X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
המיליארדר, שיש לו חבילת מניות גדולה ב"יאהו", נוקב בראשונה בגלוי במחיר הראוי להשלמת העסקה: 49.5 מיליארד דולר
▪  ▪  ▪

המיליארדר קארל אייקן מגביר את לחצו על "יאהו" ואומר כי חברת האינטרנט צריכה למכור את עצמה ל"מיקרוסופט" ב-49.5 מיליארד דולר, ב-2 מיליארד דולר יותר מהסכום שהוצע עד כה במשא-ומתן בין שני ענקי הטכנולוגיה, מו"מ שהופסק בחודש שעבר. דבריו של אייקן נאמרים במכתב ששלח ליו"ר "יאהו", רוי בוסטוק.
אייקן ממשיך לקוות כי יצליח להביא לידי מיזוג של "יאהו" ב"מיקרוסופט". הוא דורש מ"יאהו" למכור את עצמה ב-34.375 דולר למניה. לדבריו, זהו מחיר סביר.
זוהי פעם ראשונה שאייקן נוקב בגלוי במחיר המכירה. אם לא יצליח במאמציו להשיג עסקה עם "מיקרוסופט", מתכוון אייקן לפעול להדחת מועצת המנהלים של "יאהו" ולהחלפת חבריה בנאמניו. אסיפת בעלי המניות השנתית של "יאהו" אמורה להצביע על נושא זה ב-1 באוגוסט.
"לדעתי, 'מיקרוסופט' אינה מאמינה שתמכור אי-פעם את 'יאהו' כולה על בסיס ידידותי", כתב אייקן לבוסטוק. "מדוע אינך חדל לרקוד סביב הבעיה, ומדוע אינך מציע בפומבי למכור את החברה ל'מיקרוסופט'?".
בתגובה על טענות אייקן, שבה "יאהו" ואישרה את נכונותה להימכר ל"מיקרוסופט", כל עוד יהיה הסכם המכירה לטובת האינטרסים של בעלי המניות. עם זאת, כינתה "יאהו" את הצעתו של אייקן לנקוב בגלוי במחיר: "רעיון שגוי".
אייקן, הידוע בטקטיקות העסקיות האגרסיוויות שלו, מנסה להשתמש בחבילת המניות הגדולה של "יאהו" שהוא מחזיק בה, 59 מיליון מניות, כדי לשכנע את מנהלי החברה לפעול כפי שהוא רוצה. במכתבו האחרון אומר אייקן כי אם ישיג שליטה ב"יאהו", ועוד לפני שימכור את החברה, ידיח את המנכ"ל שלה ג'רי יאנג וימנה במקומו מישהו שהוא "מוכשר ומנוסה" על-פי המודל של מנכ"ל גוגל, אריק שמידט. "יאנג יוכל להישאר ראש 'יאהו'", כתב אייקן, בהתייחסו לתואר המעורפל של המשרה שהחזיק בה יאנג, ממייסדי 'יאהו', קודם שהתמנה למנכ"ל.
האם תחדש "מיקרוסופט" את העניין ברכש?
"מיקרוסופט" נסוגה ב-3 במאי מהצעת הרכש של "יאהו", זמן קצר לאחר ש"יאהו" דחתה את הצעתה לשלם 33 דולר בעד כל מניה, ודרשה 37 דולר. מאז, טוענת "מיקרוסופט" כי אין לה עוד עניין ברכישת "יאהו", אף כי אייקן מקווה שמאמציו ישכנעו את "יאהו" לחדש את שיחות המיזוג.
אם תמשיך "מיקרוסופט" לסרב לרכוש את "יאהו", כתב אייקן, יעודד את "יאהו" להמשיך בתוכניתה להעמיד לפחות חלק מעסקי הפרסום של מנוע החיפוש שלה, ל"גוגל". עם זאת, הזהיר כי העסקה - שתכליתה להגדיל את תזרים המוזמנים של "יאהו" - תיעשה כך שניתן יהיה להפסיקה בקלות אם תחליט "מיקרוסופט" לחדש את ניסיון הרכש.
כיום "יאהו" ו"מיקרוסופט" נושאות ונותנות על עסקה פחות שאפתנית, שתביא לשותפות בין שתי החברות בתחום הפרסום. אבל אייקן אומר כי כל הסכם אלטרנטיווי כזה יצטרך לסייע להעלאת שער המניה של "יאהו" ל-33 דולר, שער שאייקן עצמו אינו מאמין שיושג. ביום ו' (6.6.08) עמד שער המניה בבורסת ניו-יורק על 26.44 דולר.
בתגובה הודיעה "יאהו": "לאייקן אין תוכנית אמינה להפעלת 'יאהו'". אייקן מצידו מאשים את הנהלת "יאהו" כי חיבלה במתכוון במיזוג עם "מיקרוסופט", לא רק באמצעות דחיית העסקה המוצעת, אלא גם באמצעות יצירת מנגנון פיצויים לעובדים שיפוטרו. אם תשתלט "מיקרוסופט" על "יאהו", יהיה עליה לשלם לעובדים שיפוטרו בסופו של דבר, או יפרשו "מסיבות טובות", משכורת של חודשיים - שנתיים.
מסמכים פנימיים של "יאהו" שפורסמו במהלך תביעה משפטית מעריכים כי מנגנון זה יעלה ל"מיקרוסופט" כ-2.4 מיליארד דולר, אם ייצא המיזוג אל הפועל במחיר של 35 דולר למניה. במכתבו החדש, כתב אייקן כי מועצת המנהלים הנוכחית של "יאהו" חייבת לבטל את מנגנון הפיצויים, והזהיר כי מועצת המנהלים שהוא מתכוון למנות באוגוסט תעשה זאת ממילא.
תאריך:  07/06/2008   |   עודכן:  07/06/2008
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה ריינפלד
ארגון זכויות אדם: המחסור בכוח אדם שנוצר בגלל ההתנגדות הגוברת של האוכלוסיה למורדים דוחף את אותם לקנות ילדים במחנות הפליטים בצ'אד
גלית יצחק
החלטתם להתחתן וכעת, כשהתחלתם במסע חיפושים אחר אולם אירועים בו יכריזו עליכם כבעל ואישה, אינכם יודעים כיצד לחפש אולם ומהם הקריטריונים שחייבים לשים לב אליהם    אל תלחצו. אולם פריים גן אורנים עושה סדר בבלגן
גלית יצחק
אתם או ילדיכם לא ישנים טוב במהלך הלילה? האגודה האמריקנית לרפואת שינה מציגה מגוון טיפים שיעזרו לכם לישון טוב יותר ולקום בבוקר מחוייכים ורעננים יותר
גלית יצחק
דיאטה קלאב מציעה לכם שני מתכונים דיאטטיים    השף זיו רשף מציע לכם שני מתוכנים ירוקים עבור החג
לי-און פרץ
הנה, סוף סוף הצליח המפיק ג'ורג' לוקאס לגייס בפעם הרביעית את ספילברג, לטובת פרופסור ג'ונס כסוף השיער, המחכה כבר תשע-עשרה שנים לשוב למסך. כמו אבירי הג'דיי בשעתם, גם אינדיאנה מבקש אפשרות להשתולל במאה ה-21
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il