראלי והמשך הגברת התעסוקה בו. בנק ישראל, מצידו, ימשיך לתרום למשימה החשובה הזו ע"י החזרת האינפלציה לתחום יציבות המחירים".

תאריך:  04/06/2008   |   עודכן:  04/06/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פישר מנמק הזיגזוג בריבית מתחילת השנה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
יציבות מחירים
s  |  4/06/08 19:41
2
חבל על הזמן
אברהם חורגין  |  4/06/08 22:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רותי אברהם
בית המשפט העליון דורש מהעותרים לנבצרות ראש הממשלה להמציא בפניו הוכחות על מיצוי הליכים    השניים נדרשו למסור תוך 5 ימים העתק פנייה ליועץ המשפטי    בעתירה: אולמרט אינו פנוי לנהל מדינה
אורטל אריכה
144 מגויסים טריים ביום אחד הצטרפו לשורות המשטרה.
גלית יצחק
על-פי הצעת החוק שאושרה בקריאה טרומית, אדם שינהג באלימות כלפי הצוות הרפואי, יקבל חצי שנה מאסר מינימום ועד 6 שנים מקסימום
אלעזר לוין
מיכאל ריינגולד מאנגליה רכש את מגרש "שערי תורה", ושילם 6.3 מיליון דולר    ייתכן שהשלמת העסקה תוקפא בשל צו עיכוב של בית הדין הרבני    נציג ההקדש: לא ננקוף אצבע בעניין – כבר קיבלנו את כל הכסף    המגרש מושכן לבנק הפועלים
אורטל אריכה
ממחקר חדש וראשון מסוגו עולה כי מרבית הציבור בארץ מודאג מאוד מעלייה של גויים וחושש כי תוביל להתבוללות    שר הקליטה: "המחקר מפריך את המיתוס שהחברה הישראלית אוהבת עלייה ולא אוהבת את העולים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il