X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חוק שאישרה הממשלה יעודד הפקות זרות של סרטים בישראל אושרו תמיכות לקולנוע הישראלי לשנת 2008
▪  ▪  ▪

ועדת השרים לחקיקה אישרה את הצעת החוק שהגיש שר האוצר לעידוד הפקות זרות של סרטים בישראל. ההצעה מבוססת על המלצות ועדה שמינה מנכ"ל משרד האוצר, ירום אריאב, שבראשה עמדה רו"ח פרידה ישראלי, הממונה על הכנסות המדינה (בפועל), ושרוכזה על-ידי רו"ח ועו"ד אופיר לוי, מנהל מחלקת מיסוי בינלאומי במינהל הכנסות המדינה.
רו"ח פרידה ישראלי, הממונה על הכנסות המדינה (בפועל), ציינה כי להערכתה יישום ההמלצות יתרום גם לתנופת תעשיית הקולנוע הישראלי: "הפקות משותפות של מפיקים ישראלים, ומפיקים זרים יזכו לתמריץ אשר ירחיב את היקף הייצוא של הסרטים הישראלים ויביא לגידול בהכנסות הענף".
הצעת החוק כוללת חבילת עידוד חדשה למפיקים זרים שיפיקו סרט בישראל, שעיקרה הפחתה של עד 20% מעלויות ההפקה של סרט בישראל, שלצורך הפקתו הוצאו בישראל 8 מיליון שקלים או יותר. כמו כן, המליצה על חבילת עידוד שעיקרה הפחתה של עד 15% מעלויות ההפקה בישראל, לגבי הפקות משותפות (קופרודוקציות) שבהן תושבים זרים משקיעים 4 מיליון ש"ח ויותר בסרט בישראל, וזאת על-מנת להביא להאצה ולהגדלת התקציבים המושקעים על-ידי תושבי חוץ בקופרודוקציות של מפיקים זרים עם מפיקים ישראלים המצולמות בישראל.
עוד כוללת הצעת החוק הטבות במס ערך מוסף לשירותי הפקה שמוענקים לתושב חוץ לשם הפקת סרט זר בישראל.
הצעת החוק תונח על שולחן הכנסת בתקופה הקרובה.

אושרו תמיכות לקולנוע הישראלי לשנת 2008

המועצה הישראלית לקולנוע אישרה בישיבתה האחרונה את חלוקת התמיכות מתקציב הקולנוע לשנת 2008. חלוקת כספי התמיכות נעשתה לפי הקריטריונים הקיימים מזה מספר שנים, על-מנת שלא לעכב עוד את מתן התקציבים ליצירה הקולנועית הישראלית.
לדברי יו"ר המועצה, מיכה חריש, הזמן שחלף מחייב בחינה מחדש, ושינויים מסויימים בקריטריונים הקיימים לחלוקת תקציב הקולנוע. עם זאת, בשל התכנסותה המאוחרת של המועצה, ייבחנו אלה, מיד לאחר אישור תקציב השנה הנוכחית.
לדברי היו"ר חריש, כדי להיות מסוגלים לענות, ולו במעט, על הצרכים המשתנים של תעשיית הקולנוע הישראלי, הותירה המועצה לשיקול-דעת נוסף, כ-20% מהתקציב בן 58 מיליוני השקלים, ומיד בישיבתה הבאה, ייבחנו הדרכים היעילות ביותר לחלוקת שארית זו.
חריש הוסיף כי "המציאות מוכיחה, כי גם כשנעשה בארץ קולנוע משובח ורב, ההשקעה הדלה בשיווק, לא איפשרה את חשיפתו המירבית לקהלים בארץ ובחו"ל. המועצה תשתדל למצוא מוצא, לפיו נוכל כבר השנה להעביר מעט תקציבים לנושא השיווק, כדי לתת זריקת מרץ נוספת לפריחתו שלך הקולנוע הישראלי".
בעיה נוספת עימה לטענת חריש תצטרך המועצה להתמודד, היא צמיחה במספר הפסטיבלים והסינמטקים המבקשים את תמיכת המועצה, בעוד התקציב המוקצה להם על-פי הקריטריונים, נשאר כשהיה.
כל אלה ועוד יעסיקו את המועצה הישראלית לקולנוע בישיבותיה הקרובות, עד שיגובשו קריטריונים חדשים, אשר ישקפו טוב יותר הן את מטרת המועצה לעודד יצירה ישראלית מקורית והן את המפה הדמוגרפית והחברתית של הקולנוע בישראל.
המועצה גם קיבלה את חוות דעתה של ועדת הבדיקה שמינתה בנושא הצעת חוק עידוד סרטים של האוצר. חוות הדעת קובעת כי המטרה, לעודד הפקות סרטים בישראל והשקעות זרות, לא תושג אם החוק יציב רף גבוה מאוד של שמונה מיליוני שקלים של השקעה בסרט, כתנאי לקבלת הטבות מס ואחרות.
חברי ועדת הבדיקה, דב מעוז ואבי ארמוזה, ממליצים לאוצר להסתפק בהשקעה מינימלית של שני מיליוני שקלים, לפחות בשנים הראשונות של יישום החוק.
יו"ר המועצה הישראלית לקולנוע מינה ועדת בדיקה לנושא פרסומם של נתוני צפייה תדירים ומדויקים בסרטים זרים וישראלים בארץ. לדבריו, יש לבחון מדוע נתוני הצפייה אינם מפורסמים בקביעות בכלי התקשורת ומדוע, לעתים בוחרים המפיצים שלא לפרסם נתוני צפייה של סרטים זרים והאם יש דרך לחייבם לעשות כן. חריש מוסיף, כי פרסום נתוני צפייה בסרטים נהוג בכל העולם ומהווה שירות חשוב הן לקהל הצופים והן לדרג מקבלי ההחלטות.

תאריך:  04/06/2008   |   עודכן:  04/06/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הוליווד תחפש השקעה משתלמת בירושלים?
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
החברה להגנת הטבע פנתה לנשיא המדינה בבקשה להימנע מהכרזה על פרויקט תעלת הימים בעת ביקור נשיא צרפת בישראל בעוד שבועיים    "הפרויקט טומן בחובו סיכונים למערכת הטבעית של הבקע הסורי-אפריקני"
אורטל אריכה
נשיא המדינה, שמעון פרס, פתח היום במסע הסברה בינלאומי, בתגובה לדברי אחמדינג'אד בפסגת המזון של האו"ם
דרור מרום
לדבריו "אם שמים לב להסברי בנק ישראל אפשר לומר כי הבנק לקח בחשבון את ההאטה הצפויה בפעילות הריאלית בהחלטות הריבית - וזאת תחת ההערכה שהיתה כי האינפלציה תתכנס ליעד בטווח זמן סביר"
רותי אברהם
בית המשפט העליון דורש מהעותרים לנבצרות ראש הממשלה להמציא בפניו הוכחות על מיצוי הליכים    השניים נדרשו למסור תוך 5 ימים העתק פנייה ליועץ המשפטי    בעתירה: אולמרט אינו פנוי לנהל מדינה
אורטל אריכה
144 מגויסים טריים ביום אחד הצטרפו לשורות המשטרה.
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il