X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
לא כל הדרכים מובילות לטורונטו ישראלים שניסו לעשות קיצורי דרך ולהתחכם בתהליך ההגירה גילו שהחומות בצורות וקשות להבקעה
▪  ▪  ▪
[צילום אילוסטרציה: AP]

ישראלים רבים מגיעים לקנדה באשרת תייר ומנסים לעשות קיצורי דרך בהגירה לקנדה. מאות מהם מגישים מדי שנה בקשות לקבלת מעמד של פליט בטענה, כי הם עלולים להיות נתונים בסכנת חיים אם יחזרו לישראל בשל אמונה דתית או מצפונית. שתי בקשות שהגיעו לבית המשפט העליון בקנדה בשנת 2008 מאירות צד אחר ושונה בהגירה הישראלית לקנדה.
בקשת בני הזוג אלכסנדר וקתרינה סוניצקי משקפת את המציאות החברתית הקיימת בישראל לאחר העלייה הגדולה מרוסיה ומדינות חבר העמים בשני העשורים האחרונים. בני הזוג, נוצרים באמונתם, היגרו לישראל מרוסיה בשנת 1993 בהתבסס על מוצאו היהודי של אביו של אלכסנדר. בשנת 2002 הגיע אלכנסדר לקנדה כדי לטפל בהוריו שנפצעו קשה בתאונת דרכים. הוא חזר לישראל זמן לא רב לאחר מכן וטס הפעם שוב לקנדה עם אשתו. בני הזוג חידשו את אשרת התייר לתקופה נוספת של שישה חודשים ולאחריה הגישו בקשה לקבלת מעמד של פליטים בינואר 2003.
בקשתם התבססה על הטענה, כי הם חוששים מרדיפה וסכנה ממשית לחייהם אם יחזרו לרוסיה או לישראל, בגלל מוצאם היהודי והארמני (רוסיה) ואמונתם הנוצרית וסירובו של אלכסנדר לשרת בשירות מילואים בצה"ל (ישראל). ב-30 בנובמבר 2005 נדחתה בקשתם בנימוקים הבאים: בישראל אין רדיפה של נוצרים בשל אמונתם וכן העונשים על עריקה משירות צבאי הינם בגדר הסביר (56 ימי מאסר) ואינם בגדר התאכזרות או עינוי קשה.
אלכסנדר לא אמר נואש. הוא פנה שוב ביולי 2006 וביקש הערכה חוזרת של הסיכונים לחייו אם יחזור לרוסיה או לישראל. במסגרת הבדיקה סיפר אלכסנדר שהוא שרת בצבא רוסיה בשנים 1986-88 ובישראל במשך שלושה חודשים ב-1995. לדבריו, לאחר שירות מילואים בשטחים ב-1998 הוא הפך לסרבן מצפון נוכח הסבל לו נתון העם הפלשתיני. אשתו, כך טען, סבלה מהתמוטטות עצבים בזמן שירות המילואים.
בקשתו של אלכסנדר נדחתה שוב, בנימוק שאין ממש בטענתו שמדובר בסרבנות מצפונית וכי צה"ל אינו פועל במדיניות מכוונת של פגיעה באזרחים בשטחים הכבושים. כמו כן, צוין כי צה"ל אינו נוקט בצעדי עונשין אכזריים נגד המשתמטים משירות צבאי, ולכן אין חשש לחייו של אלכסנדר. בית המשפט דחה אפוא את הבקשה והעביר את הטיפול למשרד לענייני הגירה.
מרדכי בטש, אשתו ליאת ושני ילדיהם התאומים הגיעו לקנדה מישראל בשנת 2003 כתיירים. כאשר פגה אשרת התייר לאחר שישה חודשים פנו בני הזוג ברש בבקשה לקבל מעמד של פליטים ולקיים הערכת סיכון באשר לחזרתם לישראל. הם לא נמצאו זכאים למעמד פליט והבדיקה לא איתרה כל סכנה לחייהם בישראל כאשר יחזרו אליה. בסופו של דבר, הם הגישו בקשה לקבל מעמד של תושב קבע וציינו כי הם מעוניינים שהבקשה תטופל בקנדה, וזאת מסיבות הומניטאריות. פקיד ההגירה שטיפל בבקשתם לא מצא כל עילה לנהוג בהם בדרך שונה מהמקובלת. שוב עתרו בני הזוג וטענו, כי פקיד ההגירה לא לקח בחשבון כראוי את טובת הילדים וכי לא היה טיפול הולם במסמכים שהגישו. לאחר דיונים בבית המשפט לא מצא השופט פגם בהחלטת הרשויות ודחה את עתירת בני הזוג.

תאריך:  04/06/2008   |   עודכן:  04/06/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חומות בצורות בדרך להגירה לקנדה
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
אין גבול לנבזות הייתי רוצה
צבר  |  5/06/08 02:22
2
חומות בצורות?
אורח  |  5/06/08 02:23
3
סיפור שהיה
xscfer325  |  5/06/08 06:45
4
Get rid of them
Gilead  |  5/06/08 09:20
5
יש להפרע ממוציאי דיבת הארץ
רועי3000  |  5/06/08 10:25
 
- יש אנשים ויש אנשים
gfert443  |  5/06/08 12:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
מועמד המפלגה הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית התקבל בתשואות בוועידת השדולה האמריקנית למען ישראל    הבטיח לפעול לשחרור החיילים הישראלים החטופים
איציק וולף
השב"כ מעריך כי ח"כ לשעבר עזמי בשארה ינצל את פגישותיו עם גורמים ישראלים על-מנת לגייסם לשירות ארגון חיזבאללה    משרד המשפטים: החקירות בנושא אינן פוליטיות
איציק וולף
לא, לא מדובר בזמר אלא ברס"ר הוותיק    רנ"ג אהוד בנאי בן ה-60 סיים 12 ימי מילואים בג'נין אותם הוא עושה בהתנדבות    תופעת מילואים
אורטל אריכה
חוק שאישרה הממשלה יעודד הפקות זרות של סרטים בישראל    אושרו תמיכות לקולנוע הישראלי לשנת 2008
איציק וולף
החברה להגנת הטבע פנתה לנשיא המדינה בבקשה להימנע מהכרזה על פרויקט תעלת הימים בעת ביקור נשיא צרפת בישראל בעוד שבועיים    "הפרויקט טומן בחובו סיכונים למערכת הטבעית של הבקע הסורי-אפריקני"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il